indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Om ziekte te voorkomen, is het wel zo verstandig om niet uit de blik te drinken. Ratten in Indonesie is een plaag dus is bijna overal. Het komt vaak voor dat de ratten op de blikken zijn behoefte (urine) doen en dit is niet bevorderd voor je gezondheid, je kunt zelf behoorlijk ziek van worden. Als je dan toch uit de blik wil drinken gebruik dan een rietje of anders laat staan !

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Hitami,
Wij en veel toeristen met ons drinken zo wie zo niet uit blik omdat de prijs veel hoger is.
Indonesiers vinden uit blik drinken echter een statussymbool, ook als ze voor het zelfde drankje het dubbele betalen.

Blikjes drinken hebben in IndonesiŰ wel het voordeel dat deze blikjes niet op de vuilnisbelt (lees straat) belanden omdat er tenminste hier in Bali genoeg kleine prive vuilnisophalers zijn die deze blikjes uit de rest van het afval halen om later weer te kunnen verkopen tegen een leuke prijs.
Kon dat zelfde ook maar met alle plastictroep, dan waren we hier van een flink millieuprobleem verlost, ik geloof tenminste niet dat in IndonesiŰ al de millievriendelijkere PET word gebruikt.
Jan

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

On 28-03-2005 08:20 Hitami wrote:
Om ziekte te voorkomen, is het wel zo verstandig om niet uit de blik te drinken. Ratten in Indonesie is een plaag dus is bijna overal. Het komt vaak voor dat de ratten op de blikken zijn behoefte (urine) doen en dit is niet bevorderd voor je gezondheid, je kunt zelf behoorlijk ziek van worden. Als je dan toch uit de blik wil drinken gebruik dan een rietje of anders laat staan !
wow
Hier heb ik echt nooit aan gedacht.
Dat wordt dan snel dronken worden (denkend aan een blikje beer bintang)

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

...blikje bier uitgieten in een glas/beker..Is dat misschien een optie ?
Ik denk dat ik dan maar mijn thuistap meeneem Emoticon: Wink

Het mooie van reizen is het thuis komen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kwies ,
je moet wel 100% weten of je beker/glas ook schoon is .
anders heeft het overgieten geen nut

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

sjeetje jullie gaan wel heel erg ver !

De kans dat een ratje bij de fabriek op 1 van de miljoen blikjes zijn behoefte gaat zitten doen! lijkt me zeer klein...de kans dat je een koorts-lip krijg in nl...door niet goed gewassen glazen! die kans lijkt me groter Emoticon: Shut up! zolang dat ratje het niet in je blikje doet terwijl jij een duik aan het nemen bent! lijkt het me veilig.
De kans dat het bij de afnemer gebeurt lijkt me ook klein omdat het in plastic gesealt is.

Over 2 weken neem ik gewoon een blikje...door dit onderwerp zal ik even met een papieren zakdoekje door het randje wrijven Emoticon: Yeah right!

M-Solo.

Live life to the max.......

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

ik vind dit net als martin-solo ook ietwat ver gaan...
ik koop vaak de kopi susu blikjes van birdy, anker bir, bintang enz enz...
haal d'r een tissue over heen en klaar.
wat dacht je dat er s'nachts door de hollandse winkels rondloopt?
muizen.....
voor alle hygiene paranoia: vergeet niet je tandenborstel op te bergen in indonesia want kecoa gaan als jij slaapt van je tandenborstel dineren!!!
kecoa=kakkerlak

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

....dan zal ik voortaan na een maaltijd mijn gebit niet meer met een tandenstoker te lijf gaan. Blijft er voor de kakkerlakken wat meer achter op de tandenborstel Emoticon: Laugh out loud

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik vind dat toch wel een beetje gezocht van die blikkies, maar ja altijd mogelijk natuurlijk dat een rat over een blikkie heen piest. Er is een hoop in dit leven waar je rekening mee moet houden. Neem bijvoorbeeld de eieren in Indonesia, die worden niet in pakken, maar los per kilo verkocht. Die eieren komen uit kisten, het schoonmaken van eieren heeft men hiero nog nooit van gehoord dus dat zit lekker dik onder de kippenstront. Nou zo een kist staat dan in de zon te sudderen. Ik heb gehoord dat die stront heel gemakkelijk door de schaal heen dringt, logisch want poreus, en dan zit die stront in je eitje. Hier in huis heerst dan ook een wet dat eieren als ze van de supermatkt komen gewassen moeten worden (als ze nog heel zijn Emoticon: Smile ) voordat ze de koelkast ingaan. Si Mbak die hiero voor het huishouden zorgt denkt dat ik gek ben. Ik kom ook wel eens in een winkel waar ze allerlei chemicalien verkopen, waarvan veel voor voeding gebruikt wordt, kleurstoffen en zo, als je ziet wat daaro over de toonbank gaat dan eet je helemaal nooit meer, zelfde met het spuiten in de land en tuinbouw, allerlei gif dat in het Westen allang verboden is gaat hier nog grif van de hand. En zo weet ik er nog wel een paar.

Mbak kan net de vloer gedweild hebben je stapt binnen, glijdt uit over het gladde keramik en breek je nek...kan je dr niet eens meer uitschelden Emoticon: Angry

Gruces

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Emoticon: Talk to the hand In de Nederlandse supermarkt waar ik gewerkt heb hadden we ook eens een muizen-plaag. Tja, overal schijt natuurlijk, maar een sopje en een borstel doet wonderen, zolang de consument maar geen toevoegingen op de verpakking geplakt ziet zitten is het goed, toch?

