indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo iedereen,

A.s vrijdag 25/9 vertrekken we voor de 2de keer op rondreis door Indonesië. De eerste keer hebben we Sumatra, Java en Bali gedaan, nu gaan we voor de overige bezienswaardigheden van Java, Bali, Lombok en Gili Meno. We hebben op onze eerste rondreis de Borobodur al bezocht, maar vroegen ons af of het ècht een toevoeging is dit nogmaals te doen maar dan tijdens de zonsondergang? We willen graag weten of de kans relatief groot is om een mooie/prachtige zonsondergang mee te maken en hier mooie foto's van te maken? Of is het ècht een 'lucky shot' dat je maar zelden te zien krijgt? Kortom: is het een toevoeging als je de Borobodur ooit al eens uitgebreid hebt bezocht?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

spacer line  

Kijk even naar de openingstijden.
Zonsondergang is meestal omstreeks 18.00 uur ,soms eerder.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Er is een prachtige plaats om de zonsopgang van de borobudur te zien.
Dit is op een hoger gelegen gedeelte achter de borobudur.
Vanuit hier je de omgeving met en wat geluk de merapi op de achtergrond.
Ik ben er vorig jaar geweest en het was prachtig. Jammer genoeg ben ik mijn geheugenkaart van de camera de volgende dag verloren :-(
De plaatsnaam weet ik zo niet , maar zoek ik nog uit.

Het is nu nog niet gevonden door de toerist.

spacer line  

De naam / plaats is Punthuk Setumbu

spacer line  

Bedankt voor de tip! Weet iemand of de zonsopgang bij de Borobodur ook ècht de moeite is?

Pascal.F
User
spacer line

Isabelle,

Ik ben vorig jaar naar de zonsopgang gaan kijken vanuit Punthuk Setumbu.
Vertrokken in Yogja om 4 uur en bij aankomst stonden er een 150 tal toeristen op een berg met daar ook enkele standjes voor iets te nuttigen.
Ik persoonlijk vond het maar niets omdat je ook heel veel geluk moet hebben met het weer.

http://www.tripadvisor.nl/Attr(...)ava_Java.html#photos

Wat wel de moeite waard na het bezoek aan de Borubudur is een bezoek aan de Merapi .Daar kan je de gevolgen zien van de uitbarsting.

Veel plezier

spacer line  

Op You tube en in Indonesische reissite's stikt het van foto's , film etc.

Dus brongkolnews, het is redlijk bekend bij de locals en "verdwaalde"toeristen ( met travel-reisburo's etc) .

Alleen komen nu mss Indahnesia lezers erbij.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Wij waren er toen met in totaal maar met 20 personen in het augustus vorig jaar.
Vergeleken met de bromo waar dan weer enkele honderden mensen staan.
Met het weer moet je geluk hebben. Dat klopt maar dat geldt voor lekke zonsopgang of neergang.
Als je toch naar de Borobudur wil gaan is dit wellicht een goed start. Na de zonsopgang gaan de poorten toch pas open.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 23-09-2015 08:51 schreef Isabelle_Dm:
Hallo iedereen,

A.s vrijdag 25/9 vertrekken we voor de 2de keer op rondreis door Indonesië. De eerste keer hebben we Sumatra, Java en Bali gedaan, nu gaan we voor de overige bezienswaardigheden van Java, Bali, Lombok en Gili Meno. We hebben op onze eerste rondreis de Borobodur al bezocht, maar vroegen ons af of het ècht een toevoeging is dit nogmaals te doen maar dan tijdens de zonsondergang? We willen graag weten of de kans relatief groot is om een mooie/prachtige zonsondergang mee te maken en hier mooie fotos van te maken? Of is het ècht een lucky shot dat je maar zelden te zien krijgt? Kortom: is het een toevoeging als je de Borobodur ooit al eens uitgebreid hebt bezocht?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

U zal bedoelen zonsopgang, vroeg in de morgen tegen 6 uur
Je moet heel vroeg op 4 uur in de morgen en neem warme kleding mee, want het is erg koud in de morgen.
Het is de moeite waard voor een keer en dan heb je het gehad.
Zoals al anderen schreven er zijn zo veel foto's op het internet te zien......... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-09-2015 08:51 Isabelle_Dm wrote: We hebben op onze eerste rondreis de Borobodur al bezocht, maar vroegen ons af of het ècht een toevoeging is dit nogmaals te doen maar dan tijdens de zonsondergang? We willen graag weten of de kans relatief groot is om een mooie/prachtige zonsondergang mee te maken en hier mooie foto's van te maken? Of is het ècht een 'lucky shot' dat je maar zelden te zien krijgt? Kortom: is het een toevoeging als je de Borobodur ooit al eens uitgebreid hebt bezocht?
Ik heb de Borobudur reeds enige malen bezocht (makkelijk gezegd als je in Yogya verblijft) en daarvan 3x intensief. De Borobudur blijft boeien en is meerdere bezoeken meer dan waard. Telkenmale zeker een bezoek van 3 uren met een goede gids die alles kan uitleggen. En dan nog had ik daarvoor dus 3x nodig (= 9 uren). Het hele verhaal van Buddha's leven dat wordt uitgebeeld en de ongelooflijke bouwkunst van eeuwen geleden maken elk bezoek weer een nieuw bezoek, met of zonder zonsopgang/-ondergang.

elsbeth
User
spacer line

Isabelle, ik heb het idee dat het je eigenlijk alleen om de foto's te doen is en niet zozeer om het verhaal van de Borobudur. Is dat inderdaad zo? Natuurlijk is de Borobudur, zoals Yogya-Bali hierboven schrijft, een ontzettend mooi en interessant bouwwerk waarin het verhaal van Buddha's leven wordt uitgebeeld. En alleen al het feit dat het eeuwenlang onder as en oerwoud verborgen heeft gelegen, vind ik heel intrigerend. De bouw was tussen 750-850 en in 1814 is het pas herontdekt.
Als je vraagt of het de moeite waard is om er nog een keer heen te gaan om foto's te maken, dan denk ik: koop een mooi fotoboek over de Borobudur.
Klinkt een beetje flauw misschien, maar ik kan niet ontkennen dat er bij mij een lichte irritatie opkomt over je vraag. Sorry...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,769 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com