indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Martijn030
User
spacer line

Hoi allemaal,

Allereerst ben ik nieuw op deze forum en ik heb wel al op het forum zitten lezen, maar ik kom er toch niet helemaal uit, vandaar dat ik hopelijk wat advies en tips mee kan krijgen. Allereerst vlieg ik naar Jakarta 19 september en ik ga 15 dagen Java met de laatste twee dagen Bali doen.
Vanaf 4 oktober heb ik helaas voor Indonesie nog maar 15 dagen over om in te vullen, omdat ik op 19 oktober alweer doorvlieg naar Australië (ik weet veels te weinig nog maar 15 dagen Emoticon: Blush ).
Het liefst wil ik 18 oktober wel weer op Bali aankomen, zodat ik zeker weet dat ik de volgende dag in de avond mijn vlucht haal (omdat zoals ik op het forum al heb gelezen, binnenlandse vluchten ineens geannuleerd kunnen worden om wat voor reden dan ook/ slecht weer, zeker als ik met een boot moet gaan varen en die gaan niet of gaan wel maar ik wil graag niet op een stormachtige zee varen).

Ik heb over de volgende mogelijkheden zitten nadenken:

1) Van Bali naar Maumere te vliegen. RIchting Moni - Kelimutu - (misschien overnachting Ende of gelijk van Bali naar Ende vliegen?) Bajawa - Ruteng - Labuhanbajo. Daarna Rinca en/of Komodo, doorvliegen van Labuhanbajo naar Lombok (als dit wel kan en anders de boot? Betrouwbare maatschappijen?) om daar nog te vertoeven en weer op tijd te zijn op Bali.

2) Van Bali naar Labuhanbajo. Vanaf daar naar de komodo + Rinca en dan richting Sape en vanaf daar trekken richting Sumbawa en dan eventueel naar Taliwang (ik weet niet of daar de mogelijkheid aanwezig is om met de boot naar lombok te gaan of vanaf Sumbawa richting lombok te gaan). Op Lombok aangekomen daar vertoeven richting 1 of 2 Gili-eilanden en dan richting Bali

Misschien zijn allebei de keuzes te groot om in de aantal dagen die ik heb te plaatsen. Ik wil namelijk niet er door heen sjokken om het maar gezien te hebben. Ik vind dat zonde en ik doe dan liever een stuk inkorten om dan meer te kunnen genieten Emoticon: Smile

Hebben jullie nog eventuele tips over het vervoer zoals op flores en Sumbawa. Ik heb soms gelezen dat openbaar vervoer verschrikkelijk is en moet vermijden, terwijl de ander geen problemen had? Wellicht op Flores een soort groepsreisje en dan met een betrouwbare maatschappij. Ik betaal liever iets meer en je gaat met een kleinere groep met genoeg ruimte om normaal te kunnen zitten.

Laatste vraag, is het verstandig om nu via tickets.indonesia te boeken, of als ik in Bali aankom te kijken naar de verwachte weersvoorspellingen en dan besluit om tickets te boeken?

Wellicht veel vragen, maar dit is mijn eerste (hopelijk niet de laatste) keer Indonesie Emoticon: Smile In ieder geval alvast bedankt!

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Op 10-09-2015 11:47 schreef Martijn030:
Allereerst vlieg ik naar Jakarta 19 september en ik ga 15 dagen Java met de laatste twee dagen Bali doen.
Vanaf 4 oktober heb ik helaas voor Indonesie nog maar 15 dagen over om in te vullen, omdat ik op 19 oktober alweer doorvlieg naar Australië (ik weet veels te weinig nog maar 15 dagen Emoticon: Blush ).

Om te beginnen: je zegt dat je vliegt op 19 september. Betekent dit dat je op 19 september in Jakarta aankomt, of op 19 september vlieg en pas op 20 september aankomt? Dit is een heel belangrijk verschil, aangezien 19 september t/m 19 oktober zou betekenen dat je 31 dagen in het land bent (aankomst- en vertrekdag tellen mee), en dan geldt de visumvrijstelling niet (30 dagen), en moet je óf een visa-on-arrival kopen (30 dagen) en die verlengen met nog eens 30 dagen (terwijl je maar 1 dag nodig hebt), óf van tevoren een visum regelen in Den Haag (60 dagen). Of je moet een boete voor overstay betalen, maar ik weet niet hoe veel dat is, en of daar verder nog problemen mee krijgt.

Als je pas op 20 september aankomt, dan heb je al deze problemen niet.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Martijn030
User
spacer line

Ik kom inderdaad 20 september aan in Jakarta, dus geen visumplicht Emoticon: Smile

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Oké gelukkig! Over de rest van je vragen kan ik je niet erg goed helpen, aangezien ik nog nooit op Flores geweest ben.

Vliegtickets kun je makkelijk vinden (en betalen) via de website Traveloka. Werkt heel goed en binnen een paar minuten heb je dan je ticket. Zoals gezegd ben ik nooit op Flores geweest, maar zeker naar Maumere zijn er niet zo veel vluchten, dus ik kan me voorstellen dat die last-minute duur worden.

Vliegen van Flores naar Lombok kan trouwens niet rechtstreeks, maar alleen via Bali (of eventueel Kupang). Als je tussendoor naar Sumbawa gaat kun je wel vliegen (er zijn vluchten Flores-Sumbawa van Susi Air, en vluchten Sumbawa-Lombok van Garuda Indonesia en Wings Air).

Hopelijk kan iemand anders je verder helpen als het gaat over Flores en/of de bootverbindingen.

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Martijn030
User
spacer line

Dank je wel Erwin voor een aantal tips en de moeite voor je reactie! Wie weet kan ik nog meer tips krijgen Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,109 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com