indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ricochet
User
spacer line

Hallo,

Ik wil vanuit Surabaya naar Kuta reizen en koop een treinkaart naar Banyuwangi om vandaar met de Ferry over te steken naar Gilimanuk. Alleen weet ik niet of er bussen zijn die rechtstreeks naar Kuta rijden. Ik heb me laten vertellen dat ik eerst naar Denpasar moet en daar overstappen. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik hoor het graag.Alvast bedankt
Ricardo

spacer line  

Ja, klopt. Bussen vanuit Gilimanuk gaan in principe naar de terminal "Ubung" in Noord Denpasar. Vanuit daar kunt u met een (kleinere) bus proberen richting Kuta (terminal) te komen.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

kuncitan
User
spacer line

Het klopt dat je niet rechtstreeks vanuit Surabaya (met de trein) naar Kuta kan reizen. Dit is mijn reisadvies.
1. Vertrek Surabaya, opstapplaats statiun Gubeng, met de dag of nachttrein naar Denpasar
vertrektijden bij statiun Gubeng of zie site http://kereta-api.co.id/index.php
2. In Ketapang stap je over op de bus van de spoorwegen die buiten op het statiun van Banyuwangi op de passagiers wacht die op doorreis zijn naar denpasar
3. Met de bus steek je over met de ferry van Ketapang naar Gilimanuk (op bali)
4. Uitstappen in terminal (busstation) Ubung nabij Denpasar
Niet uitstappen bij terminal Mengwi
5. Van Ubung met de taxi naar Kuta (onderhandel met de taxichauffeur over de kosten of ga met een blue bird taxi met meter)
Goede reis

kuncitan
User
spacer line

Een correctie om onduidelijkheden te voorkomen. Punt 2 moet zijn:
In Banywangi stap je over op de bus van de spoorwegen die buiten op het station op de passagiers wacht die op doorreis zijn naar Denpasar

Pascal.F
User
spacer line

Ricoshet,

Waarom niet het vliegtuig nemen ,sneller en ook goedkoper denk ik ?
Als je toch de trein neemt langs de linkerzijde zitten daar is het zicht mooier.

joost
User
spacer line

Vanuit Surabaya vlieg je voor mog geen 24 euro naar DenPasar. Vele vluchten
Vanuit Banyuwangi voor nog geen 16 euro om 15.25 uur met Garuda.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,045,997 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com