indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rick010
User
spacer line

Goedeavond. Ik hoorde over het verbod op alcohol. Hoe is het nu in sanur kun je nog wel ern biertje drinken . En kopen etc

PamelaAn
User
spacer line

Kortgeleden was ik in Sanur en daar werd gewoon alcohol verkocht. Bij restaurants en bars wordt nog volop alcohol geschonken.

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Het verbod dat een tijdje geleden in het nieuws was geldt alleen voor minisupermarktjes (zoals Alfamart, 7-Eleven en Circle K). Café's, hotels en restaurants mogen nog gewoon alcohol schenken, en de grote supermarkten mogen ook nog bier verkopen.

Ik ben de afgelopen maanden niet op Bali geweest, maar dat is in elk geval de situatie in Jakarta. Wat ik uit het nieuws heb begrepen zou het op Bali hetzelfde moeten zijn, al schijnen bierverkopers op het strand daar ook een uitzondering te hebben (dus dat die nog wel bier mogen verkopen uit hun koelboxen).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De uitvoering mbt alcoholbeleid is overal anders.
Het mag dan formeel alleen voor minisupermarkten gelden maar de uitvoering is vaak anders, zoals in Makassar waar in de grote supermarkten (o.,a. Carrefour en Galael) geen drup meer te vinden is, ook geen bier, zelfs geen radler. Waarom dat in bijvoorbeeld cafe's en dan bedoel ik cafe's waar locals komen wel verkocht worden is mij niet duidelijk.
Er zijn wel vaak speciale drankwinkels waar gewoon alcohol verkocht wordt (tot en met het fanatieke Bau Bau in Zuidoost Sulawesi toe)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Bier en wijn in Sanur = geen enkel probleem.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Merk nog steeds weinig van de "drooglegging". Kom ik waarschijnlijk in de betere streken.

fred
User
spacer line

Ik heb het niet, die Hollandse handelsgeest da's wel duidelijk. Toen het "gerucht" de ronde deed dat Bintang tot een ver verleden zou horen dacht ik net met mijn familie op Seram
"Aaaaah, er valt wel iets te verdienen hier." Een planning werd opgemaakt tot het verdubbelen van het aantal liters sopi, de politie zag er ook wel brood in onder de noemer van "Begeleiding van gevaarlijke/explosieve stoffen" werd er ook een verdubbeling van de inkomsten geboekt. Voor mezelf zag ik al mogelijkheden tot het maken van labels voor op de jerrycan's.
Produkt Origine: Seram
Ingridienten: Natural produkt
(kan de resten van spiritus, Baygon bevatten) (vooral niet vet gedrukt)
Gebruiken tot:................... (hier moet je wat ruimte laten vind ik)

Niks van dus, de Bintang vloeit nog steeds in Maluku en je kan er maar blij om zijn.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-08-2015 22:50 fred wrote: " Een planning werd opgemaakt tot het verdubbelen van het aantal liters sopi, de politie zag er ook wel brood in onder de noemer van "Begeleiding van gevaarlijke/explosieve stoffen" werd er ook een verdubbeling van de inkomsten geboekt. Voor mezelf zag ik al mogelijkheden tot het maken van labels voor op de jerrycan's.
Produkt Origine: Seram
Goeie sopi is pas echt "vuurwater". Toen ik het voor de 1e x dronk op Ambon dacht ik dat mijn maag wegbrandde. Sterk spul maar wel lekker.... Goed idee, kan je een paar kratten sopi naar Yogya sturen?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,167 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com