indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > General chat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

BANDA ATJEH -
Jongens en meisjes mogen niet meer bij elkaar in de klas zitten in het noorden van de Indonesische regio Atjeh. Het onderwijs wordt gescheiden, heeft het regiobestuur besloten. De volgende stap is ook al bekend: de motorfiets. Als het aan de autoriteiten ligt, mogen mannen en vrouwen niet meer samen motorrijden.
In Atjeh krijgen de jongens en de meisjes op scholen voortaan gescheiden les. In het verleden zaten ze gewoon met elkaar in de klas zoals hier op de foto...
In Atjeh krijgen de jongens en de meisjes op scholen voortaan gescheiden les. In het verleden zaten ze gewoon met elkaar in de klas zoals hier op de foto...
Foto: TLG (Trisviadi Effendi)
De meeste inwoners van IndonesiŽ zijn islamitisch, maar Atjeh is de enige regio waar de sharia geldt. Zo mogen vrouwen alleen in amazonezit op een motor zitten, met beide benen aan dezelfde kant. Homo's riskeren honderd zweepslagen. Nieuwjaarsfeesten en kerstgroeten zijn ook verboden. Emoticon: Worship

www.telegraaf.nl/buitenland/24(...)ns_en_meisjes__.html

Hoelang duurt het nog voor de IIS daar zijn troepen in vliegt Emoticon: Bye bye

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niet alleen scheiding op scholen en het verbod om ongetrouwd samen op de motor te zitten. Emoticon: Smile
Zelfs op de fiets niet en ook niet in de auto.
Bezienswaardigheden mogen alleen maar apart door vrouwen en mannen worden bezocht.
Ook het gebruik van keyboard/karaoke moet worden verboden bij festiviteiten als bruiloften, cafe, besnijdenis, sociale gebeurtenissen, buitenschoolse activiteiten op school en universiteit, kantoor activiteiten en zakelijke evenementen of promoties, aldus de krant Tribun.

Kinderen van de lagere school en SMP mogen tijdens het 6 uur gebed niet naar buiten en zijn verplicht de leer te volgen.
Ik ben benieuwd of deze regel er door komt, zal best wel want ze zijn daar helemaal van de pot gerukt.
IS is een apart verhaal, ik kan niet inschatten hoe de populariteit van die organisatie in Aceh is, duidelijk is wel dat Jakarta er niets van moet hebben.
Volgende maatregel? Misschien moeten de heren straks hun besneden steeltje eerst met air zam zam wassen voordat ze de volgende telg op stapel zetten Emoticon: Laugh out loud

Je kan er maar beter luchtig over heen kijken en er om lachen, hopende dat die dorps idioten geen invloed hebben op de rest van IndonesiŽ Emoticon: Clown
Al hoe wel na Suharto de orthodoxe/extreme moslims met het jaar meer invloed krijgen in IndonesiŽ Emoticon: Angry

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Och de arabieren kopen de hele troep om daar elk regeltje dat zij ingevoerd willen hebben kost een zak met duiten Emoticon: Laugh out loud

Straks zijn er geen regeltjes meer te verzinnen of is men het zat maar wel er wel een aantal rijke indonesiers meer.

Kijk die weten ook wel een arab uit te kleden hoor en savonds in de hotels aan het strand lachen en gieren over welk regeltje dit hun nu weer opgelevert heeft Emoticon: Cooool onder het genot van een fles JackD.

Zo gaat het maar dit kan uit de hand lopen net als wat er met de corruptors waar je regelmatig over schrijft Malam Emoticon: Bye bye

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Maar wederom zijn het de arme stakkers die er onderlijden Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-05-2015 12:37 harlys wrote:
Maar wederom zijn het de arme stakkers die er onderlijden Emoticon: Angry

En dat is wat mij het meest tegen de borst stuit Harlys.
Als je zo lang in IndonesiŽ zit dan heb je een bepaald ploegje om je heen verzameld, mensen waar je op kan bouwen en waar je je ook een beetje verantwoordelijk voor voelt.
Wij moeten steeds meer een handje toesteken, ze redden het gewoonweg niet meer, niet dat ze erom vragen maar we zijn slim genoeg om te zien hoe moeilijk ze het soms hebben.
Dus dan ga je maar weer, mijn laatste hemd heeft toch geen zakken, het beetje wat ik over heb kan ik toch niet meenemen.
Dan heb ik het nog maar over een klein clubje om ons heen, maar er zijn tientallen miljoenen die het steeds moeilijker krijgen. Emoticon: Angry

Dat merken toeristen niet, dat kan je ze ook niet kwalijk nemen, ze hebben een heel jaar gewerkt en gespaard om naar IndonesiŽ te gaan, die willen daar helemaal niet mee geconfronteerd worden.
In zoverre heeft Ziel gelijk, ik wil er niet meer overschrijven ze zoeken het maar uit, misschien is dat de juiste instelling.
Ik hou de dingen in IndonesiŽ goed bij, maar eigenlijk zijn het allemaal hele negatieve berichten en wetenswaardigheden voor een select publiek, meestal mensen die er wonen of door een huwelijk een sterke band hebben met IndonesiŽ.

