indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Zijn er ervaringen met het meenemen van een electrische fiets vanaf NL naar Bali. Van de KLM mocht de batterij niet mee en waren de extra kosten erg hoog. Zijn er ook andere ervaringen???

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Zijn er geen batterijen in een vliegtuig??? Emoticon: Confused

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Klopt, geen batterijen in een laadruimte van een vliegtuig. Regelgeving IATA
Een droge verscheping is zelfs onder "dangerous goods"

Jazeker zijn er in een vliegtuig batterijen. Alleen als het type gecertificeerd is mogen deze gebruikt worden. Er is een strenge controle !

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

En terecht, in januari 2014 hebben de Amerikaanse luchtvaart autoriteiten alle Boeing's 787 (Dreamliner) 3 maanden aan de grond gehouden vanwege spontaan in brand vliegende lithium accu's.

Li-on accu's vallen onder gevaarlijke goederen classificatie 9, in de scheepvaart maar zeker ook in de luchtvaart zijn daar speciale samen belading voorschriften voor.
Deze goederen mogen niet in ťťn ruimte met bepaalde andere goederen met de classificatie 1 t/m 8, voor het vertrek van een schip of vliegtuig moet er een volledig stuwplan worden overlegd aan een inspecteur gevaarlijke stoffen voor het mag vertrekken.

…ťn zo'n E-bike batterij zou kunnen betekenen dat een paar ton lading van een goed betalende klant niet kan worden geladen, vandaar dat luchtvaartmaatschappijen er liever niet aan beginnen.
Ik heb mijn hele werkzaam leven met die classificatie code's (IMDG) te maken gehad, ik heb er nog pien in de buuk van Emoticon: Blush

spacer line  

Waarom koopt de vrager de e-bike niet in Indonesia ?

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om Sid. Een dergelijke fiets kost geen 200 euro Emoticon: Laugh out loud
In RI? Nauwelijks verkrijgbaar. En als tie er is tegen de kosten van een hele vakantie.

Malam weet in zijn ervaring dat zelfs in een container verscheping de nodige stickers op een container moeten. Laat staan de gevolgen voor lucht vracht.

Ik weet het ook. De vrager had heel simpel even op het internet kunnen kijken. En weten dat het niet kan. IATA is helder. Google en ebike en luchtvracht geeft het antwoord al. Er zijn zelfs fanatieke lingen die hun fiets zonder accu verschepen en de accu met een derde verlader. Maar hoever wil je gaan?

Gewoon een fietshuur terplaatse Emoticon: Party! ?

spacer line  

On 01-06-2015 13:48 oyibo wrote:
Om Sid. Een dergelijke fiets kost geen 200 euro Emoticon: Laugh out loud
In RI? Nauwelijks verkrijgbaar. En als tie er is tegen de kosten van een hele vakantie.

Klopt, vooral die bekende merken, kan oplopen tot meer dan 2000 eurie.
En toch heb je al een goedkopere modellen , nog betaalbaar .
Omdat ik als een beginnende pendelaar wil spelen , heb ik gekeken naar de mogelijkheid van E-bike te kopen in Indonesia.
Leuk om met mrs in de "resort" rond te fietsen .
Eerst dacht ik ook dat het mss goedkoper is om van NL naar Jkt mee te nemen .
Je hebt al een "goedkope" electrische vouwfiets te koop, daarna moet ik de vervoerkosten betalen . Gewone fiets kost toen bijna 300 euro (?) , heb voor mijn broer in Jkt gekocht en met vliegtuig gestuurd .
Niet wetende dat de batterijen een probleem kan geven bij het vervoer.

Dus zou ik dan beter in Indonesia kopen , of de kwaliteit /garantie gegarandeerd is , dat is een andere verhaal .
In Jakarta heb je een paar fietswinkels die E- bike verkopen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Eh ja Om Sid. Koop je hem hier. In RI? En dan? Halve vakantie uitgegeven? En dan? Met een slotje aam iemand zijn hek voor volgend jaar?? Emoticon: Confused

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Want meevliegen terug? Gaat ook niet Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Typisch een vraag die je hier vaker ziet.

E-Bike meenemen, advies, zonder verdere toelichting.
Kostkamer politieschool gezocht aan de Vogelweg.
Ik ga naar IndonesiŽ wat raden jullie mij aan.
Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Mensen die met hun kompeuter zitten te spelen en een droom hebben naar IndonesiŽ te gaan "IndonesiŽ" intikken en Indahnesia tegen komen, een vraag stellen zonder enige achtergrond informatie en vervolgens nooit meer terug komen.

