indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Mexia
User
spacer line

Hoi,

Ik en mijn vriend komen zaterdag laat aan op het vliegveld op jakarta (23:30). Wij vroegen ons af of er dan nog (bluebird) taxi's zijn die naar bogor rijden. En hoeveel dit ongeveer kost? Of kennen jullie (betaalbare) hotels in bogor met airport transfer zo laat nog.

spacer line  

Hoi Mexia,

Op het vliegveld nadat je je bagage van de band hebt gehaald en net voordat je de deur uit loopt zijn er diverse balies waar je een taxi kan regelen. Ze zijn echt niet te missen, de prijzen zijn fixed, kan in prijs nogal uitmaken welke van de balies je neemt. De laatste keer was ik naar Bogor volgens mij iets van 15/20 euro kwijt. Voor Indonesische begrippen veel, maar als je laat aankomt is het wel het gemak. 24/7 beschikbaar.

Wil je goedkoper dan kan je ook de Damri bus nemen, een travel (bijv. Cipaganti) nemen (staan op de parkeer plaast tegenover de ingang) of het vliegveld aflopen en daar een taxi pakken.

Succes

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Of gewoon direct naar buitenlopen en onderhandelen met een taxi is veeel goedkoper !
dan een bij en Bali regelen.

Voor de damri ben je telaat ver als ik weet laatste keer was een jaar terug

Laatste gaat tegen 10 uur !

Taxi ongeveer 450.000 om deze tijd er rijd altijd wel een taxi terug tegen 11 uur savonds
velen komen van Bogor (dat zijn goedkopere krachten dan taxi chaffeurs uit Jakarta) dus geduld met onderhandelen als ze teveel vragen weglopen ze lopen je wel achterna en gaan lager in de prijs.

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, unfortunately zal de Damri-bus naar Bogor niet meer rijden rond die tijd.

Taxi's always available.
Van het net:

Estimated fare for this trip is Rp161148.57.
Starting time:04:25
Distance: 33.36 km.
Duration: 48 min.
Taxi fare breakdown
Jump in the taxi Rp6259.74 0.44 Ä
33.36 km. x rp4400.00 per km Rp146810.40 10.33 Ä
Waiting in traffic (~14 min.) Rp8078.43 0.56 Ä
Total Rp161148.57 11.33 Ä
Maar daar krijg je geen taxi voor. Ik denk minimaal Rp 300.000 (zonder tol).

Bogor hotels zijn duur en zeker geen transfers want dat is onbetaalbaar.

Beter is de eerste nacht in 1 van de hotels te overnachten bij de airport (veel goedkoper dan Bogor) en de volgende ochtend met gratis transfer naar de airport en daar de Damri-bus nemen naar Bogor (ca. Rp 50.000 p/p). Minder gehaast, minder kans op oplichting, goedkoper.
Hotels bij de airport (vrijwel allen gratis ophaal- en wegbreng dienst en als met taxi dan hooguit Rp 50.000): Amaris ($ 37), Pop! ($ 35), Orchardz ($ 38), Swift Inn ($ 22). Via Booking.com of Agoda te booken.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 04-05-2015 11:40 Yogya-Bali wrote:
Tja, unfortunately zal de Damri-bus naar Bogor niet meer rijden rond die tijd.

Taxi's always available.
Van het net:

[quote removed]
Maar daar krijg je geen taxi voor. Ik denk minimaal Rp 300.000 (zonder tol).

Bogor hotels zijn duur en zeker geen transfers want dat is onbetaalbaar.

Beter is de eerste nacht in 1 van de hotels te overnachten bij de airport (veel goedkoper dan Bogor) en de volgende ochtend met gratis transfer naar de airport en daar de Damri-bus nemen naar Bogor (ca. Rp 50.000 p/p). Minder gehaast, minder kans op oplichting, goedkoper.
Hotels bij de airport (vrijwel allen gratis ophaal- en wegbreng dienst en als met taxi dan hooguit Rp 50.000): Amaris ($ 37), Pop! ($ 35), Orchardz ($ 38), Swift Inn ($ 22). Via Booking.com of Agoda te booken.

In Bogor Pappa Ho hotel vlak bij de mall Jambu dua die elke taxi chafeur vast kent prijs per nacht pp 250.000 rhp.

Maar ik regelde het wel van te voren voor kennissen die naar Bogor reizen want de indonesiers hebben een plaat voor de kop als ze je de prijzen vooral savonds laat presenteren,

Google en of bel eerst even.

Anders heeft Yogya-Bali gelijk maar dan vergeten we dat je dan een taxi naar het hotel moet nemen en de volgende dag ook alsje toch naar bogor wil. Overdag is het duurder per taxi en het klopt mijn prijs is binnen door berekend geen tol dus.

