indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > General chat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jolly
User
spacer line

Onlangs is mijn vader overleden en heeft behoorlijk wat onroerendgoed in IndonesiŽ.
hij heeft mijn stiefmoeder uitgesloten van de erfenis. Testament in Nederland.
Echter zij heeft een aantal huizen ondertussen op haar naam staan. Beiden wonen in Nederland en hebben ook de Nederlandse nationaliteit. Mijn vader echter heeft alles betaald en verder ontwikkeld. Momenteel is de waarde Aanzienlijk gestegen.
Ook heeft mijn vader de waarde altijd in zijn Nederlandse aangifte vermeld.
Nu beweert mijn stiefmoeder dat alles haar toekomt omdat het op haar naam staat. Mijn vader heeft echter altijd aangegeven dat de huidige woning voor mijn stiefmoeder is en dan het overige deel verkocht dient te worden en naar de erfgenamen in Nederland gaat volgens de belasting aangifte.
De vraag is simpel kan mijn stiefmoeder dit hard maken en de erfgenamen kunnen fluiten naar hun erfenis?

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik ben zeer benieuwd naar de constructie hoe iemand met een nederlandse nationaliteit
onroerend goed kan bezitten in Indonesia

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat kan niet bij wet.tenminste, niet in persoon. Blijven er 2 mogelijkheden over.

Stroman. (dus aan de Goden overgeleverd)

In een bedrijf als onroerendgoed.(bedrijf liquideren)

It's only kinky the first time.

Jolly
User
spacer line

Omdat zij al zeer lang in IndonesiŽ verblijft heeft zij eenmalig goedkeuring gekregen om een woning op haar naam te hebben. Dit mag ook maar eenmalig zij kan niet verkopen en iets anders kopen en op naam zetten. Ik ga navragen hoe men dit noemt.

spacer line  

On 09-07-2015 07:28 Jolly wrote:
Omdat zij al zeer lang in IndonesiŽ verblijft heeft zij eenmalig goedkeuring gekregen om een woning op haar naam te hebben. Dit mag ook maar eenmalig zij kan niet verkopen en iets anders kopen en op naam zetten. Ik ga navragen hoe men dit noemt.

Navraag doen bij een Indonesische notaris.
Reden: de erfenis(onroerend goed) is in Indonesia!
Wel discreet vragen, door iemand/vriend laten doen.
En zeker als de potentiele erfgenamen, de kinderen, stiefmoeder in NL verblijven en de NL nationaliteit bezitten.
Als de Indonesische regering /instanties het weten, kan het volgens de wet (U.U. Pokok Agraria ) opgeeist worden door de regering .
En alsjeblieft NIET in het openbaar ruzie maken, je weet wel bij 2 vechtenden "honden" kan een 3de "hond" Emoticon: Cry overheid) met de bot weglopen.
Ga schikken met de tegenpartij. !!!!
De medewerking van alle betrokkenen is noodzakelijk.

Het inschakelen van een stroman/vrouw of andere constructies is per definitie niet juist en nietig .
Als het echt tot een ruzie komt (bij de Indon. rechter) heb je alleen maar verliezers. (de erfgenamen ) en een lachende derde =R.I regering).

Het betalen /opgeven van je onr.bezit in Indonesia bij de Ned. belasting is niet relevant.

Andere factoren, hoe zijn ze getrouwd ? Dat kan ook problemen geven .en waar ?
Is een waarschuwing voor alle mix-couple waar de Indonesische partners Nederlander/se worden.Regel het van te voren, waar in veel gevallen niet gebeurde bij oudere huwelijken.

Nu beweert mijn stiefmoeder dat alles haar toekomt omdat het op haar naam staat. Mijn vader heeft echter altijd aangegeven dat de huidige woning voor mijn stiefmoeder is en dan het overige deel verkocht dient te worden en naar de erfgenamen in Nederland gaat volgens de belasting aangifte.

Volgens Nederlandse erfrecht kan men bij schikking de stiefmoeder proberen overtuigen om de wens van de erflater 100% te respecteren.

bisa dicek of makemyday .

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik vermoed dat het verhaal iets anders is / meer verduidelijking nodig heeft.

Stieflmoeder heeft de indonesische nationaliteit ??

Vader heeft gebruik gemaakt van haar naam
om onroerendgoed te verzamelen ??

Stiefmoeder wil nu alles zelf houden ??

Is het bovenstaande 3 x ja dan is dit het zoveelste wespennest met alleen verliezers
Alleen een lachende derde .... de indonesische overheid dus iedereen mag fluiten

Of het moet via een schikking binnen een jaar allemaal verkocht worden
en dan hopen dat er geen geld "verdwijnt"
Ik ga er vanuit dat vader niet de Indonesische nationaliteit had

Er zitten inmiddels al wat tegenspraken in het verhaal
dus ik ga bijna denken dat het over Bali gaat

spacer line  

On 13-07-2015 02:19 merdekaSah wrote:
Ik vermoed dat het verhaal iets anders is / meer verduidelijking nodig heeft.

Verhaal is duidelijk genoeg .
Beiden hebben de Nederlandse nationaliteit.
Volgens de Indon. wet UUPA (Agrarische wet) kan de man NOOIT een onr.goed hebben.

De rest is irrelevant .
PAS OP : De laatste tijd(en) zijn de Indonesische instanties actiever geworden ( wakker geworden .
De enige oplossing is schikken , de Indonesische vrouw inmiddels Nederlandse geworden kan haar onr. goed bezittingen ook kwijtraken.
Want bij eventueel verkoop zal in de Indonesische notarisacte ook komen te staan bijvoorbeeld:
Heden verschijnt bij mij Notaris PPAT
ene Ibu/Mevr. X geboren te Y nu woonachtig in Negeri Belanda en in het bezit van Nederlandse nationaliteit ..........

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ziet er zeker niet gunstig uit. En als het Bali is, kan men het wel schudden; het oplichterseiland bij uitstek..
Notaris nemen is ook weer riskant want die gaat de kant verdedigen waarvan hij het meeste vangt. Dus altijd de notaris ook een aardig deel beloven anders gaat hij/zij samenwerken met de tegenpartij.
Ander ding is je stiefmoeder dreigen dat ze ook niets overhoudt als je doorgeeft dat ze inmiddels Nederlandse is geworden. Dan kan ze evenzo fluiten naar de centen. Het is ook in haar belang dat dat niet uitlekt. Dus gezamelijk compromis sluiten ten gunste van beide kanten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,851,106 topic views - 220,676 posts - 13,421 topics - 15,729 members - last post @ 22-05-2017 16:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

85,434,315 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com