indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Michaella
User
spacer line

Komende zomer wil ik naar noord Sulawesi maar ik schrik van de prijzen van Amsterdam via Singapore naar Sulawesi. Weet iemand of je van Kuala Lumpur naar Sulawesi kan vliegen. Las dat je met Air Aisia kan vliegen maar op de site zie ik daar niks van vinden.
Iemand ervaring?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ga hier later op reageren Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens mij zijn de vluchten met Air Asia naar Manado opgeheven. Je kunt wel van KL naar Sulawesi vliegen maar dan naar Makassar en dat schiet dus niet op als je eigenlijk naar Manado moet.

Ik ben zelf een paar jaar geleden twee keer via Singapore naar Manado gevlogen. De prijzen die je daar voor betaalt zijn nogal wisselend. In de zomer is het altijd duur maar ga je daar buiten dan kan het op dit moment al vanaf ongeveer 715 euro (bijvoorbeeld in maart). Je kunt ook heen naar Manado en terug bijvoorbeeld vanaf Makassar of Denpasar vliegen.
Ik heb zelf beide keren 695 euro en 970 euro betaald in exact dezelfde tijd (september). De kunst is om om op het juiste moment te boeken. Een prijs tot rond 800 euro lijkt me alleszins redelijk al was het maar om het comfort van 1 keer overstappen, niet te lang wachten en op een fatsoenlijke tijd in Manado. Reistijd ongeveer 19,5 uur.

Dat is wel anders als je via Jakarta moet. Dat kan overigens goed als je bijvoorbeeld een goedkope vlucht van bijvoorbeeld Emirates of Etihad neemt die in de avond aankomen in Jakarta en waarmee je dan de nachtvlucht naar Manado kunt nemen. Je ben dan wel veel langer onderweg (reken op 26 a 27 uur) en uiteindelijk zul je er ook niet heel veel goedkoper mee uit zijn. Als ik uitga van een vlucht vergelijkbaar met bovenstaande met SQ dan ben je voor Etihad of Emirates gemiddels 550 euro kwijt. Daarbij komen dan wel twee enkele reizen Jakarta-Manado, tezamen zo'n 200 euro dus dat schiet uiteindelijk ook niet op. Alternatief is nog langer wachten in Jakarta en een (zeer) vroege vlucht nemen maar dan nog steeds 150 euro voor heen en terug.
Met Garuda kan ook nog maar is nog duurder en de aansluitingen ook niet geweldig.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik ben vorige maand nog geweest. Vroeger gingen we wel eens met Singapore Airlines middels een overstap in Singapore maar dat is nu veel te duur. Goedkoper is gewoon via Jakarta, zelfs een hotelovernachting haal je er dan nog uit. Als je het goed plant (buiten het hoogseizoen) kun je voor 680 euro heen en weer naar Manado p.p. zonder hotelovernachting. Dat is op basis van 480 euro v.v. naar Jakarta en 100 euro enkele reis Manado. Batik Air van Jakarta naar Manado is het eennagoedkoopst en levert goede service. Alleen Lion Air is goedkoper maar dan mag je maar 15 kilo bagage meenemen.
Aangezien Emirates meerdere malen per dag op Jakarta vliegt is het makkelijk overstappen. Wij hebben een paar dagen in Jakarta gezeten want anders wordt die reis zo lang ben je inderdaad langer dan een etmaal onderweg.

koming

koming
User
User icon of koming
spacer line

btw, ik zie nu dat je in de zomer wilt dus dan is het iets duurder. Vanuit Kuala Lumpur kun je alleen naar Makassar en niet naar Manado en dan wordt het alsnog niet heel goedkoop en ook niet snel. Via Jakarta is beter
Op de terugvlucht vlogen wij via Singapore (JKT-SIN-DUB-ADM), met Emirates. De vlucht van Jakarta naar Singapore werd door Jet Star uitgevoerd. Dat is een prijsvechter die dochter is van Qantas. Omdat wij via Emirates daar gekomen waren kregen we extra service, d.w.z. te eten, extra bagage allowance, en wat kleine geschenken

spacer line  

Retourtjes Singapore - Manado kosten in Juni / Juli 2016 met Silk Air maar iets van US$ 355,-. Is dat duur ?

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-10-2015 09:54 Amed East Bali wrote:
Retourtjes Singapore - Manado kosten in Juni / Juli 2016 met Silk Air maar iets van US$ 355,-. Is dat duur ?
Ik vermoed dat de vlucht Amsterdam-Singapore in deze tijd duur is. Tenminste nu nog. In oktober vluchten voor SQ voor van de zomer te zoeken is het nog te vroeg. het blijft echter verreweg de beste en meest logische verbinding.

Ik zag dat Garuda iets van 825 euro heeft op sommige dagen maar door de lange overstap (bijna 7 uur in Jakarta) wordt deze vlucht ruim 24 uur.

Als je niet afhankelijk bent van bepaalde datum is het advies: wachten.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 26-10-2015 09:54 Amed East Bali wrote:

Ja dat is duur (imho), maar waar het om gaat is de totaalprijs in relatie tot andere factoren welke je zelf interessant vindt.
Als je de totaalreis boekt met Singapore Airlines van Amsterdam naar Manado ben je gewoon 500 euro meer kwijt dan Amsterdam-Jakarta en daarna via ticketindonesia.info verder boeken. Maar wat ik ook interessant vind om te weten is hoe lang de reis duurt, hoeveel overstappen wil je, wil je onderweg nog ergens blijven, hoe is de service van een bepaalde maatschappij, hoeveel bagage mag je meenemen, wil je gratis VOA of ga je betalen, hoe laat wil je ter plaatse zijn, etc.

Ik heb nooit zo'n zin om in een keer door te reizen en een etmaal onderweg te zijn, dus ik stop graag even in Jakarta (of Singapore). Dat kost me dan extra aan hotelkosten, taxikosten en eten en dat reken ik mee in de totaalprijs. En dan komt een retour Jakarta met twee enkele reizen JKT-MNC er voor mij het voordeligst uit maar dan kan volgende week al weer anders zijn. En ieder heeft zijn/haar eigen voorkeur.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,046,272 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com