indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marcel70
User
spacer line

Heeft iemand recent ervaring met verlenging van rptka en imta dat je een fotocopy van je paspoort moet overleggen van een geldigheid van min 18 maanden? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Hoor het graag

Becik ketitik olo Ketoro

spacer line  

Nog nooit gehoord van een minimale resterende geldigheid van een paspoort van 18 maanden bij een RPTKA aanvraag. Op welk DisNaKerTrans kantoor vragen ze daarom?

Normaal gesproken volstaat een kopie van het identiteitsbewijs van de (voorgenomen) buitenlandse werknemer, zonder eis(en) m.b.t. resterende geldigheidsduur.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

BTW, er zijn recentelijk (weer) eisen / voorwaarden aangepast om een IMTA + KITAS aan te vragen.

Voor een toelichting op e.e.a. zie hier:

http://www.indosight.com/blog/(...)gulations-indonesia/

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

The biggest change is probably that commissioners are now treated the same way as expat workers regardless of whether they even stay in Indonesia or not.
They need to get work permit, tax card, BPJS.

The punishment for not complying with the regulations are incredibly tough in Indonesia. For example misusing residence permit goes under criminal (!) investigation and the law allows foreigners to be sentenced for up to 5 years in prison (Immigration Law, Article 122).
------------------------------------------
Ze zijn strenger geworden.
Dus ik kan mijn Hollandse nicht (bule) niet meer stiekem in mijn guesthouse/restaurant laten werken ( "toezicht houden"of blikvanger spelen ) .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Uit alles blijkt dat je het nieuws en de nieuwe ontwikkelingen in IndonesiŽ niet volgt Surya Emoticon: Blush
Je hebt geen idee hoe onder Widodo de regels voor buitenlandse arbeidskrachten aan het versoepelen zijn, alles in het kader van het aanzwengelen van de economie Emoticon: Yes!
Er is nu zelfs sprake van het hebben van twee nationaliteiten voor IndonesiŽrs, de discussie is op gang gekomen in de MPR Emoticon: Wink
Bij de les blijven kakek Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 29-10-2015 16:22 Malam wrote:

Er is nu zelfs sprake van het hebben van twee nationaliteiten voor IndonesiŽrs, de discussie is op gang gekomen in de MPR Emoticon: Wink

Kakek Malam ,
ik ben geabonneerd bij Tempo en Antara .
Ook bij de discussiegroep van Indonesische gemeenschap in buitenland, kreeg updates of uitnodigingen , meestal in de buurt van KBRI/Wassenaar.
Kreeg uitnodiging van Indonesiers die mee te maken hebben met de Dwi Kewarganegaraan problematiek.

De Dwi Kewarganegaraan gebeuren heb ik van af 2004 gevolgd toen mijn putera SA Jr op zijn 18de verjaardag moet kiezen of hij zijn Indonesische nationaliteit wil behouden of niet (hij had toen al 2 nationaliteiten).
Zie ook mijn bijdrage omong kosong over Dwi Kewarganegaraan van af het begin., op zijn minst van af 2006 in Indahnesia.
Nu is het voor hem en mij interessant, mbt investering(wat heet Emoticon: Shiny ) in onr. goed cq oprichten van PT PMA (nu is vereiste gestort kapitaal Rp 2.5 M=175.000 eurie ).

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-10-2015 16:43 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Kakek Malam ,
ik ben geabonneerd bij Tempo en Antara .
Ook bij de discussiegroep van Indonesische gemeenschap in buitenland, kreeg updates of uitnodigingen , meestal in de buurt van KBRI/Wassenaar.
Kreeg uitnodiging van Indonesiers die mee te maken hebben met de Dwi Kewarganegaraan problematiek.

De Dwi Kewarganegaraan gebeuren heb ik van af 2004 gevolgd toen mijn putera SA Jr op zijn 18de verjaardag moet kiezen of hij zijn Indonesische nationaliteit wil behouden of niet (hij had toen al 2 nationaliteiten).
Zie ook mijn bijdrage omong kosong over Dwi Kewarganegaraan van af het begin., op zijn minst van af 2006 in Indahnesia.
Nu is het voor hem en mij interessant, mbt investering(wat heet Emoticon: Shiny ) in onr. goed cq oprichten van PT PMA (nu is vereiste gestort kapitaal Rp 2.5 M ).

Baiklah Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik trek me terug, niet voldoende kennis.
De de informatie van Amed heb ik veel vertouwen in Emoticon: Yes!

De ervaring van mij is dat al jouw informatie die je rechtstreeks van de ambassade hebt vaak volledig fout zijn Emoticon: Yes!

Ik ben geabonneerd bij Tempo en Antara .

