indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Semeru
User
spacer line

Ik alles lees maar minder begrijp. Oyibo heeft mvv nodig? jij ook buitenland?
Ik denk dat alleen orang indonesia?
Gelukkig mijn vriend gaat alles regel. Hij zegt ik moet alles lesen hier om het leren nederlands, mar niet begrijp nog. Mag ook in inggris?
Ik weer werken hoor! Emoticon: Bye bye

Mahameru, the great mountain taken from the Himalaya's, father of Agung

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-11-2008 08:08 ouwe bekende wrote:

...

Dat geloof ik echt niet. Ze beschermen zich alleen maar zelf tegen een eventuele toekomstige aanspraak, van zo'n hopeloos geval, op de socialenvoorzieningen in Nederland.

Was ook ironisch bedoeld. De kruideniersmentaliteit zijn de Nederlanders (en haar overheid ook dus) nog lang niet kwijt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-11-2008 06:00 oyibo wrote:
YB,

Ik had de IND site al bezocht inclusief een aantal andere sites.
Maar duidelijkheid kon ik niet vinden.

Als je op rotatie een gedeelte van het jaar weg bent ben je dus fysiek niet in Nederland.
Als dat belemmeringen geeft is het wellicht nieteens zinvol een MVV aan te vragen.

Maar ik zal eens gaan mailen met de IND. Emoticon: Party!

Check het even. Ik dacht dat het maximum 7 maanden is dat je het land uitmag zonder je verblijfsvergunning te verliezen.

spacer line  

On 28-11-2008 07:25 Yogya-Bali wrote:

...

Check het even. Ik dacht dat het maximum 7 maanden is dat je het land uitmag zonder je verblijfsvergunning te verliezen.

Dat denk ik ook .
Heb ooit opgezocht i.v.m met mijn toekomstige afwezigheid in Nederland als ik 6 maanden of meer in Indonesia wil verblijven.
Dit i.v.m mijn verzekerbaarheid in de ziekenfonds etc .

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Oyibo heeft geen MVV nodig.
Vrouw en kinderen wel. Emoticon: Party!

Bedankt YB en Surya !

It's only kinky the first time.

burung
User
User icon of burung
spacer line

Op 24-11-2008 21:13 schreef dutchguy1000:
Toeristen visum voor mijn Indonesische vriendin vandaag goedgekeurd, in 1 keer, het kan dus wel.

Toch ben ik ook wel benieuwd hoe die BelgiŽ route precies werkt.
Dat word eventueel de volgende stap voor ons

Greetz

Hoi Dutchguy, gefeliciteerd Emoticon: Party!

Omdat ik waarschijnlijk volgend jaar ook (eerst) een toeristenvisum voor mijn indonesische vriend wil aanvragen Emoticon: Smile , vroeg ik me af: heb je in de uitnodigingsbrief vermeld dat het om je vriendin gaat?

Zowel binnen deze discussie, als ook op andere fora (zoals buitenlandse partner) verschilt men steeds van mening of dat nu wel of niet een handige zet is...

Uiteindelijk doel is voor ons ook MVV, maar stap voor stap...

salam,
burung

spacer line  

On 28-11-2008 14:53 burung wrote:

...

Hoi Dutchguy, gefeliciteerd Emoticon: Party!

Omdat ik waarschijnlijk volgend jaar ook (eerst) een toeristenvisum voor mijn indonesische vriend wil aanvragen Emoticon: Smile , vroeg ik me af: heb je in de uitnodigingsbrief vermeld dat het om je vriendin gaat?

Zowel binnen deze discussie, als ook op andere fora (zoals buitenlandse partner) verschilt men steeds van mening of dat nu wel of niet een handige zet is...

Uiteindelijk doel is voor ons ook MVV, maar stap voor stap...

salam,
burung

Hoi Burung,

Ten eerste ben ik zelf niet de sponsor omdat ik na 5 jaar in Indonesie te zijn geweest ik net terug was toen ik begon met de visum aanvraag en dat ik dus geen sponsor kon zijn omdat ik nog niet 3 maanden inkomen kon aantonen.
Een vriend van me is sponsor nu.
Als jij zelf sponsor wilt zijn is het niet verstandig op te geven dat je zijn vriend(in) bent
De grootste reden voor afwijzing is vestigingsgevaar, wanneer ze zien dat jullie een relatie hebben zal snel geconcludeerd kunnen worden dat hij dus mischien wel langer dan 3 maanden wil blijven.
Getrouwd zijn is al helemaal negatief voor het krijgen van een toeristen visum

Gewoon zeggen dat je een vriend bent van hem lijkt me het beste.
Ik heb dus ook niet gezegd dat ze mijn vriendin is.

