indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Michaella
User
spacer line

Komende zomer wil ik 3 weken naar Sulawesi en naar de Togian eilanden.
Wie kan mij helpen aan informatie over, accommodatie, welk eiland, is het mogelijk en leuk om daar van eiland naar eiland te gaan, Behalve duiken en snorkelen Is er meer te doen op de eilanden?
Eigenlijk ben ik blij met alle informatie.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Hoi Michaella,

Ik was afgelopen maand van plan om naar de Togean-eilanden te gaan, maar door omstandigheden is het er niet van gekomen en daarom ben ik in Manado gebleven. Maar ik heb wel een en ander aan uitzoekwerk gedaan van tevoren.
De eilanden zijn niet zo heel erg makkelijk te bereizen. Het hangt er een beetje vanaf van welke kant je komt. Je kunt via Ampena komen (zuidroute) met de boot, of vanaf Gorontalo (noordroute), ook met de boot en die boten gaan vaak maar twee keer per week, dus het is flink uitkienen. Er zijn ook wel alternatieven maar die zijn sterk afhankelijk van je eindbestemming op de Togeans. Ik zou je daarom willen aanraden om eerst een resort/eindbestemming te zoeken en daarna de bijbehorende route. Er zijn steeds meer overnachtingsmogelijkheden en daardoor ook steeds meer keus, maar ik denk dat je niet alteveel luxe moet verwachten.
Je kunt op internet een en ander vinden, als je daar behoefte aan hebt dan stuur ik je de links wel.

m.vr.gr.

koming

spacer line  

Meerdere keren de Togean eilanden bezocht, altijd middels de noord-route vanuit Gorontalo. Kwam voor ons beter uit met vluchten Denpasar - Makassar - Gorontalo.

Boten vanuit Gorontalo naar de Togean eilanden gaan meerdere keren per week maar wel opletten naar WELK eiland ze varen en of u dus de goede boot neemt. Tocht duurt lang en is erg weersafhankelijk maar kan zomaar 8 uur duren. Redelijk aktueel vaar / vertrekschema staat hier:
https://togianislandstravellin(...)rry-boat-schedule-2/

Eenmaal op een eiland is er weinig meer te doen dan snorkelen en duiken. Transport van eiland naar eiland is moeizaam, afstanden zijn best wel groot en het is voor toeristen erg duur (gemaakt).

Goede, up-to-date informatie over de eilanden is ook hier te vinden: http://wikitravel.org/en/Togian_Islands

If you have nothing to loose, you can risk everything

Michaella
User
spacer line

Dank je wel voor je reactie Amed East Bali! heb jij nog een tip op welk eiland je het beste kan zitten. Ik hou niet van veel drukte (zal dat daar nergens echt druk zijn denk ik) wij gaan half juli wel in het hoog-seizoen.

Hoi Koming; Als je tips heb voor een rustige ontspannen accommodatie hoor ik ze heel erg graag. DAnk!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik was twee jaar geleden op de Togeaneilanden maar ik heb in Wakai (de "hoofdplaats"van de Togeans) overnacht in de Wakai Cottages. Hoewel de naam anders doet vermoeden is er niks luxe aan, er staan twee bamboe huisjes op het erf van een familie en nog 3en paar andere schamele kamers. Inclusief maaltijden volgens mij iets van Rp 200.000 per nacht. Op veel andere eilanden overnachten toeristen in aparte delen dus helemaal afgestemd op toeristen met inderdaad toeristenprijzen. Dat wilde ik niet.Ik zit liever tussen de bevolking zelf.
Ik ben destijds vanuit Ampana vertrokken met een kapal kayu (houten boot) ongeveer5 uur naar Wakai (en als je dan nog verder moet komt er die tijd nog bij). Er is ook een ferry die vanuit Amapana via Wakai naar Gorontalo vaart en omgekeerd. Al met al is er elke dag wel een boot (dus een grote ferry of een kleine houten boot). Het heeft weinig zin om hier een schedule op te schrijven want dat verandert te vaak. Bovendien vaart geen enkele boot op tijd.
Nu heeft Togean een naam maar als je iets moois van Sulawesi wilt zien dan is pulau Buton en omgeving ook de moeite waard. Ik zal niet meer naar Togean teruggaan maar naar pulau Buton (en Muna e.o.) waar ik nu twee keer geweest ben wel
Ik heb dus de zuidroute gedaan, in die zin vliegen van Makassar naar Poso, en via een backtrack Tentena naar Ampana en terug via Luwuk-Manado. Ik ben ook in Pendolo geweest en als het de bedoeling om vanuit Rantepao (Toraja) naar het noorden te reizen dan vind ik persoonlijk Pendolo een aangenamer stadje (groot dorp) dan Tentena.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,612 posts - 13,687 topics - 24,375 members - last post @ 15-09-2019 20:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,244,757 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com