Ik had in het verleden al eens aangegeven dat je een Indonesisch ei in een Nederlands koekoeknest bent Surya..
Je hebt met alles wat in je was in het verleden getracht de Sosbud visa aan te vechten bij de KBRI.
Je bezocht zelfs een symposium waar je hebt gesproken, je weet het hť, ik heb alles opgeslagen, je eigen woorden Emoticon: Yes!
Weet je het nog? Of moet ik het terug halen. Emoticon: Blush Sosbud bedoel ik, wat nu actueel is voor jou echtgenote Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nooit leuk om de waarheid te horen Emoticon: Nooo
Malam kan alles wat hij zegt met uitspraken van forumgebruikers bewijzen Emoticon: Yes!

spacer line  

On 29-10-2015 18:09 Malam wrote:
Ik trek me terug, niet voldoende kennis.
De de informatie van Amed heb ik veel vertouwen in Emoticon: Yes!

De ervaring van mij is dat al jouw informatie die je rechtstreeks van de ambassade hebt vaak volledig fout zijn Emoticon: Yes!

Ik ben geabonneerd bij Tempo en Antara .

Ik had in het verleden al eens aangegeven dat je een Indonesisch ei in een Nederlands koekoeknest bent Surya..
Je hebt met alles wat in je was in het verleden getracht de Sosbud visa aan te vechten bij de KBRI.
Je bezocht zelfs een symposium waar je hebt gesproken, je weet het hť, ik heb alles opgeslagen, je eigen woorden Emoticon: Yes!

Weet je het nog? Of moet ik het terug halen. Emoticon: Blush Sosbud bedoel ik, wat nu actueel is voor jou echtgenote Emoticon: Laugh out loud

GRAAG, a.u.b
Als mijn Nyonyavoor lange tijd gaat naar Indonesia(> 183 dagen ) , dan moet ze mee met de zgn VISA ikut Suami .
Of ze gaat 3 maanden de laatste kwartaal van zeg maar 2016, begin 2017.

Als Jr gaat , dan gaat hij als toekomstige investor Emoticon: Wink , of wachten tot dat de dwi kewarganegaraan gebeuren afgehandeld wordt.
Die uitnodiging is om mee te rijden, ik kan niet meer ver auto rijden.
Daar heeft men al een paar meeting gehad waar ik niet geweest ben., is ook nog niet interessant.
Dat ik de nieuwe berichten over wonen/werken met interesse volg is logisch , daar kan ik mss nog van leren.Ben niet te oud om nieuwe zaken te leren.

Zullen we ON TOPIC gaan. ?Zie de vraag van Marcel.
Ik wacht op nieuwe info van ter zake of ervaringsdeskundigen

marcel70
User
spacer line

On 29-10-2015 00:08 Amed East Bali wrote:
Nog nooit gehoord van een minimale resterende geldigheid van een paspoort van 18 maanden bij een RPTKA aanvraag. Op welk DisNaKerTrans kantoor vragen ze daarom?

Normaal gesproken volstaat een kopie van het identiteitsbewijs van de (voorgenomen) buitenlandse werknemer, zonder eis(en) m.b.t. resterende geldigheidsduur.

Nou omdat er verschillende steden buiten java op mijn rptka en imta vermld staan moet deze in jakarta verlengd worden,.en daarvoor heb ik een buro voor die dat verzorgt.Dit jaar werd er als eis gesteld dat mijn paspoort nog min 18 maanden geldig moet zijn.
Wat gewoon belachelijk is . 6 maanden kan ik me voorstellen.

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

On 29-10-2015 16:22 Malam wrote:
Uit alles blijkt dat je het nieuws en de nieuwe ontwikkelingen in IndonesiŽ niet volgt Surya Emoticon: Blush
Je hebt geen idee hoe onder Widodo de regels voor buitenlandse arbeidskrachten aan het versoepelen zijn, alles in het kader van het aanzwengelen van de economie Emoticon: Yes!

Nou ja malam er wordt veel gesproken over versoepeling,maar een recent moest ik weer een quota hebben van menteri petanian . Dit is een gratis pelayanan service en dat was pas na 3,5 maand klaar.Hierdoor kon ik niet exporteren en heeft mijn een boete uit Duitsland gekost van bijna 12000 euro.
Ik geloof best dat Jokowi het beste met Indonesia voorheeft maar het is het midkader wat het verziekt.

Ik heb veel met het hoofdkantoor van karantinzaken in Surabaya te maken maar dat zit echt gewoon tuig. Daar zit een pisflap die het verdomd om de phyto op tijd te tekenen ook al zegt het laboratorium ( mensen onderhaar) dat het resultaten goed zijn en de container geladen mag worden.
En voor dat hele circus hebben ze al geld ontvangen. voel je me?