Per ongeluk had ze ingevuld dat ze een multiple entry visum wilde en nog gekregen ook, he he

Zorg ervoor dat je alle documenten gelijk helemaal in orde hebt bij de aanvraag, van hem ook, aantonen dat ie bijvoorbeeld een auto, huis heeft, geld genoeg op de bank, etc.

Greetz

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dutchguy
Als je in de toekomst haar naar Nederland wilt halen ben je al verkeerd bezig.
Als je via een vriend haar naar Nederland hebt gehaald ben je voor je zelf al een ongelofelijk domme oen.
Want vergeet voor je verder toekomst maar dat ze ooit een MVV krijg.
Ze staat geregistreerd als zijnde met je vriend een relatie in de toekomst kan hebben.
Of hij moet die relatie in fictief, ook door zetten
Je kan beter open zaken doen nu, want alles word geregistreerd
Ambassade, en de IND waar je straks mee te maken krijg.
Je had je ouders beter sponsor kunnen maken, en het ook eerlijk openbaren dat je een relatie met haar wilt.
Als je er bij vermeld, om haar de cultuur te laten proeven, en dat ze eerst wilt bekijken hoe het is in Nederland....
Ten zij je ze niet naar Nederland laat komen, want dat kan je straks wel vergeten.
Nu breng je zelf in moeilijkheden door dat zij geregistreerd word, en dat ze voor de tweede keer het moeilijk zal krijgen......... Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 28-11-2008 21:48 zieleffe wrote:
Dutchguy
Als je in de toekomst haar naar Nederland wilt halen ben je al verkeerd bezig.
Als je via een vriend haar naar Nederland hebt gehaald ben je voor je zelf al een ongelofelijk domme oen.
Want vergeet voor je verder toekomst maar dat ze ooit een MVV krijg.
Ze staat geregistreerd als zijnde met je vriend een relatie in de toekomst kan hebben.
Je had je ouders beter sponsor kunnen maken, en het ook eerlijk openbaren dat je een relatie met haar wilt.
Als je er bij vermeld, om haar de cultuur te laten proeven, en dat ze eerst wilt bekijken hoe het is in Nederland....
Ten zij je ze niet naar Nederland laat komen, want dat kan je straks wel vergeten.
Nu breng je zelf in moeilijkheden door dat zij geregistreerd word, en dat ze voor de tweede keer het moeilijk zal krijgen......... Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused Emoticon: Sadley

Geef me maar een manier waarmee ik haar wel naar Nederland had kunnen krijgen dan.

btw. belgie route volgende stap.

Greetz

spacer line  

btw, die vriend is al getrouwd met een Jakartaanse, dus een weer heerlijk vooroordeelde gedachte van jou mister Zieleffe.
Waarom kan ik haar niet hier in Holland leren kennen en trouwen???

Greetz

spacer line  

En trouwens, als het hier in Nederland niet lukt gaan we gewoon naar een ander land dan Nederland.
Heb al een aanbieding voor werk in rep. van Mauritius gekregen.
Zit fijn helemaal nergens aan verbonden.
Heerlijk.

Greetz

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Had je hier niet ergens gelezen dat de ambtenaar beslist over jou, en je meisje.
Ergens niet leuk, maar het fijt is zo.
Weet je wat die dan denkt als je met haar aankomt terwijl jou naam niet meer, met haar verbonden is .
We zullen hem moeten beschermen, een kip die snel van stok gaat.
Sorry dat beeld krijg je er van, het is niet leuk, maar probeer maar eens dat te veranderen.
Nou begrijp ik jou situatie wel, ja jij krijgt ze niet hier naar toe, op jou financiŽle en leefomstandige basis.
Je maak je eigen wel te gemakkelijk af om niet eerlijk te zijn, en dan maar via slinkse wijze haar naar Nederland te halen.
Denk eerst eens goed na, en vraag desnood eerst hier, hoe je dat had moeten aanpakken.
Misschien zijn hier anderen die je advies had kunnen geven, maar goed je zit er niet mee, ik ook niet.
Had je al niet een kind daar, en hoe is het daarmee?? Emoticon: Stupid Emoticon: So funny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja sorry Dutchguy, maar ik ben bang dat Zieleffe het volkomen bij het juiste eind heeft. Je had never en te nimmer moeten verzwijgen dat ze je vriendin is. Werkt overigens helemaal niet negatief naar de aanvrager toe, eerder het omgekeerde.
Trouwen in NL blijft altijd mogelijk maar als je daarna de MVV gaat aanvragen en men bemerkt dat er iets is "verzwegen" c.q. "gelogen"........ Zeg niet dat het onmogelijk is, maar kan zeker wel negatief werken.

