indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Goedemiddag.

Mijn man en ik zijn een crowdfundingproject begonnen voor onze vriend op Bali.
Ik heb daarvoor een Facebookpagina gemaakt, waar jullie alle informatie, foto's en video's omtrent dit project kunnen lezen en bekijken.
De link is: www.facebook.com/de.droom.van.Nyoman

Ik hoop dat er mensen zijn die enthousiast raken en mee willen doen, d.m.v het kopen van voucher(s) en willen doneren.

Mochten er vragen zijn, dan beantwoord ik die graag.

Met vriendelijke groet

Elly Kruijt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jesus krijgen we die ongein van crowdfunding hier ook al Emoticon: Confused
Ben je van de pot gerukt Elly?????
Een Balinees die een resort wil maken, zelf 35.000 Dollar op kan hoesten en dan ga je nog eens bedelen om die gabber met nog eens met 35.000 te helpen Emoticon: Confused

Ga eens naar de arme gebieden in IndonesiŽ, gooi er is een crowdfunding tegen aan voor kinderen die slechts ťťn keer per dag een hap rijst met een ei krijgen.
Je moet je dood schamen godverdomme Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

Ja ja ja ik weet het, ik jaag nieuwe forumleden weg met mijn keiharde commentaar, maar ik kan geen andere manier verzinnen om dit soort forumgebruikers te beantwoorden zonder grof te zijn Emoticon: Blush

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Beste Malam

Je hoeft niet mee te doen, ik heb het beleefd gevraagd.
Maar hoe dan ook, bedankt voor je positieve input.

Groetjes Elly

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik wilde het niet zeggen. Maar ik word ook groen bij dit soort verzoeken. Ik zal dan wel teveel in de arme gebieden geweest zijn.
Bali kan meer dan voldoende zelf haar broek ophouden. Nog niet zo lang geleden waren er nog 15.000 dorpen in Indonesie zonder stromend water. En nog genoeg plekken waar alleen 's avond en 's nachts elektriciteit is. Wegen die al jarenlang kapot zijn of er helemaal niet zijn. Dat zijn allemaal landgenoten en dan hoef je niet heel ver te gaan. Het oosten van Lombok bijvoorbeeld, of Sumbawa, maar alle kans dat ze op Bali niet eens weten waar Sumbawa ligt.

Nee, natuurlijk hoeven we niet mee te doen. Dit is geen forum waar alleen reizigers met bestemming Bali komen. En eerlijkgezegd vind ik zo'n verzoek eigenlijk niet kunnen, maar ja vragen staat vrij natuurlijk.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je moet je doodschamen Elly.
Nyoman heeft een baan en heeft kans gezien 30.000 Euro bij elkaar te sparen.
Fantastisch, echt wel, maar meer dan 250 miljoen IndonesiŽrs durven daar niet eens over te dromen, dan ga jij een crowdfunding starten voor hem om nog eens 30.000 te verzamelen.

Wat denk je zelf, ik zit al jaar na jaar op West Java, nee niet alleen voor mijn vakanties, na mijn pensionering haast 7 jaar onafgebroken.
Weet je wat ik daar allemaal zie en meemaak?
Als ik crowdfunding zou gaan doen voor West Java heb ik geen 30.000 nodig maar miljarden Euro's.
Neem een lening en help Nyoman zelf, geen punt toch?
Doe dat crowdfunding gedoe maar niet hier, hier zitten namelijk veel mensen die weten hoe het werkelijk werkt in IndonesiŽ. Emoticon: Bye bye

bulekurus
User
spacer line

Ze denkt dat heel IndonesiŽ zoals Bali is.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De posting van Anne Mieke en ikke kruisten elkaar, maar ik had niet anders verwacht als dat ze commentaar zou geven Emoticon: Blush
Verdiep je eens verder in IndonesiŽ voor je zo'n verzoek plaats Elly Emoticon: Blush
Misschien zal je er dan zelf achter komen hoe belachelijk jouw vraag hier is. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-10-2015 17:26 bulekurus wrote:
Ze denkt dat heel IndonesiŽ zoals Bali is.

