indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Will1951
User
spacer line

Om mijn internet apparatuur te beschermen tegen vocht en zout ben ik op zoek gegaan naar een kunststof kast die waterdicht afgesloten kan worden. Zo'n electrokast met deksel.
Aantal gaten erin met wartels voor kabelinvoer enzo.
wie weet waar ze die (bij voorkeur DPS) verkopen? Ben bij de bouwmarkten geweest maar die hebben zoiets niet.

voorbeeld: https://www.conrad.nl/nl/unive(...)-1-stuks-275710.html

andere afmetingen natuurlijk maar als voorbeeld bedoeld.

fred
User
spacer line

Niet echt wat je zoekt, maar ik gebruik een "Waterproof Bag", geen idee of ze zoiets in Bali verkopen, maar een duikschop heeft allicht wel zoiets.
Helemaal perfect is het nu ook niet, in de regen periode moet ik er tegen condens wel een handvol rijst in werpen (neemt het vocht op) maar wij zitten dan ook in de Molukken, waar regen echt wel regen is en niet te vergelijken met oa Bali.
Omdat ik voor mijn bezigheden computers nodig heb die zwaar belast worden is mijn ervaring dat luchtcirculatie van groot belang is, ik koel met een gewone huis fan een zwaar belaste Mac. Dat kan je ook wel proberen nmlk voldoende koeling (desnoods de behuizing afhalen) dus ook op je internet apperatuur. Het probleem van het zout (je zit bij de kust neem ik aan) daar is volgens mij weinig aan te verhelpen, dat kruipt waar water niet bij kan, niet echt wat je vraagt maar gewoon mijn ervaring.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yep. Het is nou eenmaal een probleem in een tropisch klimaat met een hoge vochtigheidsgraad, één van de redenen dat electronica hier veel sneller sneuvelt dan in NL. Er zijn vreemd genoeg nog weinig elektronicazaken die hier aandacht aan besteden. Wellicht in Jakarta of Surabaya. Verwacht niet teveel in Denpasar.
Het idee van Fred is nog niet zo gek. Doen we ook op boten waar het natuurlijk nog stukken erger is. En zeewater, tja funest. Weinig tegen te doen; verhuizen of inleveren. You can not take advantage of both sides.

spacer line  

Heeft u al contact opgenomen met Schneider Electrics (of met een van hun dealers in Bali), aan de Jl. Bypass tussen Kuta en Sanur, t.h. van het kruispunt met de oude weg naar Serangan? http://home.schneider-electric(...)-schneider-electric/

Alternatief: Multi Daya Electric, aan de Jl. Teuku Umar in Denpasar.

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,765,161 topic views - 240,493 posts - 13,734 topics - 34,011 members - last post @ 25-11-2020 16:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,437,398 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com