indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Dag, kennen jullie de VIP Visum on Arrival service? Het lijkt me wel iets maar weet dus niet of het betrouwbaar is.

Heeft iemand er ervaring mee?

Groeten
Marco

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat bedoel je daarmee Marco?
De één of andere eikel die met jouw paspoort in de rij gaat staan voor een VOA terwijl jij zo wie zo toch moet wachten en daar voor moet betalen?
Nee toch hé.

songo
User
spacer line

Sinds VOA gratis is hoeft men hier mijns inziens niet meer in de rij te staan. Stempel bij imgrasi is voldoende.
Lijkt mij dus geldklopperij en bovendien onzinnig; jij moet je met je paspoort bij de imigrasi melden. Is trouwens ook niet verstandig om je paspoort uit handen te geven!

tujuan sama jalan yang lain aja

spacer line  

Is Voa gratis?

Ik bedoel bijvoorbeeld zo'n service http://www.balivipvoa.com. Je gaat dan langs de rij ofzo.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat wil je Schelling? Maak nu eens duidelijk wat je wil en wat je verwacht?
Wat verwacht je van dit soort agenten?
Jou informatie is zo verschrikkelijk onduidelijk, hoe kan je nu denken een behoorlijk antwoord te krijgen Emoticon: Confused

songo
User
spacer line

Site even bekeken en vluchtig gelezen. Zij spreken over visa, kosten 30 usd cash. Visa is sinds kort gratis!
kosten vervoer voor redelijk kleine afstanden naar Sanur, Kuta e.d tussen 30 usd en 100 usd!
Behoorlijk duur. Kan je zelf goedkoper doen. Vergeet niet dat deze bedrijven graag forse winst wIllen maken ten koste van goedgelovige toeristen die (misschien) eenmalig Bali bezoeken en niet weten dat zelf regelen stukken goedkoper is.
mijn advies zou zijn: niet doen en zelf lekker alles regelen.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Voor kortverblijf tot 30 dagen is geen VOA meer nodig op Bali
(indien Denpasar of Jakarta.... de meest logische route eerste aankomstpunt is)

Wel moet men nog steeds persoonlijk in de rij gaan staan om een
stempeltje te ontvangen in het paspoort
Volgens de ambassade

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-06-2015 18:52 songo wrote:
Site even bekeken en vluchtig gelezen. Zij spreken over visa, kosten 30 usd cash. Visa is sinds kort gratis!
kosten vervoer voor redelijk kleine afstanden naar Sanur, Kuta e.d tussen 30 usd en 100 usd!
Behoorlijk duur. Kan je zelf goedkoper doen. Vergeet niet dat deze bedrijven graag forse winst wIllen maken ten koste van goedgelovige toeristen die (misschien) eenmalig Bali bezoeken en niet weten dat zelf regelen stukken goedkoper is.
mijn advies zou zijn: niet doen en zelf lekker alles regelen.
Er zijn voldoende mensen die niet graag als kuddevolk in de rij willen staan en dat graag voor een aantal dollars laten regelen door een serviceburo, waarom niet? Ik wil ook niet in de rij staan als ik moe uit NL kom en laat me ook opwachten.
Dan de transportservice. Als men geen gedonder wil met die eikels van de taxidienst op de airport dan is een dergelijke service een pracht uitkomst. Geen gedonder met die kwartjeszoekers van de taxicentrale en nogeens service.
Ik geloof zeker dat er een markt voor is.

Zelf een taxi zoeken op de airport is gelijk je de lust ontnemen nog een stap verder op Bali te zetten. Stompzinnige kwartjeszoekers die denken je slim af te zijn. Laatste keer dat ik aankwam op Bali was ik nog niet de airport af en al 2x een poging me te belazeren: Starbucks en de taxicentrale. Geef mij 5 minuten na arrival en ik heb alweer ruzie met die oplichters. Laat me dan ook liever ophalen om te voorkomen dat mijn goede humeur binnen 5 minuten is verpest na arrival op Bali.

maudies
User
spacer line

Op 25-06-2015 20:10 schreef merdekaSah:
Voor kortverblijf tot 30 dagen is geen VOA meer nodig op Bali
(indien Denpasar of Jakarta.... de meest logische route eerste aankomstpunt is)

Wel moet men nog steeds persoonlijk in de rij gaan staan om een
stempeltje te ontvangen in het paspoort
Volgens de ambassade

Wie heeft er met de nieuwe aankomstregels (geen VOA meer nodig) te maken gehad? Scheelt het echt uren in de rij staan of staan alle mensen nu in de rij voor de doaune en duurt het allemaal nog net zo lang?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geduld is ene schone zaak. Kan men gelijk wennen aan het tijdsbegrip in Indo.

maudies
User
spacer line

Dat ben ik met je eens, dacht ik de vorige keren ook. Je zit wel meteen in de juiste flow....
Maar ik ben toch wel heel benieuwd of er iets is 'verbeterd' (naar onze westerse begrippen)

