indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Loesje
User
spacer line

Mijn moeder, H. Jordaan 29-06-1936, wilt heel graag haar geboorteplaats Madiun bezoeken. Nu weet zij en haar familie niet meer precies het woonadres. Zijn dachten zelf Wilheminastraat? Wie weet waar of hoe ik achter deze gegevens kan komen?

Alvast heel erg bedankt

Met vriendelijke groet,

Loes Keetell

robbert
User
spacer line

Hoi,
Als jouw moeder zelf het adres al niet weet, wie dan wel ? Pak Google met Madiun Tempo Dulu en je krijgt een schat aan foto's van vroeger, wellicht dat ma hierbij iets herkent, Evt kan je ook nog Madiun Map gebruiken,uiteraard is in tijd veel veranderd maar vaak kan je toch via de grote wegen nog iets herkennen.
Suk6 Rob

spacer line  

On 10-09-2015 01:27 Loesje wrote:
Mijn moeder, H. Jordaan 29-06-1936, wilt heel graag haar geboorteplaats Madiun bezoeken. Nu weet zij en haar familie niet meer precies het woonadres. Zijn dachten zelf Wilheminastraat? Wie weet waar of hoe ik achter deze gegevens kan komen?

Alvast heel erg bedankt

Met vriendelijke groet,

Loes Keetell

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Loes.
Wilhelmina straat is een belangrijke straat in Nederlands Oost Indie.
Dan moet het gesitueerd zijn in de Centrum gebied.
Volgens info uit een Indonesische site heet die Wilhelminastraat nu Jalan Diponegoro in Centrum.
In de buurt van Alun-alun (aloon-aloon) , met een railroad , vraag het aan je moeder of ze de grote aloon-aloon(stadsplein, de railroad nog kan herinneren.
Of neemt kontakt met : de mensen van Madiun Heritage Community .

succes

bisa dicek of makemyday .

Loesje
User
spacer line

On 10-09-2015 23:13 robbert wrote:
Hoi,
Als jouw moeder zelf het adres al niet weet, wie dan wel ? Pak Google met Madiun Tempo Dulu en je krijgt een schat aan foto's van vroeger, wellicht dat ma hierbij iets herkent, Evt kan je ook nog Madiun Map gebruiken,uiteraard is in tijd veel veranderd maar vaak kan je toch via de grote wegen nog iets herkennen.
Suk6 Rob

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie en je tips. Daarom ook mijn vraag of iemand mijn kan helpen met deze zoektocht ;-))

Groetjes, Loes

Loesje
User
spacer line

On 17-09-2015 21:10 Loesje wrote:

[quote removed]

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie en je tips. Daarom ook mijn vraag of iemand mijn kan helpen met deze zoektocht ;-))

Groetjes, Loes

Loesje
User
spacer line

On 11-09-2015 00:14 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Loes.
Wilhelmina straat is een belangrijke straat in Nederlands Oost Indie.
Dan moet het gesitueerd zijn in de Centrum gebied.
Volgens info uit een Indonesische site heet die Wilhelminastraat nu Jalan Diponegoro in Centrum.
In de buurt van Alun-alun (aloon-aloon) , met een railroad , vraag het aan je moeder of ze de grote aloon-aloon(stadsplein, de railroad nog kan herinneren.
Of neemt kontakt met : de mensen van Madiun Heritage Community .

succes

Hallo,
Bedankt voor de tip
Groetjes, Loes

Loesje
User
spacer line

Helaas ben ik niet verder gekomen. Van de Indische Ambassade had ik een link gekregen van de gemeente Madiun maar helaas krijg ik maar geen antwoord. Ik loop dus nu op een dood spoor Emoticon: Angry

spacer line  

Penelusuran jejak peninggalan Belanda mengantarkan saya sampai di Jalan Diponegoro yang dulu bernama Jalan Wilhelmina. Di kawasan ini, terdapat bangunan bersejarah bernama gedung Bosbow atau Boschbouw. Kata ini diambil dari bahasa Belanda, bosch berarti hutan atau kehutanan, dan bouw berarti gedung.
==================================================================
Jalan DIPONEGORO heet vroeger Jalan Wilhelmina.
In de zelfde wijk zit het gebouw van de Boschbouw.
Dus het zit in de centrum van Madiun.

ZIE : http://www.skyscrapercity.com/(...)wthread.php?t=492746
Posting : May 14th, 2013, 05:35 PM- page 45

Loesje
User
spacer line

Kunt u mij zeggen waar of bij wie ik moet zijn voor het huisnummer? Ik krijg namelijk geen antwoord van de gemeente.

Op 04-05-2016 21:29 schreef Surya Atmadja:
Penelusuran jejak peninggalan Belanda mengantarkan saya sampai di Jalan Diponegoro yang dulu bernama Jalan Wilhelmina. Di kawasan ini, terdapat bangunan bersejarah bernama gedung Bosbow atau Boschbouw. Kata ini diambil dari bahasa Belanda, bosch berarti hutan atau kehutanan, dan bouw berarti gedung.
==================================================================
Jalan DIPONEGORO heet vroeger Jalan Wilhelmina.
In de zelfde wijk zit het gebouw van de Boschbouw.
Dus het zit in de centrum van Madiun.

ZIE : http://www.skyscrapercity.com/(...)wthread.php?t=492746
Posting : May 14th, 2013, 05:35 PM- page 45

spacer line  

Als je zeker bent van de straat( Wilhelminastraat) die nu Jln Diponegoro heet, kan je naar de WIJK (kijken), het heet R.W=Rukun Warga=verzameling van de kleinste gemeenschap de zgn RUKUN Tetanga ( R.T) , een blok huizen met de Ketua(voorzitter van de RT) .

In principe moet hij bijna alles weten, tenminste als de RT voorzitter tot de oudste / langst levende buurtbewoner behoorde.
Als je in de wijk komt moet je vragen naar de KETUA RT of KETUA RW.
Je wordt zo bij hun thuis gebracht .

Bij de KELURAHAN, en GEMEENTE IS JOU KANS behoorlijk KLEINER , soms heb je luie en jonge ambtenaren , kan je vaak tot een ons wegen wachten.
Als jullie daar zijn , ga een huurauto + chauffeur voor 1 dag huren( 10-12 uren) , praktisch en goedkoper .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,320 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 14:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,757 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com