indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tines
User
spacer line

heb je om een scooter te huren eigenlijk ook een internationaal rijbewijs nodig

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je hebt in elk geval een brommer/motorrijbewijs nodig. Met de nadruk op "eigenlijk"

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

tines
User
spacer line

een motorrijbewijs heb ik wel maar ik zie wel berichten voorbij komen
dat je nogal makkelijk een bekeuring krijgt als je geen internationaal rijbewijs hebt

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Op Bali heb je voor controle vd politie motorrijbewijs en internationaal rijbewijs nodig.
Anders heb je grote kans op boete.

Ferdi
User
spacer line

Oh, Ik heb geen brommer- of motorrijbewijs.
Begrijp ik nu dat een Internationaal rijbewijs (auto) niet voldoende is op Bali? Koop ik dat internationale overigens bij ANWB?

sjefke
User
spacer line

fredi als je geen motor rijbewijs hebt
dan kan je ook bij de ANWB!!!!!!! geen internationaal rijbewijs kopen voor de motor
das toch niet zo moeilijk
als je geen motor rijbewijs hebt op bali krijg je geheid een bekeuring
en als er en feestdag aankomt !! dan is er geheid kontrole
speciaal voor de bule die komen als eerste aan de beurt!!!!!!!!!!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is op dit forum al meerdere keren voorbij gekomen, maar nogmaals.
Over het algemeen zijn motoren in IndonesiŽ (semi automatisch) tussen de 100 en 125 cc.
Scooters 113 cc, dat zijn dus geen bromfietsen maar motoren.

Een internationaal rijbewijs maak je bij de ANWB, pasfoto en rijbewijs meenemen.
Op dat Int. rijbewijs komt precies hetzelfde te staan als op het Ned. rijbewijs.
Dus een brommercertificaat is tot 49.9 cc, word je aangehouden in een niet toeristisch gebied en de politieman is een eikel, dan ziet hij die twee wielekes op je internationaal rijbewijs en denkt ie het is goed, in toeristische gebieden als Bali weten die floepers van de hoed en de rand.

Maar in alle gevallen, als je in Nederland geen geldig motorrijbewijs hebt en je stapt in IndonesiŽ op een motor/scooter met een auto of brommerrijbewijs en je bent betrokken bij een ongeluk, schuld of onschuld dan ben je volop de Sjaak. Emoticon: Yes!

Het kost je kapitalen om de politie en eventuele slachtoffers af te kopen, nog erger als het tot een rechtszaak komt en je paspoort wordt ingenomen.
Verzekering Emoticon: Confused Zeg maar dag met je handje Emoticon: Bye bye Je reed immers zonder geldig rijbewijs op een motor Emoticon: Blush

spacer line  

Wij hebben deze zomer op Bali 21 dagen met de scooter rond gereden. Voor de zekerheid int. rijbewijs bij de ANWB gehaald. Daarnaast altijd met helm op gereden.

Als je gewend bent om in de grote steden in NL te fietsen of te scooteren dan is Bali zeer goed te doen.Uit kijken en anticiperen in het verkeer moet je altijd en overal.

Mijn advies is wel je scooter op verlichting, remmen en banden te controleren.
Huurprijs lag in augustus rond de 55.000 RP per dag

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,149,850 topic views - 240,036 posts - 13,725 topics - 32,690 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,295,955 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com