indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

e.ruigg
User
spacer line

Hoeveel weken van te voor ik weg ga, moet ik een 60 dagen visum voor Indonesië aanvragen in den haag ? het lijkt me fijn om het van te voren geregeld te hebben.
Maar ik heb het erg druk en ben eigenlijk alleen in de mogelijkheid om een 2 weken van te voren naar de ambassade te gaan.
weet iemand hier meer van ?

Groeten Elisabeth

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je éénmaal een visum hebt dan moet je er binnen 3 maanden gebruik van maken, dus het antwoord is, het kan 3 maanden voor je weg gaat.
Twee weken van te voren lijkt mij niet verstandig, de ambassade werkt op afspraak en twee weken van te voren is te kort dag.
Je kan het ook via de CIBT visumdienst doen, dat kost je 45 Euro extra, maar dan hoef je nergens naar om te kijken.

songo
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam.
Herstel: 60 dagen visum in Den Haag kost momenteel ook 45 euro. Ik neem aan dat een kantoor CIBT ook wat wil verdienen. Zal daarom duurder zijn bij ambassade in Den Haag.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.E. Ruigg: vergeet niet dat je zonder zonder retour ticket absoluut geen visum kan krijgen of kopen bij de Indonesische ambassade in Den Haag.

tujuan sama jalan yang lain aja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Daarom schreef ik ook dat kost 45 Euro extra .
Om precies te zijn kost de CIBT 47.80 exclusief verzendkosten als je het paspoort niet zelf op gaat halen bij de CIBT.

songo
User
spacer line

Op 01-05-2015 13:05 schreef Malam:
Daarom schreef ik ook dat kost 45 Euro extra .
Om precies te zijn kost de CIBT 47.80 exclusief verzendkosten als je het paspoort niet zelf op gaat halen bij de CIBT.

Sorry Malam, te sel regeageerd c.q niet goed gelezen. Excuses

tujuan sama jalan yang lain aja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gef nix Songo, zoveelste duidelijker voor de vraagstelster. Emoticon: Yes!

spacer line  

Hou er ook rekening mee dat als je je paspoort inleverd in den haag dat je het het dan pas over enkele dagen kan ophalen.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Hou er ook even rekening mee dat de ambassade ivm feestdagen diverse malen gesloten is en tijdens vakantietijd is het drukker dus lopen de afspraken sneller vol
In principe kun je na 3 werkdagen je paspoort met sticker er in ophalen
Ook moet je het uitgeprintte en ingevulde aanvraagformulier inleveren
Met een correcte inscancodering dat gaat wel eens vaker mis
Kijk eea goed na op de website en zet het tijdig in gang en zorg dat je alle benodigheden bij je hebt anders mag je nog een keer terugkomen

e.ruigg
User
spacer line

Maar is 2 weken voor ik weg ga ook te kort dag als ik nu al de afspraak maak ?
het gaat er meer om hoelang ze er dan over zullen doen voordat ik mijn paspoort en visum terug krijg. Maar ik geloof dat er op de site staat 3 werkdagen klopt dat?

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Kijk eens op de afsprakenkalender van de ambassade.
Je kunt nu geen datum inplannen voor een afspraak b.v. in juli.
Minimaal pas over ca. één week, en maximaal over ca. 8 weken.
Dus in jouw geval kun je een afspraak maken vanaf ca. 10 weken vóór je vertrekt.
Twee weken voor je daadwerkelijk vertrek een visumaanvraag afspraak inplannen zou ruim voldoende moeten zijn, want je kunt je paspoort met visumzegel na ca. 3 werkdagen weer ophalen.
Zorg in dat geval er wel voor, dat je alle benodigde formulieren en kopieën voor die aanvraag van het visum dan bij je hebt, want ze sturen je onverbiddelijk terug, als dat niet het geval is.
Dan moet er weer een nieuwe afspraak gemaakt worden via internet, dus dan ben je minimaal weer één week verder, en wordt het echt krap.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

waar kan ik een afspraak maken bij de ambassade? Ik zie hier nergens iets over terug. Op de webpagina staat nergens een link of referentie naar deze afspraak. Kan iemand mij alstublieft dit uitleggen.

spacer line  

Geen afspraak nodig:
* Paspoort en alle ingevukde formulieren afgeven op de Ambasade in den Haag tussen 9.00 en 12.00 uur
Na 3 of 4 werkdagen
* Paspoort met visum afhalen tussen 15.00 en 16.00 uur.
NB: twee weken geleden kreeg ik het visum al na 3 werkdagen!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,885 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com