indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Weet een van jullie werk voor meisje 31 jaar in Medan Sumatra.Ze kan Engels woont in Medan en is Batak

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

31 is geen meisje meer Joop Emoticon: Blush
Je bent al jaren bezig om haar op de ťťn of ander manier onder te brengen. Emoticon: Yes!
Zullen we het nu eens hebben over een dame die de boel besodermieterd of ben je er nog niet aan toe Emoticon: Confused

elsbeth
User
spacer line

Ik heb vanavond ook al eens de boel teruggelezen. Je stelt al een aantal jaren dezelfde vraag. Goed bedoeld, maar je staat m.i. volstrekt buiten de Indonesische maatschappij.
Ze is vroedvrouw, toch? Op iedere hoek van de straat zit in IndonesiŽ een bidan. Het is echt een vrij onwaarschijnlijk verhaal, Joop.

spacer line  

On 19-08-2015 22:26 elsbeth wrote:
Op iedere hoek van de straat zit in IndonesiŽ een bidan. Het is echt een vrij onwaarschijnlijk verhaal, Joop.

Het kan kloppen,dat bij (bijna) iedere wijk in grote steden heb je bidan, zelfs dokters, notarissen of tandartsen etc.
De probleem is voordat iemand als een zelfstandige beroepsbeoefenaar kan beginnen moet hij/zij voldoende geld , netwerk en allerlei ijin( vergunningen) hebben.

Als pas "afgestudeerde " zonder minimaal die 3 basisvoorwaarden moet men vaak in dienst zijn bij een gevestigde( bidan)praktijk , of proberen in te kopen in een "maatschap"bij een ziekenhuis of organisatie.
Een andere mogelijkheid is dat je naar de verre daerah ( Oost Indonesie of Kalimantan etc) te verhuizen.

Ik ken kinderen van vrienden en familie die jarenlang werkzoekenden zijn , en voorlopig eerst bij pa en moe hun hand moeten ophouden.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als ze nu nog werkloos is, dan heeft ze geen " guts ". En zonder dat zal ze er nooit komen. Ik denk dat het teren op uw zak aantrekkelijker voor deze dame is.
Ik zou haar alvast niet in dienst nemen met zo'n achtergrond. Ik zie hier afgestudeerden zelfs kippenslachter worden, serveerster, chauffeur, etc. Kijk, dat is guts (hoewel ik ze een betere baan gun).

spacer line  

Is dat (weer) die tante die al aan staar in haar ogen geopereerd moest worden toen ze 25 was ?

If you have nothing to loose, you can risk everything

elsbeth
User
spacer line

Wat heeft ze de afgelopen jaren gedaan, Joop. Heb je daar echt zicht op? Heb je haar nog gezien of heb je alleen vanuit Nederland contact met haar?

fred
User
spacer line

In de kerkgemeenschap waar ze zeker deel van uit maakt zich laten "opvallen" hopend dat er iemand haar, mits een kleine onkosten vergoeding, kan "introduceren" bij een dokterspraktijk/ziekenhuis. Reken op een bedrag vanaf 50 miljoen (ik gebruik hier het Ambon tarief) Is er een militair ziekenhuis in de buurt, daar lukt het ook wel, alleen lopen de "kosten" flink op maar krijg je naast het uniform ook later een pensioen. (maar hier moet je toch enige bekwaamheid kunnen aantonen)
Nadien is het bang afwachten:"Gaat ze voor de job of voor enig comfort" nmlk; flatscreen en een scooter voor haar vriendje en zichzelf, de tijd zal het leren.

spacer line  

Goede middag Heren en Damens ik blijf nog beleeft maar jullie zitten er allemaal naast.Ik weet niet waar je gedachten zijn,maar ik vind dat niet zo leuk wat jullie zeggen.ze heeft gewoon werk.En de rest weten jullie niet dus hele verkeerde reactie.

