indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Feitse
User
spacer line

Beste forumleden,
Graag zou ik advies krijgen ten aanzien van het maken van een reisschema. Ik lees zoveel in boeken en internet dat ik niet meer weet wat we het beste kunnen gaan doen. Mijn vriendin en ik (begin 30) komen 24 juli aan op Jakarta en vertrekken daar ook de 22 augustus; 30 dagen IndonesiŽ.

Allereerst wat voor reizigers zijn wij:
We zijn avontuurlijk, klein budget, we houden van natuur, willen 1 of meerdere trekkings doen (naar bijvoorbeeld een vulkaan, maar ook meerdaagse trekkings houden we van), tot slot gaan we voor snorkelen/duiken en lekker eten. Stadjes en heeeel veel toeristen trekken ons minder.

Op dit moment denken we aan het volgende twee reisopties:
1. Sulawesi (ca 3 weken) en een week Lombok
2. Lombok ( 10 dagen), met de boot via komodo (3 dagen) naar Flores (10 dagen)

Graag hoor ik van mensen die de betreffende eilanden kennen wat zij aanraden. Uiteraard mag het ook iets heel anders zijn. In dat geval graag met uitleg waarom en welk eiland.
Is het teveel wat we willen of kunnen we in 30 dagen nog meer doen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.
Bij voorbaat dank,
Feitse Gerritsen

spacer line  

Vorig jaar ben ik op flores geweest en heb ik een rondtoer gemaakt. We eindigden op komodo echt super.

Het jaar ervoor lombok gedaan en dit jaar sulawesi. Lombok bali en gili was ook een vakantie.

travelflores.com

succes

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bij optie 2 tel ik maar 23 dagen.
De verhouding 10 dagen Lombok en 10 Flores lijkt me niet zo goed. Ik zou voor Flores dan meer tijd uittrekken en voor Lombok minder.
Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden maar ik zal voortborduren op hetgeen je zelf al opschrijft
NT (Nusa Tenggara)
- Timor, Alor, Lembata, Flores, Sumbawa, Lombok
- Sumba, Timor, Flores (Sumbawa), Lombok
Er zijn nog veel meer eilanden die de moeite waard zijn in NT maar dan moet je veel tijd hebben.

Sulawesi is moeilijk te combineren met NT omdat er geen vluchten (meer) zijn van Sulawesi naar Kupang en/of Maumere (het kan niet anders dan dat het zal veranderen maar sinds ruim een jaar of zo in elk geval niet). Dat is op zich jammer want Zuid Sulawesi (Toraja) is naar mijn gevoel het meest de moeite waar van Sulawesi.
Mocht je voor Sulawesi kiezen doe dan eens iets anders dan anderen en combineer bijvoorbeeld met pulau Buton in het zuidoosten of Wakatobi. Ook hier zou ik dan de maximal tijd voor Sulawesi nemen en wat minder op Lombok.

Ik kan nog tientallen combinaties bedenken.

Van de eilanden van NT is Flores qua natuur het mooist en het groenst (zeker in juli/augustus) maar inmiddels ook het drukst qua toerisme. Lembata is ook erg mooi. Timor en Sumba zijn een stuk droger en eigenlijk mooier in het of net na het regenzeizoen. Op alle eilanden is ook veel cultuur. Het "probleem" van Indonesie is dat alle eilanden echt anders zijn en het moeilijk is om een goede keuze te maken. Het is maar net waar je je thuis voelt en dat is soms moeilijk uit te leggen.

Mijn voorkeur heeft het oosten van Indonesie en dan voornamelijk NT, Maluku en Papua.

Maar, ook bijvoorbeeld Sumatera is erg mooi.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Anne Mieke is hier de wandelende reisencyclopedie en kent alle uithoeken van IndonesiŽ. Dat neemt niet weg dat je misschien ook verhalen van anderen wil horen.
Ik ben nooit voorbij Bali geweest, maar wel meerdere keren op Sumatra, Java, Bali en Sulawesi. Daarvan vind ik West Sumatra, West Java en Tanatoraja op Sulawesi het mooiste. Is dit overigens jullie eerste IndonesiŽreis?
Met 3 weken Sulawesi heb je zonder meer een mooie en avontuurlijke reis. Je zou dan vanuit Jakarta meteen door kunnen vliegen naar Manado en dan in 3 weken naar beneden kunnen zakken. Ik ben in de jaren 80 wel op de Togean eilanden geweest, maar daar was toen nog helemaal niks. Nu schijnt dat populair te zijn voor duiken en snorkelen. Je steekt dan de golf van Tomini over vanuit Gorontalo. Na Togean kun je door richting Tanatoraja, waar je schitterend kunt wandelen. Het is behoorlijk toeristisch, maar zoal op de meeste plekken in IndonesiŽ: ga van de touristtrail af en je vindt prachtige natuur waar je geen hond meer ziet behalve de lokale bevolking. Zoek niet altijd de meeste spectaculaire plekken op, want daar wil iedereen heen. Zoek de gewone plekjes. Daarna nog een week Lombok, volgens mij heb je dan een geweldige vakantie.
Op West Java heb ik een paar jaar geleden met mijn gezin een erg leuk stukje gedaan, nl. wandelen in NP Halimun, met slapen in een piepklein dorpje midden tussen de theeplantages en bossen, geen enkele toerist gezien. Daarna 2-3 dagen bijgekomen aan de zuidkust van West Java, in Cisolok om precies te zijn bij The Ocean Queen. Mooi plekje, ook in die regio vrijwel geen enkele andere toerist. Sumatra: ik vind de route Medan-Tangkahan-Bukit Lawang (orang utans)-lake Toba-West Sumatera bijzonder mooi. Bij Lake Toba waren de laatste keer (in 2011) nauwelijks toeristen, mooi wandelen, fietsen, zwemmen. West Sumatera is echt schitterend. Voor dat stuk Sumatera heb je in niet al te hoog tempo ongeveer 17-20 dagen nodig. Vanuit Padang kun je dan weer richting Oosten vliegen. Zowel begin-als eindpunt Jakarta is een tikkie onhandig, maar dat heb je waarschijnlijk al geboekt. Kost je dan een extra binnenlandse vlucht (of 2). Nou, lekker vooruitzicht in ieder geval, laat maar weten wat je gaat doen, dan kunnen we je misschien nog helpen. Veel plezier met de voorbereiding!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

89,082,056 topic views - 240,881 posts - 13,739 topics - 34,583 members - last post @ 08-03-2021 07:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

145,110,727 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com