Dus weet ik niet wat goedkoper uitpakt dan maar as we zuinig willen zijn

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

Het is maar waar je zin in hebt, als ik met mijn gezin aankom met koffers en zo dan weet ik wel dat ik buiten een goedkopere taxi kan krijgen. Maar heb dan geen zin om te sjouwen en in het geouwehoer over de prijs met een taxichaffeur voor die paar euro verschil. Wordt je ook keurig voor je hotel afgeleverd. Na een lange vlucht wel lekker makkelijk.

Ben ik alleen en in een zuinige bui en natuurlijk met mijn rugzak, dan loop ik wel eens over de parkeer plaats en roep dat ik naar Bogor wil. Idd vaak voor weinig geld. Met een travel kan ik mij prijzen herinneren van 150.000.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Jacquessmits ja daar heb je ook weer gelijk in ik heb in het verleden wel eens een taxi en hotel aan de bali genomen. Kaart door het apperaat niet eens berekend of gekeken wat me het koste

Scheelde niet weinig of ik wilde me naar de taxi laten dragen Emoticon: So funny

maar als je regelmatig overal heen reist ga ik voor zuinig!
Emoticon: Party!

Mexia
User
spacer line

Bedankt voor jullie snelle reacties. Wij reizen wel enigszins op budget, maar inderdaad na een lange reis hebben wij niet zoveel zin om nog moeilijk te doen voor een taxi. Liever iets meer betalen en meteen op de juiste bestemming aan te komen.

Dus de taxi's via de balies zijn betrouwbaar.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-05-2015 12:24 harlys wrote:

maar als je regelmatig overal heen reist ga ik voor zuinig!
Emoticon: Party!

En dat Harlys is helemaal geen schande in het steeds duurder wordende IndonesiŽ.
We mogen als bule's wel de naam hebben zuunig te zijn, maar wat te denken van de IndonesiŽr zelf met zijn eeuwige menawar Emoticon: Blush
Het feit dat je een witmans bent wil niet zeggen dat je een kapitaal te verteren hebt, ik althans niet Emoticon: Blush

Doordat ik elk jaar een aantal maanden in IndonesiŽ bivakeer en in Nederland kom ik er steeds meer achter dat boodschappen doen in IndonesiŽ echt niet goedkoop is Emoticon: Blush
Dan heb ik het niet over nasi bungkus of mi instant, wil je een fatsoenlijk stukje vlees, aardappelen/rijst en groente op tafel hebben, dan is dat in Nederland inmiddels stukken goedkoper Emoticon: Yes!

spacer line  

On 04-05-2015 12:36 Mexia wrote:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Wij reizen wel enigszins op budget, maar inderdaad na een lange reis hebben wij niet zoveel zin om nog moeilijk te doen voor een taxi. Liever iets meer betalen en meteen op de juiste bestemming aan te komen.

Dus de taxi's via de balies zijn betrouwbaar.

Je hebt 100% gelijk.
Wat Harlys schreef is waar , veel chauffeurs( eigenrijders of "snorders" Emoticon: Wink die uit Bogor kwamen moeten terug gaan naar Bogor .
Ze weten precies de kwetsbaarheid van de vermoeide toerist , zeker als je met koffers zeult .
Vergeet ook niet dat laat in de middag tussen 17.00- en 18.00 vaak al een beetje donker te worden, en het is hartstikke druk op weg .

Ik kreeg ooit een aanbieding van 450.000 rupiah , van airport naar Jakarta centrum ( o.a Sari Pan Pacific) . en sta ik behoorlijk te glimlachen, toen ze aan het overleggen waren hoeveel ze deze toerist kan vragen.
In Jakartaans en Sundanees (chauffeurs uit regio Bogor), jammer voor hun dat ik die 2 talen wel spreekt .

Het beste is, voor de veiligheid , vooral s'avonds, moet je je taxi uit de taxipool halen , bij de uitgang . De rit, taxinummers , de prijs is al vastgesteld .
Je krijgt een recu !

Ga NOOIT met een Taksi Gelap ( snorders) mee .
Op zijn minst met de bekende Blue Bird .Je zal niet de eerste en de laatste taxiklant zijn die beroofd kan worden.
Soms kon men bewijzen dat er "samengewerkt werd met de taxirovers.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Offtopic, Om Surya heb ik het goed begrepen dat je op dit moment in Jakarta zit?
Als dat zo is, veel plezier Surya, ik neem op dit moment de honneurs in Ollanda voor jou waar. Emoticon: Yes!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Surya ja maar laten we nu niet al te negatief denken ik denk me te herinneren annemiek ?

wrong time wrong place Emoticon: Blush

Dan heb je pech maar voor de uitgangs deur direct waar veel mensen staan met een bleubird taxi die toch naar Bogor gaat is het voor de taxi chaffeur die het geld in eigenzak steekt al een leuke instrooi Emoticon: Party!