Dan is dat van die eieren een meer aannemelijk risiko geloof ik. Maar ik eet mijn eitje dan maar snel op, misschien helpt dat iets. Emoticon: So funny

indrapura
User
spacer line

Algemeen drinken uit een blikje is af te raden,niet alleen in Indonesie overal ter wereld,er is een onderzoek ingesteld naar toxcide en andere stoffen die sommige fabrikanten in hun blikjes hadden ,een van de slechtste was cola cola light ,dus waar praten we over.
Gewoon drinken met een rietje al hoewel...........

Robert-333
User
spacer line

Alleen maar WHISKY drinken dat is veilig zit genoeg alcohol in.
Een goede vervanger voor whisky is Arak niet te veel dan krijg je een arakkatak Emoticon: Stupid

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

...en wat mag Arak dan wel wezen. Een lokaal gevaarlijk drankje?
Dat zit toch niet een in blik he. Want dan hebben we weer het probleem van het "vervuild" blikje.

Grtz,
Kwies

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Mensen .... mensen ..... mensen, soms is het wel toepasselijk om te 'o.h-en' over een 'blikje' (liever een blikje bir, dan 'blik bir') ......
Velen willen 'Nederlandse omstandigheden' verplaatsen naar INDOSnesos...
"ik bedoel niet de de manier van: s'lands wijs-s'lands eer, maar het klimaat alleen al; velen vergeten gemakshalve dat Nederland in het 'gematigde klimaatsdeel van de aarde' bevindt en INDOSnesos in de 'tropen' .....
'Het bederf gaat daar op z'n minst met een factor 2/twee of meer harder dan in Nederland ....... de ratten/muizen gedijen daar ook door het klimaat 'explosiefgewijze' ......; je hoeft maar een beetje te veel nalatig te zijn en 'je wordt zo afgestraft' ...... in 'hiegiŰnisch opzicht'.
Zo had ik met familie een 'vruchteloze discussie' over een 'rat in de nacht, die ik gevoeld had op mijn buik' ...... 'zij beweerden dat er geen ratten waren in hun huis' ......
Ik denk dat er wel ratten zijn 'als je ze wilt zien' ......'; ik denk dat ze behalve 'verlegenheid over dit voorval', ˇˇk al gewend zijn aan die ratten ...... dan ik uit het 'hiegiŰnisch Nederlandje' .......

In INDOnesia heeft men ˇˇk een andere 'kijk op onderhoud' dat begint al bij dingen als 'onderhoud aan airco's'; let maar eens op bij airco's van ˇˇk 'openbare gebouwen' ...... het gebouw is misschien netjes onderhouden, maar ....... bij de airco's zie je vaak 'ÚÚn of andere schimmel' ..... en wij in het westen maar verwonderen over die 'levensvatbaarheid en levendigheid van die mensen uit die warme landen' ........

'Ahu kura ahia, mansia nia'

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 03-07-2005 13:49 Jeroen wrote:
Emoticon: Talk to the hand In de Nederlandse supermarkt waar ik gewerkt heb hadden we ook eens een muizen-plaag. Tja, overal schijt natuurlijk, maar een sopje en een borstel doet wonderen, zolang de consument maar geen toevoegingen op de verpakking geplakt ziet zitten is het goed, toch?

Dan is dat van die eieren een meer aannemelijk risiko geloof ik. Maar ik eet mijn eitje dan maar snel op, misschien helpt dat iets. Emoticon: Smile

Tja Yerun vroeger deed ik ˇˇk 'vakantiewerk' in een heel bekend warenhuis; zij hadden 'een restaurant gedeelte' en verkochten ˇˇk hun 'groot ingekochte nasigoreng van de groothandel v/d horeca' .......
Het 'spul' van de dag ervˇˇr, wat er over was, bewaarde men in de oven ..... op een dag maakte men de oven open en er sprongen zo een hele kolonie muizen uit diezelfde nasi goreng ......; 'die muizen konden wel kruidig eten waarderen ....... (Dit was in de zeventiger jaren .....)
Het 'besmet' gedeelte werd 'weggeschept' en daarna gewoon weer aan de klanten verkocht .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

Nog steeds geen klachten gehad over drinken uit blik ofwel de vergrote lip die ontstaat...na het soms drinken uit blik Emoticon: Shut up! ..nee daar past deze beter bij Emoticon: Puh! .
Wat ook kan helpen is dat de blikjes bij aankoop in de winkel (kassa) worden schoon gemaakt (in bali dan ) voordat je ze mee-krijgt.

M-solo.

Live life to the max.......

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-08-2006 17:48 Martin-Solo. wrote:
Nog steeds geen klachten gehad over drinken uit blik ofwel de vergrote lip die ontstaat...na het soms drinken uit blik Emoticon: Shut up! ..nee daar past deze beter bij Emoticon: Puh! .
Wat ook kan helpen is dat de blikjes bij aankoop in de winkel (kassa) worden schoon gemaakt (in bali dan ) voordat je ze mee-krijgt.

Click to see original image

M-solo.

Als het dan maar niet met zo'n vuile lap is die ze daar als vaatdoek gebruiken.

Als het limonade is dan zou je een rietje kunnen gebruiken maar BINTANG met een rietje lijkt me niet zo lekker. ( Malarone pillen = anti malaria, dit even tussen haakjes.
salam dari tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,198,145 topic views - 240,782 posts - 13,734 topics - 34,298 members - last post @ 27-01-2021 13:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,718,697 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com