Nog een aantal van dat soort vragen.
Is het in juli heet in IndonesiŽ.
Ik wil met de auto van Jakarta naar Bali, gaat dat in 2 dagen.
Wat kost dit, en dit ,en dit en dat.
Ik wil naar IndonesiŽ wat raden jullie mij aan.
Pfffffff hoeveel moet ik er nog opnoemen, dan laat ik de vriendinnetjes (maagden) die ze na 3 weken naar Nederland willen halen nog maar effe buiten beschouwing.

Natuurlijk wil ik de E-bike vrager niet schofferen, maar hoe kan je nu antwoord geven op zo'n vraag Emoticon: Confused
Gaat hij voor vakantie? Gaat hij definitief? Kan hij zo'n ding huren? Naar welk eiland gaat hij?
Zeg wat je wil, dan rolt er zeker een goed advies uit, er zit zat kennis op dit forum Emoticon: Yes!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Mogelijke oplossing?:

E-bike meenemen zonder batterij en batterij ter plaatse kopen. Uiteraard eerst onderzoeken of de juiste batterij verkrijgbaar is in Jakarta.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pfff probeer maar eens een batterij van een Batavus E-bike in een hoemeleboemfiets uit China te proppen Erwin.
Ervaringen met mobiele telefoons van Samsung, Nokia enz. zeggen al genoeg, alle modellen hebben een andere batterij.
Ik heb hier in Nederland pas een solex gekocht, waar ik dacht een Nederlandse solex te kopen kwam ik er achter dat er een Chinees machientje onder zat.

Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om te weten wat voor type, want uiteindelijk wil ik wel weten welk onderdeel ik moet vervangen als de boel stuk is Emoticon: Angry

spacer line  

On 01-06-2015 14:37 oyibo wrote:
Eh ja Om Sid. Koop je hem hier. In RI? En dan? Halve vakantie uitgegeven? En dan? Met een slotje aam iemand zijn hek voor volgend jaar?? Emoticon: Confused

Qua prijs zou ik in Ollanda kopen, en omdat het makkelijk te vervoeren moet zijn, zou het een vouwfiets moet zijn .
https://www.matrabike.nl/produ(...)Pc7sUCFSLKtAodvUsA0Q

Als het vervoer inclusief batterij niet al te hoog is , en niet te veel rompslomp, dan neem ik uit Ollanda naar Indonesia.
Anders koop ik in Jakarta.
De meeste huizen in een Indonesische "resortachtigt" wooncomplex met one gate system hebben vaak eigen garage of oprit .
Waar ik nu zit gaat het niet , woont tijdelijk in een duivenhok.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om???????
Lees nu eens goed Emoticon: Blush
Li-on batterijen van een E-bike is wel degelijk een probleem en rompslomp.
Waarom jouw posting?
Lees je niet goed of wil je het weer niet accepteren Emoticon: Confused
Het kan niet of het is rete duur

Ook al heb je een eigen garage of oprit, lees nu eens man en schei uit met je prietpraat, waar je zelf zit heeft er ruk mee te maken, daar heeft de man die de E-bike mee naar Bali wil nemen namelijk geen kloten aan.
Je bent IndonesiŽr die hier zijn mening ventileert, dat is perfect, je weet veel.

Maar elke keer weer zet je met jouw uiterst verwarrende adviezen mensen op het verkeerde been, een eigen oprit heeft geen donder te maken met het vervoeren van een E-bike Emoticon: Angry

spacer line  

Dank voor alle antwoorden. Blijkbaar zijn er geen forumleden met ervaring op dit gebied. De belangrijkste informtie is die van Malam, die duidelijk maakt dat de batterijen niet in het laadruim kunnen worden vervoerd. Vreemd genoeg gaf de KLM in eerste instantie aan dat de batterij als handbagage meegenomen kon worden en dat leek me wel logisch omdat ook laptops soortgelijke batterijen hebben. Later werd dat echter herroepen. Dus het zou me niet verbazen als andere maatschappijen de batterij wel als handbagagen zouden accepteren. De fiets wil ik overigens voor gaan gebruiken in de omgeving van Ubud, waar ik de komende jaren zo'n 4 tot 6 maanden zal verblijven.
Ik bgrijp verder niet waarom Malam zo boos reageert op mijn vraag. Mijn oproep is gericht op forumleden die eventuele ERVARING met mij willen delen. Ik dacht dat er wellicht meer mensen met hetzelfde idee zouden kunnen rondlopen die baat bij de antwoorden zouden hebben. Maar voorlopig lijkt de enige oplossing de batterij apart met een pakketdienst te verzenden. Wat mij betreft kan hiermee de discussie afgesloten worden.....of zijn er toch nog nieuwe forumleden die een e-bike naar Bali hebben kunnen verzenden.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Die ervaring komt er ook niet vanwege het niet mee kunnen nemen. IATA regels zijn helder.

