indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bobogo
User
spacer line

Hallo,

Op 16 augustus vliegen wij naar Bali. Nu willen wij deze keer zelf mobieler zijn en willen 2 motoren huren van rond de 125cc. We hebben beide ons motorrijbewijs en een internationaal rijbewijs hebben we ook al geregeld.

Wij willen vragen of er iemand adressen weet waar we dit kunnen doen?

We komen de 17de aan op het internationale vliegveld en rijden dan door naar Sanur waar we de eerste dagen verblijven.

Zijn er in de buurt van het vliegveld of sanur verhuur bedrijven voor motoren en zijn hier ook kosten van bekend voor de huur van 4 weken per motor?

Wat voor type verzekeringen zijn er af te sluiten, en zijn er nog andere dingen waar we op moeten letten of moeten weten?
Zowiezo natuurlijk de verplichting van het dragen van de helm.

spacer line  

Ga naar een grote/re verhuurbedrijven , zie bij RENTAL motor BALI 2015 ( of Sewa Motor ).
Bedrijven met vergunningen / en verzekeringen.
Weet niet of er een uitgebreide risico (afkoop) mogelijkheden zijn .
Voorbeeld o.a :
http://sewamotor-dibali.blogsp(...)arip-sewa-motor.html (zonder verzekering ?)
of
https://agungtoursnservice.wor(...)s.com/bali-rent-car/ (met verzekering)
Bij de aankomsthal stikt het van de folders .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op elke hoek van de straat is een motorverhuurbedrijf. Ga van de airport eerst met een taxi naar Sanur, dat is dichtbij en zodra je in Sanur bent, kijk je pas uit naar een motorverhuurbedrijf. Vrijwel elk hotel verhuurt wel motoren. En als het hotel het zelf niet doet, dan wel het personeel. Die verhuren hun motor graag om er iets bij te verdienen.
Ik zelf doe het altijd op deze manier: eerst aan het personeel van het hotel vragen. Als die niet hebben, dan even een stukje lopen en je struikelt dan bijna over de motor bike rentals.

spacer line  

On 07-08-2015 10:23 Yogya-Bali wrote:
En als het hotel het zelf niet doet, dan wel het personeel. Die verhuren hun motor graag om er iets bij te verdienen.
Ik zelf doe het altijd op deze manier: eerst aan het personeel van het hotel vragen. Als die niet hebben, dan even een stukje lopen en je struikelt dan bijna over de motor bike rentals.

Voor "nieuwe" toeristen die zelf auto/motor willen rijden zou ik niet zaken doen met de personeel ( receptie) die hun vriend neef/broers aanbevelen om hun auto/motor te verhuren .
In ieder geval de eerste keer.
Je kan ook eerst 1 week of 2 nemen en dan een andere rentalbedrijf nemen.
Liever een paar euro per dag extra betalen bij een "bonafide" rentalbedrijf met vergunningen/verzekeringen.
Heb een paar keren "goedkoop"auto met chauffeur gehuurd via personeel, we zijn 1 of 2 keren aangehouden bij een wegversperring, waar de chauffeur iets moet dokken .
Als je een officiele vervoermiddel huurt met alle papieren, dan wordt je gevrijwaard.
Jou huur auto/motorpapieren moet ook kompleet zijn .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Niets op de airport huren.

Eerst naar uw verblijf in Sanur rijden, met geregelde transfer of met airport taxi tegen vast tarief.

In Sanur zitten o.a. in de grote doorgaande straten Jl. Danau Toba / Tamblingan / Poso ettelijke motorfiets-verhuurders. Aangeboden modellen varieren (automatische scooter, voetgeschakeld met automatische koppeling of voet-geschakeld met hand-koppeling,). Prijzen varieren en zijn afhankelijk van het gehuurde model, de aaneengesloten periode dat men wil huren, en of er al dan niet een verzekering bij de huur is inbegrepen. Indien dat laatste het geval is laat u dan informeren WAT die verzekering precies inhoudt en dekt.

Bij afname van een huurmotorfiets heel goed op (zichtbare en verborgen) schades inspecteren en laten vastleggen. Voorkomt problemen bij het retourneren.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Bobogo
User
spacer line

Kijk hier kunnen we wat mee. Inderdaad ga ik kijken wat het prijsverschil is als we per week huren. Mocht het toch niet bevallen zitten we er maar een week aan vast.

Amed, weet jij misschien ook iets over de verhuurprijzen voor een 125cc automaat?
Voor deze eerste keer gaan we toch kijken bij een motorfietsverhuurder.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Zijn jullie redelijk ervaren motorrijders dan zou ik ook de huur overwegen van een Honda Tiger (= 200cc). Rijdt meer als een lichte europese motor en is met name in de heuvels wat prettiger om mee te rijden dan de scooters van rond de 125 cc.
Voor de rest van de adviezen, zie boven.
Veel plezier in (of is het eigenlijk op) Bali,
Rob

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Bobogo: Een automaat / 125cc huren kost:
Oud model met veel kilometers op de teller ca. Rp. 40K per dag / Rp. 200k per week
Nieuw model, weinig kilometers op de teller ca. 50 - 60k per dag / ca. 250k per week.

Bobogo
User
spacer line

Amed bedankt voor deze update.
Robbert, rijdt zelf met een 1000cc en mijn vrouw met een 650cc dus een 200cc zal een goede overweging worden.

spacer line  

Wat op dit ogenblik een erg populaire fiets in de verhuur is (geen idee waarom want ik vond het een kreng om hier op Bali te gebruiken) is een Kawasaki Ninja 250 of 250R. Huurprijs p.d. bedraagt ca. Rp. 350,000,-, weekprijs ca. Rp. 1,7 miljoen.

Als men "groter" wil kan men ook terecht bij de Harley Davidson dealer alhier;
http://www.harley-davidson-jak(...)erience/rentbali.php

Bobogo
User
spacer line

Was al 2 dagen op zoek naar een juiste simkaart, maar ondertussenn ook na wezen vragen wat een motor huren kost. Iedereen begint op 60.000 roepia per dag. Dat zijn bedragen die een officieel verhuurbedrijf ook vragen, dus wist niet wat ik er mee aan moest. Afdingen, wat normaal geen probleem was gaat niet van harte! Veel lager kwam ik nieet terecht, dus toen maar weer het internet op.

Sewa Motoren blijkt niet meer te bestaan.
Ik kwam wel bali-big-bike tegen waar ze 125cc Honda Spacy verhuren voor $5 per dag. Verzekering kost $1 per dag. Ze adverteerde met vanaf $2.5 per dag dus na de chat bleek het dat je dit kreeg als je de motor een hele maand huurde.

Ons rekensommetje was 24 dagen x $10 (2 motoren a $5 per stuk) = $240 + $48 verzekering = $288.
Dit bleek ook anders te kunnen bestel 2 motoren voor een hele maand en reken af 150 voor een hele maand. Dit is inclusief verzekering. Een voordeeltje van $138.

Regel dit eerst bij chat en copie dit zodat je bewijs hebt.
Morgen worden ze gekeverd dus ben benieuwd. Hier kan de straatverkoop in Sanur niet tegen op.
Inclusief helm, 24 uurs helpservice en verzekering. Daar moet je denk ik niet moeilijk voor doen
http://www.bali-big-bike.com/p(...)toRead#toRead#toRead

spacer line  

helloooo,,,i am from medan indonesia,,,
a tour operator of indonesia,,,,,,
MODERATOR BREAK

Hi! I am moderator :) If you start to make promotion? I shred you nick. For free :)

Placed by oyibo @ 18-09-2015 15:27

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,524 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com