indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bulekurus
User
spacer line

Ben op zoek naar grote hoeveelheid vanille ! betere kwaliteit als het mogelijk is in IndonesiŽ. Liefst direct van boer als het op Java/Bali is of groothandelaar als van Papua.
Dank U

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik verkeer geregeld in Papua kringen, maar ik heb daar nog nooit vanille gezien. Nu kan het zijn dat ik het gemist heb want de transmigrantendorpen produceren het een en ander, maar als het daar vandaan moet komen, dan is vaak de logistiek een probleem. Dan moet je het zelf gaan halen.

groet,

koming

bulekurus
User
spacer line

Blijkt na Madagaskar de tweede grootste producent te zijn van vanille en verbouwd daar de zelfde Tahitiaanse vanille, de koningin van de vanille

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Weet niet waar de verkoper (een chinees) het vandaan haalt maar die verkoopt het per kilo in Bogor word door de kleinere ijsverkopers en taarten etc makers veel gekocht.

Wat noem je een grote hoeveelheid ? Ik handel wel eens in food-agriculture-products.

kan eens voor je vragen ?

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

koming
User
User icon of koming
spacer line

Papua New Guinea, ja. Het Indonesische deel van Papua volgens mij niet te vinden.

koming

bulekurus
User
spacer line

Op 07-05-2015 14:03 schreef koming:
Papua New Guinea, ja. Het Indonesische deel van Papua volgens mij niet te vinden.

koming

Oh ja dat zal het zijn papua en niet iran jaya

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

bulekurus
User
spacer line

Woon zelf in Yogyakarta en wil de vanille ruiken en keuren.
Heb er geen probleem mee om het vliegtuig te nemen.
Toch dank je wel voor de hulp

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er is wel degelijk vanille in Papua. Een Jakartaanse kennis doet al jaren zaken in Papua met produktie van vanille. Volgens hem is het te vinden bij de noordelijke grens met Papua Nugini.......en dus ook over de grens. Dus in de buurt van Jayapura. Ik ben zelf daar nog nooit geweest; alleen aan de zuidkant maar daar groeit niets want dat is allemaal moeras.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Heb toevallig een paar dames uit Jayapura over de vloer dus ik heb het even gevraagd. Volgens hen is er een importeur in (of in de buurt van) Jayapura die vanille uit Papua New Guinea importeert. In het Indonesische deel zelf zou het niet worden verbouwd.
Er zit dus blijkbaar wel een distributeur daar, maar hoe de kwaliteit is weet ik niet en waar die vent precies zit is me ook nog niet bekend, zou in de buurt van Arso kunnen zijn.
Wordt misschien vervolgd.

Koming

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Als je in Indonesie bent ga dan eens naar een Pasar Tradisional waar ze Jamu verkopen zoal Pasar Beringharjo in Yogya. Daar heb ik het zelf ook al eens gekocht.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

bulekurus
User
spacer line

Op 10-06-2015 11:36 schreef papaya:
Als je in Indonesie bent ga dan eens naar een Pasar Tradisional waar ze Jamu verkopen zoal Pasar Beringharjo in Yogya. Daar heb ik het zelf ook al eens gekocht.

Zal eens gaan kijken,
Heb ondertussen al gevonden op de lokale markt in Bali 250 gr voor 150.000 IDR

thanks

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,266,143 topic views - 221,735 posts - 13,476 topics - 15,942 members - last post @ 20-08-2017 20:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,888,545 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com