indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabloniere
User
spacer line

Wie weet er meer over de Nommensen Universiteit in Medan.
Wil graag meer weten over:
- reputatie
- kwaliteit van onderwijs
- college- en inschrijfkosten

Dit omdat wij overwegen een studente te gaan sponsoren.

Bedankt voor het meedenken!

Pardi
User
spacer line

Hi sabloniere

Ik betaal reeds jaren de studie voor een paar jongens uit mijn dorp aan de Universiteit van Jambi. De kosten "all in" zijn ongeveer 1000 Euro per jaar, daar moeten ze ook kost en inwoning of kamer huur van betalen. Ik heb ze verboden te roken of drank te gebruiken. Daar geef ik ze geen geld voor, dat weten zij en hun ouders, overtreding betekent einde studie geld. De 1000 Euro is ruim voldoende! Het maakt niet uit welke studie ze volgen, het enige verschil zijn de kosten van studie boeken die men nodig heeft. Vaak zijn deze boeken over te nemen van oudere studenten. Als hij/zij een medische studie volgt zijn de kosten aanmerkelijk hoger.

Groetje Pardi

Pardi
User
spacer line

Sabloniere

Nog even een aanvulling.
De Universitaire studies zijn op Sumatra lager van niveau dan op Java. Vergelijkend onderzoek heb ik niet gedaan, maar de meesten studenten hebben vaak maar een wens en dat is op Java studeren.
Dat zijn over het algemeen ook de studenten die vaker dan andere studenten een kans maken om een vervolg studie te doen in het buitenland. Kortom afstuderen op Sumatra heeft het HBO niveau of lager in het westen. De studie vind in het behasa indonesia plaats. In 2004 heb ik een gastcollege gegeven aan 4e jaars studenten economie op verzoek van hun prof over fairtrade. Tot mijn verbazing bleek van de ruim 120 studenten er maar enkele Engels te verstaan laat staan te lezen, de prof verzocht mij te stoppen daar hij moe werd van het vertalen. Hij bood mij zijn "maaf" aan voor deze studenten die hij een verloren generatie noemde voor Indonesia.

Gr Pardi Emoticon: Cry

Bogor
User
User icon of Bogor
spacer line

Pardi is gelijk Emoticon: Yes!
Ik denk the beste universitaire in Indonesia allemaal in Java. Zeker zijn Universitaire negeri maar het erg moilijk te studeren. u moet gewoon test doen.
The best zijn : Universitas Indonesia, Institut Tekhnologi Bandung, Universitas Gajah mada....
Die studenten van dat Universitaire zijn erg makelijk om werk te vinden....

Jantje
User
spacer line

Beste Pardi, (of moet ik hooggeleerde heer zeggen?)

Ik ben Jantje en nog maar 59 jaar oud. Heb slechts middelbaar onderwijs genoten. De reden daarvoor was: Misschien had ik de capaciteiten niet. Misschien ook dat o.a.roken en alcohol drinken mij ten strengste werd verboden, inplaats van ontraden. Ik was een ongehoorzaam ventje en deed alles wat God, de Meester, de Ouders en de Dominee met zijn handlangers had verboden. Een klein nieuwsgierig onderzoekertje, die niet altijd het goede behield. Opzoek naar de langdurigste kostbaarheid in dit leven, ontmoette ik verleden jaar twee Javaanse so called “Univerity Graduates” Door de strakke jarik of de verwaandheid, konden ze zich amper vootbewegen. Na de zeer gebrekkige antwoorden in de Engelse taal te hebben ontleed, kwam ik er achter dat ze uit Solo kwamen en in Semarang hadden gestudeerd. Misschien speelde het stucwerk op hun gelaat een rol. Ik constateer voortdurend dat het met de kennis van o.a. de Engelse taal, treurig is gesteld in Indonesië. Waar zitten ze, die hoogopgeleiden? Ergens verscholen op een “ hoge” plek, of in een uniform. Denkend dat niemand hen kan vervangen?
Jaren vijftig praat, O Guru.
Het bedrag dat u voldoende vindt en de tweedehands boeken van oudere studenten, weerspiegelen uw kwaliteitswaarde van het onderwijs.
Ik waardeer het wel dat u bijdraagt aan de studiekosten van een aantal jongeren. € 1000,- per jaar per student mag ik aannemen.
Helaas constateer ik dat u het constructief diciplineren van jongeren en het organiseren van een gast college nog niet helemaal goed af gaat.