Nog sterker voor veel toeristen is Bali geen IndonesiŽ, er zijn er zelfs die niet weten dat Bali een provincie van IndonesiŽ is en denken dat het een apart eiland is. Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Elly ik ben altijd gewend forumgebruikers die ineens weer de kop op steken na te kijken en in oude postings te lezen wie ze zijn.
Ik kan je bevredigen met het feit van ouwe lullen met jonge meisjes.
Viespeuken die kinderen verkrachten willen ze nu onvruchtbaar gaan maken, m.a.w. chemisch hun libido de nek omdraaien.
Even een zijsprong Emoticon: Wink
Niet de bobo's die een meisje van 13 uit de kampung rukken natuurlijk, lekker lekker lekker,maar dat blijft buiten schot Emoticon: Yes!
Misschien zou crowdfunding voor die meisjes beter op zijn plaats zijn Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud
Pffffffff Nyoman, ben je gek geworden Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

spacer line  

Het doet mij goed als mensen het initiatief nemen om zich belangeloos voor anderen inzetten. Dat laat overlet dat het soms een doel is dat mij minder aanspreekt. Zo te horen zetten veel Forumleden zich in voor de armere delen van Indonesie. Ik wens iedereen veel sucses bij het realiseren van deze projecten.

spacer line  

Ha ha, typisch en prachtig voorbeeld van Balinese planning: ďHij heeft in de loop van die 20 jaar 30.000 euro gespaard en is daarmee aan de bouw begonnen, maar hij komt 30.000 euro te kort om het helemaal af te maken en in te richtenĒ. ( Daís dus meteen het antwoord op de vraag ďwaarom zie je zoveel van die maar half afgebouwde projecten op Bali?Ē )

Laat ik iedereen hier uit de droom helpen: Met inbreng van 50% eigen geld op een goed bedrijfs- en doorgerekend / sluitend financieel plan kan iedere Balinees het restant als lening bij een bank afsluiten. Als dat krediet niet verstrekt wordt (c.q. als de bank zijn vingers er niet aan will branden), dan is er meer aan de hand en moet je als Westerling helemaal uit zo'n project wegblijven!!.

Dus, helemaal geen ďcrowd-fundingĒ voor nodig maar gewoon normaal nadenken en Nyoman aktie laten ondernemen binnen de mogelijkheden die er hier op Bali zijn.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik las net op Facebook dat er een persoon 1.1/2 miljard euro heeft geskimd

Een man die honderden slachtoffers heeft gemaakt met zijn skimpraktijken op Bali, is inmiddels uitgeleverd aan de Indonesische autoriteiten. Uit onderzoek blijkt dat hij de afgelopen jaren zo'n 1,5 miljard euro heeft buitgemaakt.

Verders ben ik het helemaal eens om met de schrijvers die er op tegen zijn,met zo iets te komen.
Het schijnt een modern middel te zijn, om geld bij elkaar te graaien en hoe weet je dat je het terug krijg, of met rente is dat het dat de mensen er in trappen.
Ik begrijp dat systeem helemaal niet .... Emoticon: Cooool Emoticon: Eerie

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

joost
User
spacer line

Ik help een anders kansloze jonge vrouw om te kunnen studeren.
Lijkt me wel iets beters dan een goed bij kas zittende Balinees te helpen met "crowdfunding".

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Iedereen moet uiteraard helemaal zelf weten waar hij/zij zijn/haar geld aan uitgeeft. Ik heb moeite met het feit dat er vaak op Bali gefocust wordt en andere delen van het eiland gewoon niet meedoen omdat ze de pech nooit zo beroemd geworden te zijn als Bali.