spacer line  

On 29-11-2008 11:34 Yogya-Bali wrote:
Ja sorry Dutchguy, maar ik ben bang dat Zieleffe het volkomen bij het juiste eind heeft. Je had never en te nimmer moeten verzwijgen dat ze je vriendin is. Werkt overigens helemaal niet negatief naar de aanvrager toe, eerder het omgekeerde.
Trouwen in NL blijft altijd mogelijk maar als je daarna de MVV gaat aanvragen en men bemerkt dat er iets is "verzwegen" c.q. "gelogen"........ Zeg niet dat het onmogelijk is, maar kan zeker wel negatief werken.

leg me dan maar is uit hoe ik een touristen visum voor haar had kunnen regelen met mijn naam eraan verbonden zonder dat ik de nodige vereisten had om dat uberhaupt te kunnen regelen?
op de naam van mijn vriend haar sponsor laten zijn en dan vertellen dat ik de eigenlijke vriend van haar ben die volgens de wet niet verantwoord kan zijn voor haar?

kom toch mensen...

well....

Ik ben wel beniewd naar de raad die dus mensen me hier zouden geven als ik het nog niet gedaan had.

Zieleffe, doe maar is alsof dit nog niet gebeurd was en vertel me wat ik dan wel had moeten doen volgens jou visie.

Greetz

spacer line  

En zieleffe, jaaaa, dat mijn kind daar nog zit doet me ongelofelijk veel pijn, kan ik helaas niets aan veranderen....

Nog meer opmerkingen die me zooooooooo blij maken en die NIKS met het onderwerp te maken hebben?????

greetz

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Niets menselijker dan de forummer.
Misschien Dutchguy is het advies gewoon open en eerlijk te zijn over omstandigheden wel het beste. Ook ik ben geen fan van de manier waarop de visa beoordeling is.
Maar dat is wel iets anders dan de omstandigheden feitelijk te veranderen.

Ik moet om Ziel gelijk geven. Alhoewel ik volledig besef dat je met een visumverzoek aan de afdelingsgoden bent overgeleverd. En ik al helemaal niet wegloop met ambassades en degene die beoordelen. Met alle gevolgen van dien !
Bovendien als je een afwijzing krijgt op de omstandigheden waarin je zit, kun je beroep aantekenen. Niet leuk. Dat weet ik, ook uit eigen ervaring. En dan is de lol van een vakantie er snel af. Of een verblijf samen in jouw geval. Ik ken jouw omstandigheden niet, maar "even" gebruikmaken van de Belgie route is ook niet eenvoudig. Dat kan als je Europees burger bent. Dat betekent dat je langere tijd gewoont hebt in een ander land als Nederland in de Europese Unie. Dus even de babi wassen is er nog niet bij.

Laat je goed informeren. En misschien zelfs door ambassade medewerkers. En in Nederland heeft maatschappelijkwerk ook veel kunnen doen hoorde ik eergisteren. In een gelijksoortig geval. Emoticon: Party! Die krijg je kado, dus maak er gebruik van !

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

On 29-11-2008 12:40 dutchguy1000 wrote:

...

leg me dan maar is uit hoe ik een touristen visum voor haar had kunnen regelen met mijn naam eraan verbonden zonder dat ik de nodige vereisten had om dat uberhaupt te kunnen regelen?
op de naam van mijn vriend haar sponsor laten zijn en dan vertellen dat ik de eigenlijke vriend van haar ben die volgens de wet niet verantwoord kan zijn voor haar?

Ja hoor, heel makkelijk. U nodigt haar uit en uw vriend sponsort c.q. staat garant. Waterdicht en gebeurt regelmaig als men zelf niet solvabel is of het te moeilijk is de vereiste inkomenspapieren te overleggen. En er wordt altijd gevraagd naar de relatie tussen sponsor c.q. uitnodigende partij. Kan men gewoon vertellen dat het om een vriendinnetje gaat en dat je zelf niet in staat bent garant te staan.
Er hangt meer af van de aanvragende partij want die is de aanvrager, en niet de sponsor of uitnodigende partij. Als de aanvrager een gewoon logisch verhaal vertelt over de relatie met uitnodigende partij c.q. sponsor, dan kan daar weinig aan de hand zijn.
Om eerlijk te zijn, was de door u genoemde stap om uw relatie te verzwijgen feitelijk juist niet bevorderend voor de aanvraag van een visum (die uw vriendin toch wel heeft gekregen) en ook verre van verstandig met het oog op de toekomst.
De hier geuite kritiek op moeilijkheden met het verkrijgen van een Schengen-visum heeft men in de meeste gevallen aan zichzelf te danken.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik kan me bijna geheel vinden in de uitspraak van krukcor.
Behalve het laatste. En ik spreek hier uit geheel eigen ervaring, en let wel.
Hier betreft de uitgenodigde partij in het geheel geen blaam, mag elk land in, is zelfs expat. Werkt zelfs nu weer in het buitenland, en binnen Europa zelfs.

