indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi Allemaal,

Eind juni vertrek ik naar Bali en ik wil hier voor een onbepaalde tijd blijven. Eventueel met reisjes naar andere landen, zodat ik weer opnieuw een visum kan krijgen. Vandaag heb ik gebeld met de ambassade, maar ik kon de mevrouw aan de telefoon niet heel goed verstaan en ze kon me ook geen email adres geven, vandaar dat ik om jullie hulp vraag!

- Ik heb in ieder geval gezien dat je een visum kan aanvragen voor twee maanden en dat je soms visa ook kan verlengen tot 6 maanden. Je moet geloof ik wel bij de visum aanvraag een bewijs van verlaten van het land laten zien. Moet ik dan binnen deze twee maanden het land verlaten, of binnen zes?

- Van iemand anders heb ik gehoord dat het mogelijk is een ticket te laten zien als bewijs van land verlaten en eenmaal daar de ticket te annuleren, zodat je niet helemaal naar het buitenland hoeft en 'm gewoon kunt verlengen daar. Klopt dit en zo ja, hoe werkt dit precies? En welke vliegmaatschappij raden jullie hiervoor aan?

Heel veel dank alvast!

Liefs,

Sophie Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je kan een toeristenvisum voor 60 dagen bij de ambassade aanvragen, dan heb je een retourticket nodig.
Je kan ook binnenkomen op een VOA (Visa On Arrival) 30 dagen, eigenlijk heb je dan ook een retourticket nodig, maar daar wordt haast nooit om gevraagd.
De VOA kan je op Bali verlengen met 30 dagen, dan zal je ook een retourticket moeten overleggen.

Een 180 dagen visum (Cultureel/familiebezoek) die moet je ook bij de ambassade aanvragen, dan heb je ook een retourticket nodig en bovendien een originele sponsorbrief van iemand in IndonesiŽ.
Met zo'n visum ben je 60 dagen klaar, daarna moet je hem om de 30 dagen dus vier maal verlengen.
Voor alle visa geldt, als je er uit ga dan is tie vervallen, dan kan je wel weer terug maar dan zal je opnieuw een visum aan moeten vragen of op een VOA van 30 dagen binnenkomen.

Een retourticket is eigenlijk het verkeerde woord, je hebt een ticket nodig waar je het land mee uitgaat, dan kan bijvoorbeeld Bali - Singapore of Kuala Lumpur zijn.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En die ticket maak je zelf met behulp van Adobe Photoshop Emoticon: Yes! . Wat is de wereld toch makkelijk geworden Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha want ze kijken er niet naar, maar je vergeet dat het vliegtuigmaatschappij, je niet mee neem als je geen goede visum heb, of je moet een retour ticket hebben binnen 2 maanden geldig 2X 30 dgn
Laat het wel zijn een ticket van 2 maanden kost het zelfde, als een ticket van 6 maanden en als je langer weg wil dan moet je een goede visum hebben.
De vliegtuig maatschappijen, ze nemen je niet mee, zijn je papieren niet goed.
Neem je een retour ticket binnen een maand dan is er niets aan de hand.
Vorig 2013 ben ik via Singapore gegaan en toen werd in eerste instantie mij geweigerd en moest duidelijk maken dat ik een retour ticket had van de Ferry naar Bintan.
Er moest een manerge er bij komen, om dat duidelijk te maken.
De maatschappijen zijn steeds alerter aan het worden. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused

Bedankt voor uw email.

Helaas kunnen wij niet een reis in optie boeken. Tegenwoordig word van heel veel luchtvaartmaatschappijen verwacht dat de tickets direct worden bevestigd.

Wij hopen u hiermee voldoende geÔnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De Adobe ticket is bedoeld voor de immigratie bij visumverlenging mocht men geen retour- of uitvliegticket hebben.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Gelukkig zeg je het erbij YB. Om Ziel was voor het komende jaar zijn retourtjes aan het foto soepen. Emoticon: Devil

It's only kinky the first time.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Gewoon even naar het immigratie kantoor op Bali gaan. Daar geven ze je een eerlijk en goed advies. Steeds weer uitreizen om een toeristenvisum te krijgen werkt niet op de lange termijn.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,492 posts - 13,535 topics - 16,959 members - last post @ 13-12-2017 15:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,340,900 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com