indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

mreuser
User
spacer line

Ik wil zelf reizen met de kinderen Vliegen naar Medan en dan natuurlijk Toba meer We gaan drie weken. We willen geen hele lange busreizen maken maar begrijp wel dat Medan en Toba voor drie weken te lang is. Heeft iemand wat informatie betreffende een route die voor 3 weken leuk is om te doen. We zijn natuurliefhebbers
Al vast dank
Martin

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat dit ook alles te maken heeft met de leeftijd van je kleinkinderen Martin.

elsbeth
User
spacer line

Martin, reis je alleen met je kleinkinderen of gaat er nog een andere volwassenen mee. En inderdaad net als Malam de vraag: hoe oud zijn de kinderen?
Vergis je niet in de afstanden op Sumatera, je zit bijna per definitie lang in bus of taxibusje. Ik neem aan dat je met zelf reizen niet zelf rijden bedoelt? Dat moet je nl. echt absoluut niet doen. Je wil wel graag op Sumatera blijven begrijp ik? Vlieg je ook vanaf Medan weer terug? En wil je echt rondreizen, of op sommige plekken wat langer blijven?
Wanneer ga je precies? Je kunt in 3 weken een leuke trip maken, bijv. een rondje Medan, Bukit Lawang (orang utans) en Tangkahan (olifanten), Lake Toba (wandelen, fietsen, zwemmen), dan door naar West Sumatera, omgeving Bukittinggi (uitstapjes naar Lake Maninjau, Harau Vallei. Kijk eens op de website www.gidsinsumatra.nl voor routes en eventueel gids/vervoer. Contactpersoon is Eelco, een goede bekende hier op het forum. Vanaf Padang (West Sumatera) vlieg je makkelijk weer terug naar Medan.

mreuser
User
spacer line

Ik ga alleen met de twee kleinkinderen die 21 en 25 jaar zijn en wil zeker niet zelf rijden daar. Alvast bedankt voor de antwoorden.

mreuser
User
spacer line

Ik wil alleen op Sumatra blijven en regelmatig een paar dagen o[p dezelfde plaats om daar dan de omgeving te verkennen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat bedoel je met niet hele lange busreizen?

Wat de route betreft zou ik het bij de klassieke route houden zoals Elsbeth hierboven beschrijft.
Het gebied rond de Sibayak (Berastgagi) is ook erg mooi maar op dit moment niet aan te raden ivm de steeds uitbarstende Sinabung in de buurt.

Van deze route is het langste stuk van het Tobameer naar Bukittinggi maar je zou kunnen overnachten in bijvoorbeeld Padang Sidempuan.

Alternatief voor bovenstaande route is Noord Sumatera combineren met Aceh en dan voornamelijk het binnenland (via Kutacane, Blangkejeren en Takengon) en misschien een paar dagen op pulau Weh.en terugvliegen vanaf Banda Aceh (of omgekeerd)

Dan nog wanneer wil je er naar toe?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

http://www.indonesia-tourism.com/north-sumatra/

Een oude verhaal van 2009, de afstanden zijn min of meer gelijk gebleven.
http://forum.indahnesia.com/to(...)reistijd_sumatra.php

bisa dicek of makemyday .

mreuser
User
spacer line

Wat geweldig dat jullie met adviezen komen. Dank daar voor. Ikzelf ben 75 maar reis nog erg graag. De bedoeling is om in oktober/november te gaan Met lange busreizen bedoel ik langer dan een uur of tien. Dat is ook de reden dat ik alleen het noorden wil doen met hen. De bedoeling is om per plek 2-3 dagen te blijven dus we reizen dan niet elke dag.

spacer line  

Als je goed voorbereidt , de bus soort , hun terminals, vertrekt tijden , ticket kosten, de steden/streek die je wil bezoeken kan je binnen 3 weken met gemak Noord Sumatra en West Sumatra halen.
1.Kijk even hoeveel het scheelt in de kosten als je een gewone Antar Kota-Antar Propinsi ( Bussen tussen Steden en Provincies) of de kleine Angkot busjes neemt..
Denk aan de tijdfactor ( overstap, zeulen met rugzak? ), comfort .
Je kan ook met de Travel (busje) gaan .
Die gaat tussen grotere steden of toeristische point of interest.

2. En als je een auto (kleine Toyota Avanza-kleine SUV met chauffeur ) gaat huren.
Jullie zijn met zijn 3-en.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,141 posts - 13,703 topics - 27,449 members - last post @ 23-01-2020 03:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,592,181 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com