Handbagage? Batterijen mogen ook niet mee het laadruim in.
Als de niet het laadruim in mogen? Dan wel in de cabine?

De enige mij bekende die een E-bike hebben verscheept? Hebben de accu's per boot overgebracht. 8 tot 10 week. Dan nog heb je geen garantie dat je het ingeklaard krijgt om de simpele reden dat het geen nieuwe batterijen zijn.

Nog wel een extra tip. Gaat de E-bike wel het laadruim in? Zonder batterij?
Vergeet niet de banden VOORAF leeg te laten lopen.

spacer line  

Even een afronding over het invoeren van e-bikes. De enige mogeijkheid op dit moment is het verschepen van de fietsen. Heb bij diverse vervoerders informatie ingewonnen.Ik kan twee fietsen voor ongevver 500 euro van Amsterdam naar Bali laten verschepen (deur tot deur service). Eťn vervoerder had recente ervaring met E-bikes en melde mij dat er sprake is van hoge invoerheffingen tot 400%. Dus ik ga nu maar proberen via internet op Bali iets te kopen.

spacer line  

Sterkte daarmee! Meeste wat nml. op e-bike gebied (en aanverwant) via online verkoop leverbaar is in Indonesie, is 1e klas rommel en in verhouding (veels) te duur.

Laatst bezig geweest met de aanschaf van originele Segway (basismodel) en die zou mij op Rp. 150,000,000,- uitkomen. Daar koop je hier ook een leuke stadsauto voor!! Segway Indonesia verweet het de slechte US$ - Rp koers, de hoge importheffing, de luxe belasting en nog veel meer heffingen, allemaal resulterend in een dergelijk hoge verkoopprijs.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik zag vorig jaar op liefst 2 plaatsen een opvouwbare e-bike (waarschijnlijk van Chinese makelij) met 12 inch (30 cm) wieltjes voor ca. 4 juta (Ä 300).
Had er een proefritje mee gemaakt op de parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt.
Je kon er ook op rijden zonder te trappen, dus op alleen de accu.
Ze beweerden, dat deze een actieradius van 50 km zou hebben.
Heb er toch maar van afgezien, aangezien ik daar eigenlijk alleen maar sporadisch op de fiets zit, en mijn huidige mountainbike daarvoor ruimschoots voldoet.

SOLO MAN FOREVER

spacer line  

Jupje, weet je nog waar die fietsen te koop waren???

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 18-08-2015 17:06 schreef jobvanstaalduinen:
Jupje, weet je nog waar die fietsen te koop waren???

Ja , dat was bij de Solo Square, beneden aan de roltrap op de parterre vÚÚr kassa's van de supermarkt, en bij de parkeerplaats aan de ingang van de Lotte Markt Wholesale op de kruising van de Jln. Bayangkara en de Jln.Veteran

SOLO MAN FOREVER

spacer line  

Jupje, liggen deze adressen in Kuta???

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 20-08-2015 08:23 schreef jobvanstaalduinen:
Jupje, liggen deze adressen in Kuta???

Nee, de Solo Square ligt in Solo, evenals die door mij genoemde Lottemarkt.
Maar ik kan me voorstellen, datgene wat ze daar verkopen, ook elders in IndonesiŽ verkrijgbaar is.

SOLO MAN FOREVER

spacer line  

Ik ben inmiddels verder met het invoeren van een e-bike. Batterijen van e-bikes vallen onder de regels voor gevaarlijke stoffen en kunnen niet door particulieren worden verzonden. Het blijkt dat fabrikanten met een bepaalde licentie toch de accu's per pakketpost kunnnen verzenden. Ik ben nu in contact met een fabrikant van e-bikes in NL. Als alles goedgaat neem ik zelf de fiets aan het eind van deze maand zonder accu mee in het vliegtuig (gratis met Signapore Airlines) en wordt de accu per pakketpost verstuurd naar mijn villa op Bali.

setoh
User
spacer line

Icao en iata regels

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,372,128 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com