Ik moet oppassen dat mijn verontwaardiging over de dingen die er gebeuren niet uit gaat monden in een te negatieve berichtgeving Emoticon: Blush
Dit forum is een informatieve site voor IndonesiŽ toeristen en geen klaagmuur voor Malam en een paar belangstellenden, dus even pas op de plaats.
Effe kijken om een balans te vinden tussen negatieve en positieve berichten Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Voor het geval dat mensen denken dat Harlys en ik wat uit onze duimen zuigen. Emoticon: Nooo

http://www.thejakartapost.com/(...)motorbike-rides.html

http://thejakartaglobe.beritas(...)-next-up-motorbikes/

Deze jongedame wordt aangehouden omdat ze een te strakke jeans draagt, in het gunstigste geval krijgt ze een waarschuwing, heeft ze pech dan krijgt ze op vrijdag onder het genot van het gepeupel voor de moskee een paar zweepslagen.
Het zijn volgens Merdekasah die er net is geweest over het algemeen indianen verhalen, laten we maar hopen dat hij gelijk heeft. Emoticon: Blush

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tjaja, back to the dark middle ages. Stupid as hell.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar laten we niet vergeten dat de katholieken al lang gescheiden scholen hebben in RI. Niet eens per klas maar zelfs per gebouw. Zo, Aceh heeft het niet van een vreemde geleerd.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 04-05-2015 20:58 Malam wrote:
Voor het geval dat mensen denken dat Harlys en ik wat uit onze duimen zuigen. Emoticon: Nooo

http://www.thejakartapost.com/(...)motorbike-rides.html

http://thejakartaglobe.beritas(...)-next-up-motorbikes/

Deze jongedame wordt aangehouden omdat ze een te strakke jeans draagt, in het gunstigste geval krijgt ze een waarschuwing, heeft ze pech dan krijgt ze op vrijdag onder het genot van het gepeupel voor de moskee een paar zweepslagen.
Het zijn volgens Merdekasah die er net is geweest over het algemeen indianen verhalen, laten we maar hopen dat hij gelijk heeft. Emoticon: Blush

Click to see original image

Ik heb aangetrouwde fam op atjeh die willen dit allemaal niet maar wat doe je als de imam's stinkend rijk zijn daar zorgen de arabieren voor zodat hij zijn kudde naar de slachtplaats kan leiden.

Of zo malam zegt vrijdags het schavot op zweepslagen.

Hoofd Politie de vrije hand. En de burgemeester bij wijze van spreken lachend naast me zit.

Toen ik er was in mijn Hotel vlak aan het strand kon ik uit een fotoboek van een plaatselijke agent / bewaker een dame na keuze nemen.

En keuze uit 4 dranken waaronder jaja mijn JackD.

Nu dat boek heb ik direct weg gelegt Emoticon: Blush aangezien mijn vrouw heel goed duidelijk kan maken wat ze gaat doen als ik haar zoiets flik Emoticon: Yes!

Namelijk Tjabe (rode peper) Emoticon: Stupid vermalen tot pulver en als ik slaap in mijn ogen wrijven.

Dus ik met mijn grote vriend JackD op het balkon het geschater uit de torens aanhoren en hordes (slaven) indonesiers (op mijn welverdiende vrijdag avond) naar de moskee gedreven worden.

Pak ik mijn telefoon zet de muziek die ik vaak in wijlen Harly's draaide op.

En denk lieve Jezus en Mohammed jullie zoeken het maar uit Emoticon: Bye bye

De kruik gaat net zolang te water tot hij barst.

Ik zuip mijn fles JackD 100 % vanavond leeg

Het zij zo,

2 werelden zie ik dan zo dicht bij elkaar ! maar O'zo ver weg Emoticon: Worship

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het kwam gisteren nog ter sprake.. drugs kopen doe je in West Java bij de politie, want goedkoop, want eerder in beslag genomen van iemand die geen politie is. Ben benieuwd of de sharia-politie nog corrupter is als dit.. en of dat uberhaupt mogelijk is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat ik van Aceh vind? Ik moet mijn mond dicht houden, ben er nog niet geweest. Lijkt me ook wijs dat te doen. Stel je voor dat er vooroordelen uit komen die waar zijn. Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

47,969,016 topic views - 221,012 posts - 13,450 topics - 15,800 members - last post @ 27-06-2017 16:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

86,941,137 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com