elsbeth
User
spacer line

Nou breekt m'n klomp: Ze heeft gewoon werk. Maar jij zoekt ander werk voor haar en wil dat vanuit Nederland proberen te regelen, al een jaar of 3 a 4. Leg dan eens uit waarom jij wil dat ze ander werk gaat doen. Kan ze in haar eigen onderhoud voorzien, ja of nee? Heeft ze werk als verloskundige? Wat voor werk dan wel? Het spijt me Joop, maar het feit dat jij niet begrijpt dat wij er zo onze gedachten over hebben geeft aan dat jij weinig weet hebt van de Indonesische maatschappij. Misschien hebben we allemaal hartstikke ongelijk, dat kan, maar hou je ogen en oren open voor de mogelijkheid dat het toch iets anders ligt dan jij denkt. Toch nog een keer de vraag: heb je echt zicht op haar, bezoek je haar, of ga je af op wat je in Nederland van haar hoort?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lees nu eens door wat je allemaal de afgelopen 3 jaar hebt geschreven en gedaan voor die dame Joop.( Heb ik inmiddels gedaan)
Het heeft je al sloten geld gekost, incl. een staaroperatie met 28 jaar Emoticon: Confused
Misschien kan je dan begrijpen waarom sommige mensen wat kritisch zijn, dat zijn ook de mensen die het klappen van de zweep in IndonesiŽ kennen.
Het is niet gemeen bedoeld, meer de bezorgdheid dat je met je haast 70 lentes door deze dame wordt uitgevreten, hoe onschuldig ze ook over komt Emoticon: Blush
Als ik in al die jaren op alle fantasie en zielige verhalen had ingesprongen dan ik een pensioen moeten hebben van een bankdirecteur Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

En dan nog, als je zo met haar begaan bent, stuur haar dan maandelijks een bedrag (dat heeft eerder al eens iemand geopperd) waarmee je het verschil overbrugt van haar baan nu naar een iets betere baan. Kan zij zich een hoop meer permitteren, jij kunt je verhoudingsgewijs waarschijnlijk maar een beetje mindere permitteren en je bent van de zorgen af. Maar daar moet ze het dan ook mee doen, ook als er extra sores zijn. Want dat is voor jou nl. niet te controleren vanuit Nederland. Ik heb ook zo'n gezin jarenlang via via geld gestuurd, nadrukkelijk voor de scholing van de kinderen. Maar ik ben nooit op verzoeken om meer geld ingegaan, dan is het einde nl. zoek.
Maar goed, misschien doe je zoiets structureels al.. dan moet je echt nu stoppen met extra dingen/zorgen.

fred
User
spacer line

Joop,
Ik voel me helemaal niet aangesproken door jouw reactie, ik reageer (ik draai toch al wat effe mee in "Den Oost" Emoticon: Wink vanuit mijn ervaring. Ik citeer je "en de rest weten jullie niet...."
wel een dooddoener vind ik. Maar goed, voor mij heb je alle voordeel van de twijfel,
wie kan er uiteindelijk bezwaar hebben dat je iemand zou willen helpen, alleen, Joop
gaat het hier niet over jouw maar wel over de situatie (door gebrek aan duidelijke info van je is het wat koffiedik kijken) en dan reageren mensen, heel simpel, vaak vanuit hun eigen
teleurstellingen (geloof me,iedereen is wel eens tegen de lamp gelopen) en dan moet je daar ook open voor staan vind ik, soms wat onverbloemd weergegeven da's wel waar maar de intentie is hetzelfde, maar het minste wat je kan doen is het toch allemaal in alle rust te bekijken. Elsbeth heeft hier een paar vragen gesteld, zou toch gepast zijn om hier op te reageren (als we het dan over beleefdheid hebben) enfin Joop schets gewoon de situatie dan is het voor iedereen wat duidelijker dan is misschien al die onzinnige blabla overbodig.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,250 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com