indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Elineh
User
spacer line

Hoi allemaal,

Op 20 september gaan we naar Bali voor 2 weken, wij verblijven in Sanur.
Graag zou ik graag en keer willen gaan snorkelen op Nusa Lembongan. Hier zou ik dat eventueel 1 nacht willen blijven.
Kunnen jullie mij meer vertellen over waar we kunnen gaan snorkelen en welk hotel aan te raden is?
Weten iemand ook wat het kost om met de boot daar heen te gaan? Ticket vooraf kopen of ter plaatsen?

Groetjes,
Eline

spacer line  

Overtocht Sanur - Nusa L., ca. Rp. 150 - 250K enkeltje, afhankelijk van maatschappij en tijdstip waarop men vaart.

September is mid-seizoen, niet superdruk meer dus vaak kan men op het laatste moment (bij de afvaartplek) erg goedkope tickets bemachtigen.

Leuke / interessante snorkelplekken nabij Nusa L. zijn Manta Bay, Crystal Bay en Mangrove Point.

"Bay Shore Huts" is een erg leuk hotel om te verblijven op Nusa L.

Er zijn ook snorkeldagtochten naar Nusa L vanuit Sanur (o.a. via / met Crystal Divers in Sanur ). Scheelt een hoop gedoe en verkassen voor maar 1 nacht verblijf.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Elineh
User
spacer line

Oke bedankt voor de info.
Wij willen graag ook nog een dag naar Ubud, is dat de moeite waard?
Kunnen we hiervoor het beste een taxi pakken of rijden er ook busjes?
Alvast bedankt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ubud zelf is erg druk maar de omgeving is prachtig.
Vanuit Sanur rijdt de Peramabus een aantal keren per dag naar Ubud, kosten Rp 50.000 pp. Maar wil je vanaf je hotel worden opgehaald dan betaal je Rp 15.000 pp extra dus Rp 65.000 Sanur is nogal lang gerekt en de Peramabus vertrek vanaf Jalan Hang Tuah in het noorden van Sanur. Voor 2 personen ben je heen en terug dus al Rp 260.000 kwijt. Leg er Rp 200.000 extra bij (of misschien nog wel minder) en hebt en hele dag een auto met chauffeur en kun je ook de omgeving bezoeken zoals de diverse kunstenaarsdorpen, de shootingplek van "Eat, Love, Pray", tempels in de buurt, olifantengrot etc etc maar je af laten zetten bij jalan Suweta en dan door de rijstvelden lopen en je weer laten ophalen ergens bij de Ayung rivier is ook een mogelijkheid.
In Ubud zelf zijn een aantal goede restaurants als je daarvan houdt maar het centrum zelf is een verschrikking met duizenden winkeltjes en agressieve kooplui op de markt. Naar Ubud en een fiets voor een paar uur huren kan ook. Vanuit Sanur is het ongeveer een uur rijden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

kuncitan
User
spacer line

Het advies van Anne Mieke om een taxi te nemen is een goed advies; je kan dan overal naar toe en meer van Ubud en omgeving zien. De fietstocht van Sanur naar Ubud duurt geen 1 uur maar zo’n 2 tot 2,5 uur afhankelijk van je conditie omdat de weg licht stijgend is. Huur daarom een fiets met versnellingen. Ook Ubud en omgeving is ietwat heuvelachtig. De reis terug naar Sanur gaat uiteraard veel sneller.

Heb je een klein budget dan kan je ook met de bus gaan. Dat is de bus Sarbagita route Nusa Dua – Batubulan. Kosten ca. IDR 3000 per persoon, vervoerbewijs bij de conducteur te kopen in de bus. In Sanur zijn diverse halte’s aan de jl ByPass Ngurah Rai (afgekort jl ByPass) en uitstappen op eindhalte terminal Batubulan. Let op dat je de halte richting Batubulan kiest anders kom je in Nusa Dua terecht. Op terminal Batubulan stap je over op een mini busje die naar Ubud gaat. Zorg dat je niet te laat in Batubulan bent anders zijn de minibusjes reeds vertrokken. Over de ritprijs moet je onderhandelen want die wil nog eens variëren afhankelijk van het aantal passagiers die meereizen. Hoeveel de rit van Batubulan naar Ubud gaat kosten weet ik niet omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik fiets altijd naar Ubud via de sawah’s (rijstvelden) en terug ga ik via de weg. Wellicht dat een forumlid weet hoeveel je ongeveer kwijt bent aan de rit naar Ubud.

spacer line  

U kunt vanuit Sanur ook met de Kura-Kura bus naar Ubud rijden.

Meer informatie op:

http://kura2bus.com/

Elineh
User
spacer line

Bedankt voor jullie reacties Emoticon: Smile door de rijstvelden fietsen klinkt ook erg leuk. Ik zal eens kijken hoe we naar Ubud gaan.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Door de rijstvelden fietsen lijkt me wel moeilijk.Je zal waarschijnlijk langs de rijstvelden bedoelen.

Shalom

elsbeth
User
spacer line

Nou, je fietste er behoorlijk dwars doorheen hoor! een heel smal fietspaadje voert je inderdaad tussen de rijstvelden door. Vergeet vooral niet om even te lunchen bij Sari Organic Restaurant http://www.flyingfourchette.co(...)Organik-Terrace.jpg.
Ik vind het fietsen daar erg leuk. Zorg wel dat je goed met je voeten bij de grond kunt, zeker bij die rijstveldpaadjes moet je nog wel eens wat toeren uithalen. Omgeving Ubud is heel mooi. Zeker doen, maar dan zou ik toch minimaal 1 nacht daar boeken.

Elineh
User
spacer line

Bedankt Elsbeth, mooie site!
Weten jullie toevallig ook hoe we het beste een taxi kunnen regelen? ik heb al wel contact opgenomen met wat nederlandse gidsen op Bali.
Het is onze 1ste keer Bali. Emoticon: Smile

spacer line  

Een "taxi" en een "chauffeur met auto" zijn 2 verschillende zaken.

Een taxi is een chauffeur met een auto maar niet iedere chauffeur met een auto is een taxi.

Elineh
User
spacer line

Sorry ik bedoel een gids met auto

kuncitan
User
spacer line

Van Sanur via de sawah's naar Ubud fietsen is niet te doen als je de weg niet kent. De route is niet bewegwijzerd. Als je het leuk vindt dan zou je een fiets met versnelling in Ubud kunnen huren en één van de beschreven route's kunnen rijden. Zie http://www.actiefindetropen.nl(...)ndonesia/bikingroute

Ik ken een balinees met een auto die touristen beroepsmatig rondleidt. Ik kan je zijn telefoonnummer geven als je dat wilt. Neem via mail contact met mij op; vandaag 15-9-2015 is mijn emailadres te zien. Dit om te voorkomen dat de beheerder van de site mij verwijt dat ik reclame maak.

elsbeth
User
spacer line

Nee, ik bedoel natuurlijk niet fietsend naar Ubud vanuit Sanur. Denk ook niet dat Anne Mieke dat bedoelde. Ik heb het over fietsen in en rond Ubud zelf. Moet er niet aan denken om van Sanur naar Ubud te fietsen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,463,371 topic views - 233,390 posts - 13,684 topics - 23,836 members - last post @ 25-08-2019 11:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,335,136 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com