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Over een paar dagen kom ik aan in Jakarta
Zal daarna direct mijn ervaringen posten

maudies
User
spacer line

Goede reis en ik ben benieuwd naar je ervaringen

songo
User
spacer line

Kom altijd met een 60 dagen visum binnen (in den Haag gekocht) en loop dan linea recta naar de imigrasi in Jakarta. Was altijd snel klaar. Nu moet iedereen, behalve indonesiers of toeristen met een kitas, zich melden bij een paar balies (6, waarvan er 3 gesloten waren) direct als je de slurf van het vliegtuig verlaten hebt, om een stempel te halen.
Heb je die stempel eenmaal dan zit er vlak voor de 'oude' imigrasi nog eens een mannetje om te checken of je echt wel een stempel hebt, zgn last check.
De plek van de oude imigrasi is nu alleen voor Indonesiers en toeristen met een kitas.
Voor mij zijn de wachttijden toegenomen. Emoticon: Angry
Ik vind het er niet beter op geworden.!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik kan je ergernis begrijpen Songo
Voorheen moesten de reguliere toeristen eerst in de VOA wachtrij gaan staan en had
je met een vooraf geregeld visum een voorsprong maar nu sluit iedereen direct aan in dezelfde rij dus dat "voordeeltje" ben je nu kwijt
Iedereen kan nu meteen in de wachtrij bij de imigrasi Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Aankomst in Jakarta 21 augustus 2015
Ik heb netjes zo'n gratis verblijf voor 30 dagen als toerist ontvangen
DRUKTE VAN JEWELSTE

Grote puinhoop bij aankomst, allemaal mensen die heen en weer liepen tussen
het gratis stempeltje en de VOA
Iedereen probeerde er gratis in te komen echter heel veel mensen werden afgewezen
ze voldeden niet aan de voorwaarden vlgs de dames/heren die de stempeltjes moesten
zetten.

Dus ..... nog grotere puinhoop bij aankomst als eerder
De wachtrij bij de imigrasi/stempeldienst 3 x zo lang !!!!
Ook mensen die een vooraf geregeld visum hadden of een VOA aangeschaft hadden
zaten vast tussen alle "gelukszoekers" die wilden proberen om zo'n gratis stempeltje te krijgen.

Ik voldeed NIET aan de voorwaarden maar toch kreeg ik zo'n gratis stempeltje
en ook bij mijn vertrek uit Jakarta daar geen gezeur om gehad.
Ik ben gewoon een bofkont.

Maar ...... reken er maar op dat de aankomst om door die wachtrij heen te komen
de nodige EXTRA tijd in beslag gaat nemen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voldoen aan voorwaarden? Heb ik iets gemist?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sanur2014
User
spacer line

Aankomst op Denpasar 01-09-2015. Geen VOA nodig kon zo doorlopen. Geen lange rijen/wachttijden bij de imigrasi. Een minuut of 8 in de rij gestaan voor het stempeltje.

Viel dus allemaal wel mee qua wachttijden/ lange rijen zoals eerder gememoreerd!!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ben je wel eens via Jakarta Indonesië binnen gekomen Sanur Emoticon: Confused
Ngurah Rai (Den Pasar) verwerkt jaarlijks 16 miljoen reizigers, Soekarno-Hatta (Jakarta) waar Medeka het over heeft 60 miljoen Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Aankomst 16 Augustus in de rij gestaan en enkele mensen werden naar het loket gestuurd voor visum betalingen meestal Arabisch uiterlijk.
Ik kwam van Dubai vandaan dus dat kan.
Maar opvallend veel Nederlanders zaten in vliegtuig Emirates.
Lang in de rij gestaan voor een stempeltje ...
Dus gratis is niet altijd een verbetering voor de snelle service Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 20-09-2015 11:03 Anne Mieke wrote:
Voldoen aan voorwaarden? Heb ik iets gemist?

Het gratis visum is alleen voor toeristen dus men haalt de krenten uit de pap
Iemand die niet "voldoet" aan het stempeltje toerist die wordt verwezen naar
de VOA balie en in Jakarta gebeurde dat heel veel vooral bij "toeristen" die zich
een beetje TE gedroegen of brutaal waren en dan heb je ook nog van die gekken
die geen verstand hebben van hoe het in Indonesie gaat en in discussie gaan met
de dames/heren van imigrasi of protesteren Emoticon: Laugh out loud

Je begrijpt het denk ik wel ... toeristen pesten gaat gewoon lekker door

Overigens toen ik aankwam in Jakarta waren maar 3 balies open en wanneer er dan ineens zo'n 400 reizigers worden gedumpd kun je je voorstellen dat het niet in
10 minuten allemaal door kan lopen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 20-09-2015 11:19 Sanur2014 wrote:

Aankomst op Denpasar 01-09-2015. Geen VOA nodig kon zo doorlopen. Geen lange rijen/wachttijden bij de imigrasi. Een minuut of 8 in de rij gestaan voor het stempeltje.

Viel dus allemaal wel mee qua wachttijden/ lange rijen zoals eerder gememoreerd!!

Er is een verschilletje qua bezoekersaantallen in Jakarta of Denpasar
en ook hoeveel vliegtuigen er tegelijkertijd aankomen en hoeveel balies
er open zijn beinvloeden de wachttijden

trenza
User
spacer line

beste forum lezers

ik ga nu iets langer dan 30 dagen naar Jakarta hanya buat libur saja
dus visum halen maar hoe kan ik het beste mijn visum regelen
hier bij de Indonesische ambassade of gewoon di bandara in Jakarta

bij voorbaat dank

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Op het vliegveld Jakarta regelen kan niet.
Je regelt hier op de Indonesische ambassade een 60 dagen toeristenvisum of je koopt op het vliegveld Jakarta een 30 dagen visum die je kan verlengen met 30 dagen bij de het emigratiekantoor.

trenza
User
spacer line

ok malam bedankt voor je informatie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,107 posts - 13,715 topics - 29,460 members - last post @ 01-04-2020 18:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,736,199 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com