indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Cyriel
User
spacer line

Over een aantal weken vlieg ik vanuit Thailand naar IndonesiŽ. Op 8 oktober heb ik een vlucht vanuit Jakarta naar Amsterdam.
Plan is om ongeveer 1,5 week in IndonesiŽ te zijn. Ik weet dat het eigenlijk veel te kort is natuurlijk...wat kunnen jullie mij adviseren om in die tijd te gaan zien en hoe te reizen?

elsbeth
User
spacer line

Dat is heel persoonlijk en ook afhankelijk van waar je IndonesiŽ binnenkomt.
Dus misschien moet je eerst even zeggen wat je entrypoint is en ook waar je van houdt. Wat vind je leuk, wat is je beeld van IndonesiŽ? Wat denk je er te vinden. Het maakt nogal wat uit of we je Java aanraden, of Sumatera. Nu ik je bericht teruglees, bedenk ik dat je misschien die 1,5 week wilt besteden in Jakarta, Java en Sumatera. Dat is veel te kort. Ik zou 1 van de eilanden kiezen.

Cyriel
User
spacer line

Ik vlieg vanuit Thailand, waar ik precies in IndonesiŽ heenvlieg staat nog helemaal open.
Enige wat vaststaat is dat ik op 8/11 vanuit Jakarta naar Nederland vlieg.
Ik wil mijn laatste dagen een beetje relaxed doorbrengen. Ik zou graag wat van de jungle zien, wellicht een mooi tropisch strand...alle tips over vervoer, aanraders, afraders, enz enz zijn welkom !

elsbeth
User
spacer line

Okť, die eerder genoemde 8 oktober is dus 8 november, dat vermoedde had ik al, anders zou je over 4 dagen thuis zijn. As je jungle wil zien en je komt vanuit Bangkok, dan lijkt Noord Sumatera het meest voor de hand liggend. Ik ben alleen een beetje thuis in het stuk Medan, Bukit Lawang, Tangkahan en dan naar Lake Toba en door naar West Sumatera. In Buk.Law. en Tang. zie je dan echt een stuk jungle, Toba is prachtig en relaxed en West Sumatera is weer wat meer cultuur, maar ook landschappelijk schitterend. Dit rondje red je echter niet in 10 dagen, daar heb je echt wel minimaal 15 dagen voor nodig. Je kunt dan beter kiezen voor nog noordelijker, maar daar ben ik nog nooit geweest. daar kunnen Anne Mieke en Eelco je vast meer over vertellen. Zoek anders even bij de zoekmachine op Noord Sumatera, of bij Pulau Weh. Als je veel vertier wil, zou je naar Bali kunnen vliegen, daar een dag of 4 blijven, dan doorvliegen naar Yogyakarta (3 dagen) voor wat cultuur en eveneens doorvliegen naar Jakarta voor je laatste 2 dagen. Laatste alternatief: vlieg naar Jakarta en maak een mooi rondje West Java (NP Halimun in combinatie met strand aan zuidkust). Afhankelijk van je budget kun je ook vliegen naar Makassar, Zuid Sulawesi, en een tour maken naar Tana Toraja. Schitterende combinatie van natuur en cultuur!

Cyriel
User
spacer line

8 november inderdaad, excuses!
Het rondje west Java klinkt wel goed!
Kan ik daar makkelijk een auto huren of is een andere manier van reizen aan te raden?

elsbeth
User
spacer line

Je moet daar sowieso niet zelf gaan rijden, of bedoelde je dat ook niet?
Reis je alleen of ben je met anderen? Je hebt in West Java meerdere natuurparken, ik ben alleen in Halimun NP geweest. Maar ook Ujung Kulon (de westpunt van Java) moet erg mooi zijn, maar ook Ujung Genteng (iets meer richting Oosten, maar nog steeds West Java). Daar komen volgens mij nauwelijks toeristen, dus dat moet je wel leuk vinden.
Ik heb een aantal jaren geleden een trip gemaakt in Halimun, geslapen in een piepklein gehucht midden tussen de theetuinen. Daarna door naar de zuidkust en 2 nachten in de Ocean Queen overnacht. Google maar eens. Als je met meerdere mensen bent, kun je het best ergens een auto met chauffeur huren. Je kunt dat ook vanaf hier regelen. Verschillende mensen hier maken gebruik van Totto Travel of zo. Tik dat ook maar eens in.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,937,960 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com