sabloniere
User
spacer line

Emoticon: Bye bye alvast hartelijk dank aan alle schrijvers van de reacties! De overweging om naar de Nommensen Universiteit te kijken is dat de studente in kwestie Batakse is en het protestantisme een zeer zware rol speelt in de familie. De reden en het in de buurt kunnen blijven van de familie spelen een rol bij de afweging. Duidelijk is dat jullie de kwaliteit van onderwijs op Java hoger inschatten. Lijkt 1000 euro per jaar een reeele bijdrage? Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

Pardi
User
spacer line

Emoticon: Yes! 1000 Euro is echt voldoende is mijn ervaring!
De kosten voor college bedragen ongeveer 900.000 Rp per 4 maanden, dus 2,7 juta per jaar. In de kos 300.000 per maand is voldoende. Als jouw studente samen gaat wonen op kamers kunnen de kosten gedeeld worden en blijft er geld over voor andere dingen. Ik ga er vanuit dat ouders hun kinderen regelmatig wat toestoppen. Zo krijgen de door mijn ondersteunde 2 studenten regelmatig pakjes van hun ouders, gebracht door vrienden en kennisen die naar Jambi gaan. In Januari had ik vier dozen met levensmiddelen bij mij + 50 kg rijst, alles bij elkaar ruim 100 kg en wat extra geld voor hen. Mijn eerdere opmerking over roken en drank heb ik gemaakt omdat hun ouders mij gevraagd hadden dat van hun kinderen te eisen. Ik heb het wat ongelukkig opgeschreven "voor dat zeg ik sorry". Ik ben niet zo naief dat ik niet weet dat dat niet werkt, ze zijn jong en willen wat, zeker de andere wereld ontdekken die zij niet kennen van uit hun dorp......of niet soms? De jongens komen uit een dorp dat echt islamatisch is en waar 5 keer per dag gebeden wordt, zolang ik deze jongens ken (12 jaar) heb ik ze altijd zien bidden als het tijd was, tot op de dag van mijn vertrek uit Jambi.

Groetjes Pardi Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dat afgestuurde Indonesiers slecht Engels spreken maak ik ook regelmatig mee, ik denk dan wel eens universiteit en dan .....
Echter een Indonesiers is ook erg bang om een fout te maken en als er al eens iets misgaat zullen ze direct reageren TIDAK SAYA (niet ik), dit zit gewoon muurvast in de cultuur.
Probeer je uit te leggen dat we allemaal wezende levens zijn die recht hebben om fouten te maken kijken ze je aan of ze het in Keulen horen donderen.
Is die angst eenmaal overwonnen zijn ze al een heel stuk op de goede weg en kan je erg leuke gesprekken voeren, zelf met Bahasa Indonesia en de Indonesier in het Engels, waarbij heel wat gelachen word.
Jan

ruud
User
spacer line

1.stiefzoon afgestudeerd in economie,spreekt goed engels en thans
goed nederlands,binnen half jaar,studeerd nu in den haag informatica
andere studeerd in surabaya,spreekt goed engels,studeerd dit jaar af
als ingenieur.Kosten per maand 200 euro,genoeg voor goede kamer
eten en drinken en kleding en studie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,479,832 topic views - 239,808 posts - 13,723 topics - 32,151 members - last post @ 13-07-2020 09:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,119,429 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com