Dit terwijl de Nederlandse ambassade vestigingsgevaar voor mogelijk hield.
Ook werd gemeld overigens dat er een negatieve vermelding was voor wat betreft de Nederlandse aanvraag. Wel een aantekening dus. In het slechtste geval is een negatief advies van de Nederlandse ambassade dus mogelijk van invloed op een expat carriere.

Waarbij nog opgemerkt mag worden dat de betrokken ambassade het relaas met enige verbazing heeft aangehoord. (incluis de kopieen van aanvraag visum en de afwijzing)Dus krukcor, dat laatste lijkt me een weinig valide opmerking. Zeker als er een werkvergunning is afgegeven. Gelukkig voor betrokkene denk ik dan maar.
Emoticon: Party!

En daar hebben we op gedronken.

Jantje
User
spacer line

Ome Ziel schreef:

Nu breng je zelf in moeilijkheden door dat zij geregistreerd word, en dat ze voor de tweede keer het moeilijk zal krijgen.........

Je maak je eigen wel te gemakkelijk af om niet eerlijk te zijn, en dan maar via slinkse wijze haar naar Nederland te halen.

Ome Ziel, maak je om Dutch Guy maar geen zorgen hoor, dan ken je hem nog niet.
Conclusie: dit zaakje stinkt natuurlijk weer zoals gewoonlijk een uur in de wind.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Snif snif, ik ruik iets Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oyibo staatssecretaris Obarak heeft bij Bisniss Class vertelt dat het gemakkelijker word, een visum verlenen.
Bij een werkvergunning kan gemakkelijk een visum geregeld worden.
je word op je wenken bediend, want er komen nog andere maatregelingen, en die heb ik nog niet goed begrepen.
Dit is nog het begin, wel een moegelijkheid om via je werk dit te regelen, misschien misbruik ook
Dat is dan prettig te horen, je hoef niet meer zo papieren rompslomp afhandelingen, bij de IND te ondergaan.
Maar inderdaad je moet wel in het land van herkomst de taal leren, en je verdiepen in de samenleving zoals wij die kennen.
gelijke behandeling vrouw/ man recht op vrijheid mening, vrijheid van religie, recht om Homo te zijn.en noem al die beginselen, maar op.
Die kennis zullen ze het eerst ontvangen, en dat vind ik dan ook normaal, en goede informatie
Want die bruiden die nu allemaal komen worden in kasten gestopt, en mogen niets wat die kerels niet willen.
Daarmee word voorkomen dat er achter de voordeur te veel gebeurd wat het daglicht niet kan verdragen.
Ook een gevolg van dat die kinderen van die ouders niet goed terecht komen.
Eindelijk na zo veel jaren van pappen en nat houden...........
Ik heb dit maar even gewoon op mijn eigen mannier geschreven, mijn visie daarop ("zucht" Emoticon: Wink eindelijk hebben ze het door wat voor ellende ze hier naar toe gehaald hebben .
En dat heeft niets te maken met discriminatie, of je links of recht bent, het moest al langer eerder gebeuren.
Dus eindelijk het multiculturele krijgt een berisping, en een grote navolging wat er verkeerd er aan was....................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon: Devil Emoticon: Blush

spacer line  

Och, ik hoor zo regelmatig dat visum word afgewezen op vestiging gevaar, daar heb ik nu echt geen last van.
Ze is uitgenodigd door de man van een Indonesische als vriendin van haar.
Als ik haar hier leer kennen en wil trouwen, wat is daar dan toch mis mee?, dat kan toch gewoon?
Ik weet nu tenminste zeker dat ze in eerste instantie hier komt, wat er verder gebeurd zien we wel.
Ik zie in ieder geval geen problemen voor een verdere Visum of verblijfsvergunning. we doen niks illegaal.

Greetz

spacer line  

En mochten we teveel hoofdpijn krijgen van de bureaucratie hier dan gaan we toch gewoon ergens anders heen. Ik reis al de helft van mijn leven, ik zit echt niet aan Nederland vast. Emoticon: Bye bye Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-11-2008 15:15 dutchguy1000 wrote: Ze is uitgenodigd door de man van een Indonesische als vriendin van haar.
Als ik haar hier leer kennen en wil trouwen, wat is daar dan toch mis mee?, dat kan toch gewoon?

Slim bedacht. Moet kunnen want niemand kan jullie verbieden hier te trouwen. Kijk wel even op www.mfa.nl/jak wat nodig is van haar kant om in NL te kunnen trouwen. Succes.

spacer line  

On 30-11-2008 09:10 Jantje wrote:
Ome Ziel schreef:

...

Ome Ziel, maak je om Dutch Guy maar geen zorgen hoor, dan ken je hem nog niet.
Conclusie: dit zaakje stinkt natuurlijk weer zoals gewoonlijk een uur in de wind.

Hahahaha, MIJN zaakjes stinken?????
wuhahahaha

Jantje jantje toch

Greetz

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,915 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,263,711 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com