indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papadom
User
spacer line

Misschien kan iemand mij de volgende informatie geven ; Ik woon zelf permanent in Samosir , en wil binnenkort met 2 brommers naar Singkil / Pulau Banyak toe . Heeft iemand ervaring met de conditie van deze weg vanaf Panggururan / Tele / Sidikalang / Singkil. Is het realistisch om dit in 1 dag te doen , en is er accomodatie voorhanden b.v. in Sidikalang als het in 1 dag niet lukt .Div. info via google earth geeft aan dat dit in 5 uur te doen is , maar gelukkig heb ik genoeg ervaring met de wegen in Noord Sumatra , dus neem ik die info met een grote korrel zout....Alle info is welkom ; ook v.w.b de guesthouses in Singkil....

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verhuist naar het Nederlands talige forum Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Vorig jaar heb ik met een vriend die een klein autobusje (Mazda) bestuurde om 10:00 vertrokken vanaf Samosir, dezelfde route afgelegd als omschreven en kwam ik aan rond een uur of 18:00 aan.
Alleen in Sidikalang geluncht (ca. 45min) en direct weer door.
Wel hadden ook ideale weersomstandigheden dus dat telt wellicht ook.

Ik vond over het algemeen de weg beste wel oké, vergeleken met andere trajecten in Sumatra.
Bijvoorbeeld niet zo erg als naar Tangkahan, Ketambe of naar Sipirok om maar wat te noemen.
Alleen het wat gedeeltes tussen Pangururan en Tele duurde wat langer maar voornamelijk door de steile wegen. Tussen Tele en Sidikalang zijn er hier en daar ook wel wat putten en gaten te vinden maar als inwonende van Sumatra kan ik me voorstellen dat je dat wel kan hebben zo.
Rond Singkil zijn de wegen niet overal verhard, beetje zoals een palmolieplantage weg zeg maar dan vaak wel iets breder.
Ik vind het wel lastig om in te schatten of je met de brommer/motor sneller rijd dan een busje.

Volgens Google zou dit hotel er moeten zitten www.angkasa-raya.com (ik ken het verder niet).

Ik hoop dat je wat aan deze gegevens hebt!?

Overigens, Pulau Banyak vind ik persoonlijk een hele belevenis en het heeft echt prachtige eilanden en glashelder zeewater. Snorkelen is oké maar er zijn betere plekken in Indonesië daarvoor. Het is met name de schoonheid van het zee/landschap wat het voor mij de moeite meer dan waard maakt.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

papadom
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. eelco ; dank voor je reaktie. Wat lastig is dat div. sites in PB niets van zich laten horen ; zelfs het schildpadden centrum is sinds 2013 niet meer aktief op het net , Welke accomodatie kun je ons aanraden ? 2 volwassenen en 3 kinderen...Hoe liggen de prijzen ?

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Het is nu wel weer mogelijk om het Pulau Bangkaru (schildpadden) te bezoeken maar dat is vrij duur en ze maken er gelijk een pakket van waar je aan vast zit.
De beste accommodatie is het Palambak resort.
Ze rekenen 250.000 Rupiah p.p. en dat is dan incl. 3 maaltijden per dag.
Een snorkel/eilandtour voor een hele dag is ongeveer 800.000 per boot (ca. tot 5 a 6 passagiers).
Je kunt bij het Palambak resort informeren voor de prijs naar het schildpadden eiland (ik weet het niet precies meer, alleen dat het vrij duur was.).
Transport naar Pulau Palambak is het goedkoopst om de ferry te nemen of een vissers/bevoorradingsboot naar Pulau Balai. Vandaar moet je wel nog een motorbootje huren voor ca. 350.000 naar Pulau Palambak.
Je kunt oook vanuit Singkil een speedboot huren rechtstreeks maar dan heb je prijzen rond de 1,5 juta (bijna 2 uur varen).

Kijk ook eens naar het topic van "Pulau Banyak is een aanrader".

Waar woon je op Samsosir? Stuur me anders een persoonlijk bericht (zie handtekening), momenteel is er een gids met gasten op Samosir die net het van de Pulau Banyak afkomt. Kun je hem evt. vragen over de route, reisduur en conditie van de weg etc.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,962,080 topic views - 240,271 posts - 13,732 topics - 33,685 members - last post @ 22-10-2020 04:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,228,917 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com