indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line

We hebben het plan om volgend jaar met de trein een week of zo over java te trekken.
Wie heeft dit ook gedaan en/of heeft hier info over. Emoticon: Confused

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ron,
Als eerste wil ik schrijven dat een week Java veel te kort is, Java heeft toch wel een 3 weken nodig om de bekenste dingen te zien.
Vanuit Bali een week naar bijvoorbeeld alleen Yogyakarta is voldoende.

Ik heb vaker met de trein gereisd in Java en ook in Sumatra.
De duurdere klasse executive is best goed met AC, een grote stoel, eten onderweg en er mag niet in worden gerookt, de rokers kunnen echter even op de gang bij het toilet hun pafje opsteken.
De trein maakt wel veel meer lawaai als wij in Europa gewent zijn.
De links naar de websites van Kerata Api vind je op onze site op: http://www.parpulo.com/reizen.htm
Het schijnt dat de tarieven al zijn verlaagd of worden verlaagd om de concurentie met de goedkope vliegtickets te verbeteren.
Denk er wel aan dat rond de feestdagen vaak geen ticket meer is te krijgen, laat je niet verlijden om een ticket van iemand over te nemen die deze aanbied op het station.
Van Surabya is een combinatieticket mogelijk, tot Banyuwangi met de trein en dan verder met de bus naar Denpasar, dit is all in dus ook de oversteek met de ferry.
Houd er rekening mee als je maar een gedeelte van een traject gebruikt vaak toch de volle afstand betaald.
Succes en prettige reis,
Tuti & Jan

ron broens
User
spacer line

Dank jullie. Wel we zijn al eens op Java geweest, 2 dagen in yogja en 1 nacht bij/op Bromo, dus wehebben al een aantal bekende dingen gezien, maar we willen juist gewoon wat rondreizen en het van een andere kant bekijken, dus gewoon her en der uitstappen, en rondneuzen. Dat lijkt ons juist weer eens wat anders

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo Ron,

Ook ik heb vaker met de trein gereisd zowel op Java als op Sumatera. De laatste keer was afgelopen september van Bandung naar Banjar (om verder te reizen naar Pangandaran). Dat was met de Lodaya Express en kostte Rp 75.000 voor bisnis klasse. Deze prijs is dan voor het hele traject hetzelfde, maakt niet uit of je tot Yogyakarta gaat of op een van de tussengelegen stations. Ik vind bisnis klas overigens ook al goed genoeg hoor. Dan zit je toch meer tussen de gewone mensen. De treinen zijn veel beter dan bijvoorbeeld tien jaar geleden maar het blijft een langzaam vervoermiddel, wel meer relaxed dan met zo'n jakkerbus. Ik weet niet wat je precies bedoelt met her en der uitstappen maar dan ben ik bang dat je tijd te kort zult komen. Als je vanuit Jakarta reist is het Gambirstation een goede centrale opstapmogelijkheid. Reis je oostwaarts naar Surabaya dan zijn er twee mogelijkheden "bovenlangs" via Cirebon/Semarang of "onderlangs" via Bandung/Yogyakarta. Het laatste deel van het traject Jakarta-Bandung en Bandung-Yogykarta heeft overigens mooie panorama's. Oost Java vind ik persoonlijk wat minder mooi om doorheen te reizen. Kaartjes kun je (een dag) van tevoren kopen. Op de dag zelf kunnen er weleens ellenlange rijen staan.
Selamat jalan!

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

47,969,016 topic views - 221,012 posts - 13,450 topics - 15,800 members - last post @ 27-06-2017 16:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

86,941,217 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com