indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Barbera2
User
spacer line

Ik ben op zoek naar oude foto’s (van voor de tweede wereldoorlog) van Moedja Moedjoe. Moedja Moedjoe is nu een wijk in Yogyakarta. Voor de tweede wereldoorlog was het een indigo- en later suikerplantage en suikerfabriek net buiten Yogyakarta. In de gebruikelijke bronnen en op internet heb ik al veel afgespeurd en niets gevonden. Ik hoop er nu op dat iemand nog een oud fotoboek heeft met daarin foto’s van de fabriek, de plantage of bijvoorbeeld de administrateurswoning. Ook andere informatie is van harte welkom.

spacer line  

S.O (Suiker onderneming) Moedja Moedjoe
Pabrik Gula Mudja Moedjoe.

"In December of 1940, Ab's father found work south, toward Yogyakarta, on a suburban sugar plantation called Moedja-Moedjoe. They couldn't afford to keep Kokki, but she stayed with them anyway. Their new abode was an abandoned sultan's summer palace. The natives said it was haunted. Moes said, "I'll take care of the ghosts, how much for the rent?"

Anders informeren bij KITLV Leiden ( gewoon bellen).

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,654 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com