Je kan eventueel pontificaal zeggen pak taki ini nummer berapa en je gaat uitgebreid zitten sms en je kan evt het nummer door sms naar een kennis.

Maar goed je loopt meer risico op het centraal station in Amsterdam denk ik wel eens Emoticon: Laugh out loud
Nee nooit in een auto stappen (gelap) snorder. dat is vragen om problemen een duidelijk zichtbare blauwe taxi pakken.

Ik heb Harlys niet meer anders liet ik je ophalen regelde ik het Hotel kwam je in de kroeg eerst een kouwe klets nemen dat allinn voor 500.000.

Maar denk dat ik binnenkort wel weer iets opstart ik heb wel zin in iets groter aan tepakken

plus transfeur voor buitenlanders inclusief hotel.

Dan zit je bv voor 2 nachten in mijn Hotel in nieuw Harlys naar gunug mas te kijken met een mixje of biertje 3 maaltijden per dag dat all in 100 euro Emoticon: Cooool

Even wachten tot de storm van ontevrede en een mafklapper al president over waait

En wie weet doet Jokowie een fikse inhaal slag hij komt al met alle scholen worden gratis en vervoer dat nu 3 rhp heen 3 terug onbetaalbaar word
Universiteit niet !!

spacer line  

On 05-05-2015 02:08 harlys wrote:
Surya ja maar laten we nu niet al te negatief denken ik denk me te herinneren annemiek ?

wrong time wrong place Emoticon: Blush

Dan heb je pech maar voor de uitgangs deur direct waar veel mensen staan met een bleubird taxi die toch naar Bogor gaat is het voor de taxi chaffeur die het geld in eigenzak steekt al een leuke instrooi Emoticon: Party!

Zij hebben pech (niet ik) .
Ik konstateer gewoon feiten, en vind het nodig om "nwe" toeristen te behoeden voor een valkuil .
Want ik spreek vloeibaar Emoticon: Wink Indonesisch, Jakartaans en redelijk Sundanees .
(Abdi teh tiasa nyarios Sunda )
Buiten dat ik Indonesier ben , reis ik vaak met taxi /huurauto(sinds 1979) .
Over hotels , waar men goedkoop bier kan kopen, ticket etc daar ga ik me niet meer bemoeien.

Tip voor de toeristen : als men de zaak niet vertrouwt , en geen Blue Bird te krijgen , neem gerust de Silver Bird ( een iets luxe uitvoering van Blue Bird).

2 of 3 jr geleden kost rit van airport naar Sari Pan Pacific (Jakarta Centrum) 250.000 excl fooi , normaal 180 .000 ( we hadden toen 6 koffers plus 3 trekkertjes ) .
Gewone taxi is te klein , dus een Alphard van Silver Bird.

Toen ik een "huurflat" kan beschikken in Centrum JakBar logeer ik niet meer in hotels.
( zou ik mijn "flat"kunnen onderhuren aan Hollandse toeristen ?)
NIET ach, straks komen vreemde mensen of dames op bezoek.
Ben je nog te bereiken op jou mail ?

bisa dicek of makemyday .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 05-05-2015 11:04 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Zij hebben pech (niet ik) .
Ik konstateer gewoon feiten, en vind het nodig om "nwe" toeristen te behoeden voor een valkuil .
Want ik spreek vloeibaar Emoticon: Wink Indonesisch, Jakartaans en redelijk Sundanees .
(Abdi teh tiasa nyarios Sunda )
Buiten dat ik Indonesier ben , reis ik vaak met taxi /huurauto(sinds 1979) .
Over hotels , waar men goedkoop bier kan kopen, ticket etc daar ga ik me niet meer bemoeien.

Tip voor de toeristen : als men de zaak niet vertrouwt , en geen Blue Bird te krijgen , neem gerust de Silver Bird ( een iets luxe uitvoering van Blue Bird).

2 of 3 jr geleden kost rit van airport naar Sari Pan Pacific (Jakarta Centrum) 250.000 excl fooi , normaal 180 .000 ( we hadden toen 6 koffers plus 3 trekkertjes ) .
Gewone taxi is te klein , dus een Alphard van Silver Bird.

Toen ik een "huurflat" kan beschikken in Centrum JakBar logeer ik niet meer in hotels.
( zou ik mijn "flat"kunnen onderhuren aan Hollandse toeristen ?)
NIET ach, straks komen vreemde mensen of dames op bezoek.
Ben je nog te bereiken op jou mail ?

Kan ook silverbird

Ja mail klopt nog Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,091 posts - 13,703 topics - 27,350 members - last post @ 18-01-2020 10:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,419,281 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com