indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Goedemorgen allemaal,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik ben op zoek naar iemand met wie ik bijv. via mail(ivm privacy redenen) contact kan leggen over emigreren naar Indonesië.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen Emoticon: Smile

Graag je e-mail in een berichtje (of prive berichtje als dat hier kan?), dan mail ik je terug met verdere informatie.

MIjn dank is groot!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst naar juiste sub forum.

Privé berichten kunnen hier niet. Deze optie heeft de forumsoftware niet.
Mocht je gemaild willen worden over dit onderwerp dan doe ik U de suggestie een email adres aan te maken en dit email adres in de topic te vermelden.

Er zijn geen email adressen zichtbaar op dit forum vanwege privacy.

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 18-05-2015 07:51 Emigrerenindonesie wrote: [BR
Graag je e-mail in een berichtje (of prive berichtje als dat hier kan?), dan mail ik je terug met verdere informatie.

Je zou de suggestie van Oyibo volgen, je e-mail adres vermelden, desnoods een tijdelijke hotmailadres die je weer kan weghalen/wijzigen.

In het algemeen kan men(tijdelijk) migreren naar Indonesia op 2 basis.
1.Voor werk , is makkelijker maar waarschijnlijk tijdelijk.
Voor zover je gedetacheerd wordt of je nog werk hebt.
2. Prive redenen , relatie hebben met het doel om verder te gaan, trouwen.
3. Vestigen als pensionado's.

V.w. b punten 1 en 3 , zijn de eisen duidelijk beschreven in diverse site of ambassade site
Ook vanuit de Nederlandse wetgeving ( ziekenfonds/gemeente administratie)
Wat punt 2 betreft , dat zal ook na dat je de relevante eisen m.b.t punten 1 en 3 heb voldaan veel kunnen afhangen met o.a de "juiste" partnerkeuze dus ook geluk.
Hou rekening mee met de sociale/financiele achtergrond plus de "netwerk" , opleiding en vorming van je partner ,het geloof ,waar jullie gaan wonen etc.
Dat eventuele "gap" (indien die bestaat )tussen jullie achtergronden niet te groot moeten zijn .
Bij de Indonesiers is de factor familie/vrienden nog steeds sterk aanwezig.
Er zijn relaties/huwelijken die daardoor stranden.

Dit is een algemene opmerking,elke geval moet men apart bekijken.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Er was ooit een topic over dit zelfde onderwerp op dit forum.

http://forum.indahnesia.com/to(...)614/0/remigratie.php

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

en deze link trof ik ergens aan. Weliswaar van 2012. Ik weet niet of deze regeling/wet een opvolging heeft.

https://zoek.officielebekendma(...).nl/kst-33085-6.html

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Iedereen maakt zijn keuzes maar ben je op de hoogte van de situatie
in Indonesia NU ?!

Anders zou ik eerst eens wat verder lezen

spacer line  

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een email aangemaakt Emoticon: Smile emigrerenindonesieRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com Alle hulp en kennis is welkom, dus wie mij verder wil helpen graag een mailtje naar bovenstaand email adres Emoticon: Smile

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Mooi he zo'n open forum. Dan verwachten we natuurlijk wel dat je een stukje schrijft over waar je zoal tegen aan loopt. Er is een forummer hier die een leuk stukje maakt en ons op de hoogte houdt. Van een omgekeerde emigratie.

Kennisdelen is het bestaansrecht van de site. Dan is het wel zo leuk als je het jouwe dan ook deelt. Emoticon: Smile

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 21-05-2015 10:21 oyibo wrote:
Mooi he zo'n open forum. Dan verwachten we natuurlijk wel dat je een stukje schrijft over waar je zoal tegen aan loopt. Er is een forummer hier die een leuk stukje maakt en ons op de hoogte houdt. Van een omgekeerde emigratie.

Kennisdelen is het bestaansrecht van de site. Dan is het wel zo leuk als je het jouwe dan ook deelt. Emoticon: Smile

Ik zat er zelf aan te denken om een boek te schrijven over die omgekeerde emigratie
Wat een avontuur zeg Je "ontdekt" dingen in Nederland waar je nog nooit van hebt gehoord Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat zou mooi zijn. En dan aanbieden in de 2e kamer. Waar al die politieke incompetente lieden zitten die deze gedrochten in niet alleen regelgeving kunnen verzinnen maar ook nog in uitvoering weten te krijgen. Van God los. Emoticon: Angry

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 21-05-2015 16:17 oyibo wrote:
Dat zou mooi zijn. En dan aanbieden in de 2e kamer. Waar al die politieke incompetente lieden zitten die deze gedrochten in niet alleen regelgeving kunnen verzinnen maar ook nog in uitvoering weten te krijgen. Van God los. Emoticon: Angry

De politieke meerderheid vindt het allemaal prima Oyibo
Zo'n boek aanbieden dat nemen ze met een showtje in ontvangst
em daarna gebruiken ze het als toiletpapier.

Hopelijk leidt de huidige PGB-discussie tot de val van het kabinet Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,504 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com