Aan de andere kant snap ik het wel: Bali is "veilig" het lijkt allemaal een beetje op het westen, er wordt meer Engels gesproken dan waar dan ook in Indonesie en is vol met gemakken. Die dingen heb je allemaal niet op een eiland zoals Seram, Biak of Rote (gewoon zomaar twee van de honderden voorbeelden). Elly is nu mogelijk geschrokken van onze reacties en heeft het er nog eens over met haar mede Balilovers. Het zou mooi zijn als er eens wat meer algemene kennis van het land zou zijn. Bijvoorbeeld hoe rijk aan grondstoffen sommige eilanden zijn die Bali hierbij laten verbleken. De inwoners van zo'n eiland echter hebben het nakijken en genieten nul mee van de rijkdom. Bali heeft genoeg, meer dan genoeg in verhouding met andere eilanden. Ik pleit er al jaren voor dat het eens tijd wordt dat het toerisme zich meer gaat spreiden zodat alles beter verdeeld is. Je wilt niet weten wat voor flauwekul er op Bali verteld worden over eilanden zoals Sumba of zelfs Flores, laat staan Papua en Maluku. Niet dat ze er verstand van hebben want in 99 van de 100 gevallen zijn ze er nooit geweest.

Ik ben nu wat aan het doordraven maar ik kan niet hard genoeg schreeuwen dat het eens tijd wordt dat het oosten OOK bij Indonesie hoort, in ALLE opzichten.

wereldreis
User
spacer line

Ik ben net terug van west-Timor, vrijwillgerswerk in een ziekenhuis gedaan voor kinderen met brandwonden door ongevallen met die rot kerosinelampen.

Daar kunnen ze nog heel wat geld gebruiken om de kampongs zonder electriciteit te voorzien van 500 Waka-Waka lampen!!!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit is nu precies wat ik bedoel en valt ook onder de noemer "echt helpen". Lijkt me heel wat zinniger dan vouchers of zoiets kopen.

suhanura
User
spacer line

Ja ...ik weet soms niet wie ik moet geloven.....Ik weet van mezelf about de bedel-kinderen in UBUD.... heel vaak heb ik ze uitgenodigd om whatever ze willen eten. Maar steevast vragen ze om "uang" dan geef ik ze maar weer IDR 500....heb altijd wat van die coins in m'n zak.... Verder op zie ik dan dat ze het gelg aan "een moeder" Emoticon: Cry neem ik aan) overhandigen...
In MARELAN, een buitenwijk van MEDAN, waar ik 6 maanden tussen de armste islamiten heb geleefd, hetzelfde....als ik di pingir jalan mijn bawal bakar met rijst eet komt er een echtpaar waarvan de man stekeblind is om geld bedelen....ik schuif op op de zitbank en zeg: silakan...duduk, makanlah....pesan saja..... Maar nee hoor, "minta uang" zegt t' vrouwtje met uitgestoken hand...leef in Bandung now en zie vanuit mijn raam een eindeloos parkeer terrein met nieuwe wagens.....allemaal mede bewoners van
het apartement waar ik woon.....Volgens THE AUSTRALIAN daily heeft 20% van de Indonesische bevolking dezelfde levensstandaard als in Aussie.= 5 million people. Dan vandaag lees ik in JAKARTA GLOBE dat 8% in Indonesia chronisch honger heeft....Ik ook...iedere dag kijk ik verlangend naar mijn nasi kuning, nasi rames , opor ayam , rendang.....etc....ben ik ook chronisch hongerig en dan die arme sloebers in Holland die iedere dag een bezoek brengen aan de VOEDSEL BANKEN.... hebben die ook chronisch honger???? waduh so moeilijk ja.....

suhanura
User
spacer line

moet even wijzigen.....sorry: AUSTRALISCHE BEOLKING HEEFT 25 000 000 ZIELTJES..ZO 20% VAN DE iNDO BEVOLKING = 50 000 000.....HEEFT DEZELFDE LEVENSSTANDAARD ALS DE AUSSIE......8% VAN DE 250 000 000 INWONERS LIJDT AAN CHRONISCHE HONGER= 20 000 000 MENSEN.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Met alle respect maar 99.5 % van de indonesiers en expats hier is net te vertrouwen wat geld betreft. Na 18 jaar hier te zijn geweest kan ik dat bevestigen,

