indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zoefje
User
spacer line

is het nodig volgens jullie om malaria tabletten te nemen voor 3 weken Sulawesi ??

hansyvonne
User
spacer line

Volgens de arts die mij gisteren reisvaccinaties gaf heb je malaria tabletten nodig voor Sulawesi.

elsbeth
User
spacer line

Daar zul je verschillende antwoorden op krijgen. Het hangt er in ieder geval vanaf hoe ver en hoe lang je buiten de grote steden verblijft. Ik heb mij altijd aan de adviezen van de GGD gehouden. Ik weet het voor Sulawesi eigenlijk niet meer, ik geloof voor Noord Sulawesi wel, voor Zuid niet. Een ander zal zeggen dat het onzin is. Feit is dat insmeren het belangrijkst is, 's avond bij voorkeur lange broek aan. Veel mensen doen het niet, ik zie zelf geen reden om aan het advies van de GGD te twijfelen.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Inderdaad, daar zijn verschillende meningen over. De GGD maakt geen onderscheid, die scheert alle gebieden in Indonesie over een kam. Zelf twijfel ik wel een beetje aan de GGD want die heeft financieel belang bij zijn adviezen, bovendien baseert deze dienst zich op een communique van het RIVM en die baseert zich weer op de adviezen van de WHO. Niemand stelt daar kritische vragen bij. Ook niet bij de bijwerkingen van malariaprofylaxen dan wel -middelen, want die zijn soms ook niet mals.
Aan de andere kant is malaria een gevaarlijke ziekte. Je moet zelf risico's afwegen, eventueel kun je vragen stellen bij plaatselijke artsen, die zijn vaak goed op de hoogte van de situatie.

koming

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Tip:

- Veel lezen. ook op dit forum staat veel over malaria geschreven (zoekwoord malaria)
- je eigen ' verhaal maken"
- ikzelf zou het niet doen preventieve maatregelen zijn veel effectiever. Profylaxe nemen betekent niet dat je zeker geen malaria krijgt, de bijwerkingen kunnen heftig zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ik sluit me aan bij Elsbeth, insmeren, lange mouwen / broek.
Het kan natuurlijk nooit kwaad je pillen mee te nemen.
De mijne zijn al lang bij het afval terecht gekomen.
Eender waar, Zuid Amerika of Azië , ik heb ze nooit gebruikt.
Persoonlijk denk ik dat het zonde van het geld is. Maar ik heb wel een kindje zien sterven, naast mijn ziekenhuisbed door dengue en dat was absoluut niet in een jungle. Maar, nogmaals, van dat geld kan je enkele goede biertjes drinken. Misschien houd dat de muggen nu wel weg van mij.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

koming
User
User icon of koming
spacer line

Toch nog even een kleine kanttekening bij "preventieve middelen": ik heb malariamuggen gezien die dwars door een spijkerbroek van dikke stof heen staken. En smeermiddelen werken vaak maar een paar uur. Een goede klamboe helpt wel.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Maar met een klamboe op café, das toch ook niet echt alles. Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Da van over één kam scheren herken ik niet. Bij mij wordt altijd nadrukkelijk gevraagd waar ik heen ga, hoe lang ik buiten de grote steden ga, of ik in hotels of losmens slaap etc. Dat brengt dus de ene keer geen malaria-advies mee, de andere keer maar voor een paar dagen, weer een andere keer voor een langere periode. Wel degelijk dus advies op (in ieder geval mijn) maat. Het is een beetje als met God, je gelooft er wel of niet in. Valt weinig over te discussiëren. Ik heb zelf geen zin om mij te laten leiden door allerlei mensen die met eigen adviezen komen. Je kiest dan toch wat jou zelf het beste uitkomt.
Ik ben redelijk assertief, maar heb wel een behoorlijk vertrouwen in de medische wetenschap en de boel daaromheen.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

En als je in god gelooft, dan kan je die dingen zeker achterwege laten. Hij of zij zal je wel redden Emoticon: Puh! grapje, ja
Maar, wat ik niet goed begrijp... je hebt toch pillen voor in het geval je je niet goed voelt. Hoge koorts ed. en ze dan nemen. Dan ben je toch halvelings zeker. En heb je ze niet nodig, zoveel te beter.

bulekurus
User
spacer line

Ik heb hier twee Nederlandse studenten die beide dengue opgelopen hebben, een meisje had het opgelopen in balie toen ze daar voor een week naartoe ging, toen ze terug naar yogya kwam had ze hevige hoofdpijn en koorts, door het feit dat haar leverwaarden sterk gedaald was hebben ze haar 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis. De jongen had ook dengue opgelopen hier in yoga maar die is er met vitaminen ervan afgekomen. Zo zie je maar het kan iedereen zomaar overkomen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,817 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,313,169 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com