indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Feitse
User
spacer line

Beste forumleden,
Van half juli tot half augustus gaan mijn vriendin en ik naar IndonesiŽ. We vliegen op Jakarta. Graag zou ik jullie mening en advies krijgen over ons reisplan. Is het teveel voor 30 dagen?

We gaan met name voor rust, natuur, wandelen en duiken/snorkelen.
We houden niet zo van steden, en plaatsen die vol met toeristen zitten.

Reisidee 1: lombok/gili, bootreis via komodo naar Flores en Sulawesi.
Reisidee 2: Java (borobudur, mt bromo en omgeveing), lombok/gili en met de boot naar Flores

Ik hoor graag jullie mening.
Bij voorbaat dank.
Groet Feitse

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hi Feitse, mooie complete informatie, geef ook nog even aan hoe jullie in IndonesiŽ willen reizen of waar de voorkeur naar uit gaat, trein, auto, vliegtuig.
Er zitten hier mensen die je adviezen op maat kunnen geven, ik niet dus.
Ik hoop alleen dat jullie na 18 juli aankomen, rond de 18e is het namelijk Idul Fitri (suikerfeest) dan is reizen tot pakweg 21 juli welhaast onmogelijk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In die periode begin je sowieso met het suikerfeest en alle drukte eromheen dus wat je k-ook kiest schiet maar op met het boeken van vooral vervoer en accomodatie.
Ol begrijp dat je Lombok en gili (welke? gili is de plaatselijke benaming voor een klein eiland)) Flores wilt combineren met OF Java OF Sulawesi.

Ik zie rust staan en het niet houden van plaatsen vol met toeristen. kan je verzekeren dat Lombok vooral in het eerste deel van je reis VOL zit met toeristen, en dat wil zeggen buiten de westere toeristen ook nog eens de Indonesische ivm het suikerfeest en vakantie erna. Zo ook "gili" (ik ga ervan uit dan je een van de beroemde gili's bedoelt), zo ook de plaatsen waar je naar Java heen wilt. Buiten druk zal het transport niet gemakkelijk zijn met alles, vol of tegen de hoofdprijs. Ik zou iets heel anders gaan doen in die periode en dat is in elk geval plaatsen/eilanden opzoeken waar het echt nog rustig is cq geen toeristen zijn.

Waarom wil je een bootreis maken? Het is zeker vanuit Java net zo handig om meteen naar bijvoorbeeld Maumere of Ende te vliegen (nog beter op Kupang om in Larantuka te beginnen). Als je naar de Borobudur wilt dan kun je het best rechtstreeks naar Yogya vliegen en daarna per trein of travel naar Malang of rechtstreeks naar Cemoro Lawang. Maar het zal (nu al) duur zijn
Waar wil je heen op Sulawesi? De verbinding Flores-Sulawesi is nl. dramatisch en sowieso al duur en/of duurt lang.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Feitse
User
spacer line

Bedankt voor de reacties,
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke bedankt voor je uitgebreide antwoord. We zijn er van 24 juli tot 22 augustus. Je schrijft dat je in die periode voor iets heel anders zou kiezen. Zou je dat verder kunnen toelichten. Tickets zijn inderdaad erg duur en reizen van Flores naar Sulawesi, en tamelijk onmogelijk.

Ten tweede hoorde we gave verhalen van mensen die met een snorkel/duik boot de trip van Lombok naar Flores hadden gedaan en onderweg veel hadden gezien. Ook in de Lonely Planet staan er wel enthousiaste verhalen in (met als kanttekening dat een inspectie van de boot verstandig is). Naast Komodo doe je dan nog wat meer eilanden aan.

Laat ik de vraag herformuleren: Welke keuzes zouden jullie maken (met in gedachte wat wij zoeken). Welk(e) eiland(en) zouden jullie kiezen?

En misschien is nog een goede aanvulling dat mijn vriendin en ik wel sportief zijn en graag een meerdaagse trekking willen doen.

Ik kijk uit naar de antwoorden.
Gr Feite

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,915 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,263,689 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com