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik kan jammer genoeg geen "like" aantikken hier maar dat zouden heel wat "likes" worden, behalve de eerste. Ongelooflijk wat een bullshit. En die Nyoman strak maar lachen. Zo'n guesthouse is binnen no-time naar de Filistijnen. Zowel in NL als hier moet je een horeca-opleiding hebben gevolgd om te kunnen slagen. Elke Balinees/Indonesier denkt dat ie zakenman is. Jaja, als dat zo was dan was dit land al steenrijk geweest. Vergeet het maar, het gros komt niet verder dan een warung waar ze de hele dag besteden voor een minimum inkomen. Zeker voor een Balinees van de lage kaste met geringe opleiding is het water naar de zee dragen om die te gaan helpen. Kan je zeker beter naar andere eilanden gaan waar ze het veel harder nodig hebben en ook geen verstikkend kaste-systeem hebben waar men nooit van los komt.
Dit project is een wassen neus.

BTW, ik wil ook een villa/guesthouse in Yogya bouwen. Heb maar 100.000 Euro nodig. Zowel voor mijn toekomst als die van mijn kinderen. Wie wil er een crowdfundings -actie voor ons beginnen? Dank u.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Inderdaad. Als Nyoman slim was geweest had hij zijn 30.000 euro aan de scholing van zijn kinderen besteed. Sorry, maar deze crowdfunding is water naar de zee dragen. En er zijn 1001 betere projecten om een crowdfunding voor te starten in IndonesiŽ

By the way, wil er iemand een crowdfunding starten voor mijn nieuwe auto?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
User
User icon of salina
spacer line

Wat vreselijk dit. Een stinkend rijke Balinees helpen (want dat ben je in Indonesie met 30 miel cash in je zak) om nog rijker te worden terwijl anderen met maagkrampen van de honger liggen te creperen. Dan bouwt hij maar 3 kamers in plaats van 6 als hij de helft tekort komt. Of 1. Heb nog even gekeken net op facebook maar het loopt niet echt storm. 1000 euro binnengehaald, als het tenminste goed is bijgehouden. Oei oei oei wat zou ik daar een hoop hongerige mensen mee kunnen helpen en tegelijkertijd hun kinderen naar school kunnen sturen. Ondertussen staan daar grote graafmachines in de (straks) prachtig aangelegde tuin om een waterput te bouwen. Emoticon: Nooo

spacer line  

On 23-11-2015 06:40 salina wrote:
Wat vreselijk dit. Een stinkend rijke Balinees helpen (want dat ben je in Indonesie met 30 miel cash in je zak)

Nee toch, is het zo ?
Ik weet niet wat je onder stinkend rijk bedoelde.
Zelfs mijn oud klasgenoten, sommige vrienden die een huis hebben in Jakarta , i.h.b in Menteng area ( met marktwaarde van 2 miljoen eurie of hoger ) zijn gewone mensen, niet stinkend rijk.
Dan ben ik een armoedzaaier met mijn echtpaar AOW plus mijn kleine pensioen, exclusief de te verwachte ABP pensioen van mijn vrouw.
Plus mijn arbeiderswoning ( zwaar in de hypotheek) in Amstelerdam.
MODERATOR BREAK

Hou nou eens op om Sid. Het is al zo vaak gevraagd.

Placed by oyibo @ 25-11-2015 11:14

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wederom een antwoord, waar niemand iets van kan brouwen Surya.
Een antwoord alleen maar om te antwoorden Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

totto
User
spacer line

Malam,
Dat heet een condomoloog. Oeverloos "lullen" zonder tot een "vruchtbaar" gesprek te komen.

Toto Travel.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

50,648,641 topic views - 222,990 posts - 13,504 topics - 16,540 members - last post @ 21-10-2017 22:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,140,702 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com