indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Kan iemand mij vertellen waar ik meer informatie kan krijgen over de boten naar togean island.

Hoelaat de boot gaat
hoe vaak de boot gaat
De kortste route met de boot is.

Ik hoor graag van jullie

Groet pleun

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Togean is een verzamelnaam voor de eilanden in de Tominibaai.
Boten vertrekken o.a. vanuit Ampena (niet Apena) Misschien kun je eerst aangeven naar welk eiland je wilt gaan.

Deze (mijn) info is van 1,5 jaar geleden:
http://forum.indahnesia.com/to(...)_sulawesi_tengah.php

Er is dus niet zoiets als de kortste route. En pin je niet vast op vertrektijden want die zijn alleen bij benadering.
Het is ook van belang wanneer je er naar toe wilt. (drukte, weersomtandigheden etc)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Hallo Annemieke,
Ik heb eigenlijk geen idee welk eiland wat ijn precies de verschillen.

We willen van menado naar gorandala met het vliegtuig.

Dan de boot nemen naar Wakai op dinsdag deze doet er 12;00 over.

Vervolgens kijken we daar naar een resort dan willen we zondag door gaan naar Ampena.

Vanaf dat punt is het nog onduidelijk. We willen sowieso nog naar Troja en makassar .

Heb jij nog tips hoe we het snelste naar beneden kunnen gaan. Volgens mij heeft Ampena geen airport.
We zitten van 12-7 tot 24-7 op sulawesi .

groeten pleun

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit is zo'n postings waarvan ik denk: word ik nou in de maling genomen of wat?
Je wilt dus in 12 dagen van Manado via Gorontalo, Wakai, Ampena, Toraja naar Makassar (probeer alsjeblieft de namen van de plaatsen goed te spellen).

Nou Pleun in 12 dagen kun je niet anders dan snel denk ik en eigenlijk niet te doen als je het mij vraagt. Met 6 plaatsen en van die 12 dagen 5 dagen in Togean!
zondag 12 juli Manado
maandag 13 juli naar Gorontalo
dinsdag 14 juli naar Wakai (veel plezier met 3 dagen voor het suikerfeest en een overladen boot!)
zondag 19 juli naar Ampena
dan hou ik nog 5 dagen over en dat betekent
dinsdag 21 juli aankomen in Rantepao
donderdag 23 juli naar Makassar
vrijdag 24 juli Makassar naar ???

Je kunt dan zeggen dat je "heel" Sulawesi hebt "gezien" maar van die 12 dagen ben je minstens 6 dagen aan het reizen.
Nog even over de drukte op die boot; de hype naar het suikerfeest zal inderdaad zo'n beetje rond 12 juli beginnen. Het suikerfeest zelf naar verwachting 17-19 juli.
Je reist deels door christelijk en deels door islamtisch gebied.
Gorontalo is islamitisch, zo ook Togean en Ampena. ALLES zit dus overvol of is stervensduur of helemaal niet meer te krijgen.
Je bent rond 21 juli in Rantepao, een koel gebied en darmeer favoriet voor de vakantie voor de Indonesiers.

Ik kan er een lang verhaal van maken maar ongelukkiger kan het niet zowel qua reistijd in dagen als de tijd zelf Ramadan/Idul Fitri. Ik zou bijna vragen waarom ga je eigenlijk naar manado en Gorontalo als Togean je reisdoel is?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

100% gelijk AM Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

pleun
User
spacer line

Zou graag willen weten hoe iemand anders mijn naam pleun kan gebruiken en n heel verhaal ophangt van in sulawesie te zijn.
Daarom is het waarschijnlijk dat Annemieke denkt dat iemand haar in de maling neemt !
Kan hiernaar gekeken worden ??!!
MODERATOR BREAK

Ik heb jouw opmerking serieus genomen en gechecked. Waarschijnlijk zijn er meer mensen die Pleun heten. Back to Indonesia treft geen verwijt. Hier is echter totaal geen sprake van wat je insinueert.

Placed by oyibo @ 17-06-2015 07:03

elsbeth
User
spacer line

Net zoals er vele katten Poekie heten en honden Fikkie, zal er ook wel meer dan één Pleun op deze aardkloot rondlopen. Ken er zelf in mijn beperkte wereldje al een stuk of 5.
Ik denk dat niemand in de maling wordt genomen, maar dat de Pleun van BacktoIndonesia zich gewoon een beetje verkijkt op van de afstanden op Sulawesi..
Goed dat Anne Mieke hem vertelt dat zijn reisplanning onmogelijk is.
Eigenlijk denk ik dat jij, Pleun van Pleun, ons een beetje in de maling neemt. Toch een fijne dag!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-06-2015 02:51 pleun wrote:
Zou graag willen weten hoe iemand anders mijn naam pleun kan gebruiken en n heel verhaal ophangt van in sulawesie te zijn.
Daarom is het waarschijnlijk dat Annemieke denkt dat iemand haar in de maling neemt !
Kan hiernaar gekeken worden ??!!

Zie posting 15 juni 22:07 die wordt ondertekend door "Pleun"
Ik hang overigens geen verhaal op maar probeer iemand zo goed mogelijk te helpen. In 12 dagen en dan nog wel tijdens Ramadan en suikerfeest van noord naar zuid waarbij het hoofddoel Togean is, is op zijn minst niet handig en vergt voornamelijk reistijd (en misschien door de tijd zelfs onmogelijk, gevaarlijk of duur.

Intussen heb ik eea gecheckt. Ampana heeft een vliegveld. Volgens bijgaand artikel zou per april jl er perintisvluchten zijn maar zo te zien niet naar/van Manado of Makassar waardoor onbruikbaar, Op de site van Aviastar zelf zijn deze vluchten niet te vinden.

Ik weet niet waarom Manado wordt aangedaan als het de bedoeling is om meteen verder te reizen. Als de bestemming Togean is dan is het misschien handig om een vlucht naar Gorontalo (afhankelijk hoe laat vluchten aankomen en de ferry vertrekt) Luwuk of Poso te boeken en vandaar uit verder te reizen. Maar hoe dan ook een ferry nemen rondom suikerfeest is levensgevaarlijk omdat de boten onverantwoordelijk vol zitten. Buiten het feit of het uberhaupt nog kan, zo ook met het transport Luwuk of Poso/Wakai. En de vragen of er wel schippers te vinden zijn in (islamtisch) Wakai tijdens die dagen.

Misschien ben ik wat te expliciet geweest met mijn eerste opmerking maar dat is omdat ik er maar steeds vanuit ga dat mensen hun huiswerk (afstanden, reistijden, rekening houdend met Ramadan etc) en ik dit reisplan werkelijk niet kan begrijpen.
Het "probleem" Ramadan komt hier elke week in vele topics wel ter sprake. Ik merk ook vaak dat mensen dat vaak niet als een probleem zien maar dat is het WEL. Ik weet waar ik het over heb (en vele met mij hier). Het probleem wordt meestal gezocht in het niet kunnen eten (eenvoudig op te lossen als je het mij vraag; je kunt tot een uur of 6 ook de dag doorkomen met van te voren gekochte maaltijden (nasi bungkus) koekjes, bananen en verzin het maar) maar het ECHTE probleem is het transport.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,507 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com