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

Oeps Surya

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als mijn Nyonyavoor lange tijd gaat naar Indonesia(> 183 dagen ) , dan moet ze mee met de zgn VISA ikut Suami .
Of ze gaat 3 maanden de laatste kwartaal van zeg maar 2016, begin 2017.

Doe je dat nou expres Om of wil je ons uit de tent lokken en dan hard lopen naar wassenaar en zeggen zie hoe het er aan toe gaat in IndonesiŽ.
Ik kan er geen touw aan vast knopen Om
Of durf je net zoals miljoenen hier, je werkelijke verhaal niet duidelijk te maken, aan hen hoe het er hier aan toe gaat.
Heulen met de wolven mee..... Emoticon: Angry
Wij moeten 180 dagen er uit en jij mag 183 dagen heb je goed gedaan, omgekocht??? of hoe zit dat.
Maar dat moet voor jou geen probleem zijn, als je zoveel vrienden in Den Haag en Wassenaar heb zitten.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 30-10-2015 03:46 zieleffe wrote:

[quote removed]

Doe je dat nou expres Om of wil je ons uit de tent lokken en dan hard lopen naar wassenaar en zeggen zie hoe het er aan toe gaat in IndonesiŽ.
Ik kan er geen touw aan vast knopen Om
Of durf je net zoals miljoenen hier, je werkelijke verhaal niet duidelijk te maken, aan hen hoe het er hier aan toe gaat.
Heulen met de wolven mee..... Emoticon: Angry
Wij moeten 180 dagen er uit en jij mag 183 dagen heb je goed gedaan, omgekocht??? of hoe zit dat.
Maar dat moet voor jou geen probleem zijn, als je zoveel vrienden in Den Haag en Wassenaar heb zitten.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ziel , daar trap ik niet in. Emoticon: Shiny
Trouwens goed lezen, ik heb niet zo veel vrienden in Den Haag (je bedoelt KBRI ?) .
Heb ik ook weinig mee te maken , ik heb over Indonesische gemeenschap in Amsterdam , of ex studiegenoten .
Krijg wel updates soms uitnodiging van http://indonesiandiasporanl.wix.com/nederlands#!over-ons/aboutPage ,vaak ook via via zodat ik kan meerijden.
Ik rijd als het kan geen auto meer na mijn ziek zijn in 2012.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-10-2015 01:51 marcel70 wrote:

[quote removed]

Nou ja malam er wordt veel gesproken over versoepeling,maar een recent moest ik weer een quota hebben van menteri petanian . Dit is een gratis pelayanan service en dat was pas na 3,5 maand klaar.Hierdoor kon ik niet exporteren en heeft mijn een boete uit Duitsland gekost van bijna 12000 euro.
Ik geloof best dat Jokowi het beste met Indonesia voorheeft maar het is het midkader wat het verziekt.

Ik heb veel met het hoofdkantoor van karantinzaken in Surabaya te maken maar dat zit echt gewoon tuig. Daar zit een pisflap die het verdomd om de phyto op tijd te tekenen ook al zegt het laboratorium ( mensen onderhaar) dat het resultaten goed zijn en de container geladen mag worden.
En voor dat hele circus hebben ze al geld ontvangen. voel je me?

Ik voel em inderdaad Marcel Emoticon: Yes!
Dat is ťťn van de grote problemen die Widodo heeft, ik schreef al eerder dat Jakarta de grip kwijt is op de provincies.
Ze kunnen wel van alles willen, maar als gouverneurs en regenten hun eigen gang gaan en het beleid uit Jakarta niet overnemen dan staan ze machteloos en dan ben jij de Sjaak en met jou nog miljoenen andere ondernemers.
Dat is de prijs van autonome provincies Emoticon: Yes!

Een mooi voorbeeld zijn de budgetten voor de provincies voor infrastructuur en bouw, het is broodnodig dat die projecten worden aanbesteed om de economie aan te zwengelen.
De economie van IndonesiŽ is sterk afhankelijk van de binnenlandse markt, door het scheppen van werkgelegenheid gaan mensen weer geld uitgeven.
Het is inmiddels november en in de afgelopen 10 maanden is slecht ťťn derde van het geld gebruikt, de rest staat gewoon weg te stinken en de regionale overheden verdommen het om het te gebruiken Emoticon: Frustrated

marcel70
User
spacer line

Vandaag nieuws gekregen dat alle kopien voor het verlengen van de rptka en imta in kleur moet zijn, Dus op zijn minst de stempels in kleur.
Iemand ervaring hiermee.

Rptka en imta totale kosten 3 miljoen.

Becik ketitik olo Ketoro

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,753,841 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com