indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wel neeeeeeee Elsbeth je hebt zeker het vel niet over de oren van je gids getrokken, je bent tevreden met de prijs en jouw gids moet daar zeker ook tevreden mee zijn, ook zonder flinke fooi.
Ja ik ken Ocean Queen, ik ben er zelf nooit eerder geweest, ben wel vaak in Pelabuhan Ratu geweest, maar wij gingen/gaan altijd naar hotel Augusta.
Allereerst kennen we de manager (korting Emoticon: Blush ) en ten tweede komen we daar al pakweg 15 jaar, was nog de tijd dat ik heel voorzichtig moest zijn met het eten en daar is een open keuken, je kan vanuit het restaurant zo de keuken in kijken vandaar Emoticon: Yes!
Pelanbuhan Ratu is leuk is echt leuk lekker weinig toeristen, ik wens jullie een geweldige tijd daar.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Maar Elsbeth wanneer moet dit gaan gebeuren?
Heb je het al vast gezet?

elsbeth
User
spacer line

3 juli vliegen we naar Bangkok (3 dagen) , dan 2 weken Noord-en West Sumatra, 1 week West Java (half Halimun/half Cisolok en omgeving), 9 dagen Bali (Pemuteran-Ubud-Legian). Ik ben 2 keer eerder in de Ocean Queen geweest, met vrienden. Lekker boekje lezen, veel ouwehoeren, lekker eten. Nu met gezin toch wel het één en ander aan activiteiten verzinnen. Destijds met de vriendenclub (4 mannen/2 vrouwen) naar de kapper in Pelabuhanratu. Lekker laten verwennen, gewoon een heel klein simpel kapertje. Dat vind ik leuke dingen om te doen. En dan allemaal mensen voor de deur.

elsbeth
User
spacer line

Om nog even op je vraag terug te komen: ja, ik heb vrijwel alles vastgelegd, hotels zelf gemaild, altijd keurig en adequaat antwoord gekregen, op 1 hotel in Bukittinggi na. Ik vind het wel een leuk gepuzzel: een plan maken, een route uitstippelen en dan langzaam invullen, routes wijzigen. je krijgt soms na 3 maanden hele andere inzichten over je reis, daarom heb ik ook niet in één keer alles vastgelegd.
Geniet je nog lekker van je kleinkinderen (en kinderen natuurlijk)??

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Elsbeth,

Wegens te druk las ik zonet pas je post van gisteren. Die 9 juta lijkt mij ook wel heel veel. Jou voorstel lijkt me ok. Als hij er niets aan zou verdienen zou hij het niet aanvaarden.
Als hij dezelfde service geeft als enkele jaren geleden gaan jullie heel tevreden zijn. Ik zal zelden of nooit iemand aanbevelen, alleen als ik 200% tevreden ben zal ik dat doen.
Vraag hem vooral om bergedel te maken. Nu 8 jaar later loopt het water nog in mijn mond als ik daaraan terug denk. De bergedel van mij vrouw komt niet in de buurt! Sst niet tegen mijn vrouw zegen Emoticon: Frustrated

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

joost
User
spacer line

Elsbeth ik laat naar de bank hier overmaken.
Je hebt een mooie prijs en je trekt de chauffeur niet het vel over de oren.
Je slaapt in een simpel guesthouse. Misschien simpel eten.
Ja ik rij ook met touristen.
Mijn auto kost 300.000 p/d . De chauffeur indien overnachten 150.000 p/d.
Zonder overnachting 100.000 p/d. Benzine zelf betalen.
Vandaag rij je voor 50.000 morgen voor 100.000 bij wijze van spreken.
Dus de auto met chfr zou voor 3 dagen, 2 nachten 1,3 juta zijn. Accomodatie zeg 3 kmrs 2 nachten misschien 1,2 juta. 3 x 2 x 200.000 (doch ik denk goedkoper) 1,2 juta.
Slapen is met ontbijt dus nog 2 x avondeten en 2 x lunch.
60.000 p/d p/p.= 720.000
Staan we nu op 3,22 juta. Misschien benzine 750.000 (zou veel zijn)
Ik ging uit van 3 kmrs = 6 personen.

joost
User
spacer line

Indien mijn gasten uit Jakarta worden opgehaald kost hun dat 2 dagen extra.
De chauffeur komt dan uit Bondowoso (oost java). Is een normaal gegeven hier op Java
Voor mij is dus Halimun alleen niet interessant. Te duur.
Wel indien ze verder richting Bali willen.

elsbeth
User
spacer line

Fijn Joost, dat je even zo'n overzichtje hebt gemaakt. Ik denk dat zowel hij als wij aardig tevreden kunnen zijn. Ik verheu me er enorm op. Ik heb inmiddels veel over Halimun gelezen en volgens mij is het een heel goed idee om zo onze zeer beperkte tijd op Java in te vullen. En als ik Erwin mag geloven, krijgen we daar geen spijt van.

Groetjes Elsbeth

joost
User
spacer line

Elsbeth,

selamat jalan, semoga menikmati semua perjalanan

salam dari Bondowoso

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Elsebeth,

de prijs die je betaalt kom je ook tegen bij travelagents in Jakarta. Prima prijs, niet moeilijk over doen.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

elsbeth
User
spacer line

ik ben er allang uit, hoor. ik zit gezeliig te mailen met Adang en we gaan het zeker heel leuk krijgen met hem.

elsbeth
User
spacer line

Hallo allen,
Zoals beloofd laat ik jullie nog even horen hoe het in Halimun NP was. Allereerst Erwin enorm bedankt voor de tip van gids Adang uit Bogor. Ik had vanuit NL met hem gemaild en kort het programma doorgenomen. Na onze twee fantastische weken op Sumatera, vlogen we naar Jakarta en overnachtten we in Happy Valley Gusethouse, vlakbij Bogor. Een aanrader vind ik, 2 schitterende kamers met een prachtig uitzicht.
De volgende dag kwam Adang ons met zijn chauffeur ophalen in een keurig busje. Het bleek nog een aardige trip te zijn naar Halimun. De laatste anderhalf uur een weg waar alleen maar stapvoets gereden kon worden en waar we zelfs af en toe uit moesten stappen. Juist op het moment dat je denkt: de jungle rukt hier zover op, deze weg eindigt in het niets, kom je aan bij Cikanini researchcentrum, waar veel studenten uit Bogor onderzoek doen in de jungle. Vooral voor vogelsliefhebbers is Halimun een waar paradijs. Vanaf daar moesten werden we opgehaald door een lokale gids die later ook de eigenaar van de homestay bleek te zijn waar we twee nachten hebben geslapen. Na een uur lopen door de jungle, kwamen we vlak voor donker de jungle uit en lag voor ons het dorpje Citalahab. Een piepklein dorpje waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan. Vrijwel het eerste huisje werd onze plek voor de komende 2 1/2 dag, 3 kleine slapkamers en een zitkamertje met een tapijt, zeer sober, geen stoelen. Maar eigenlijk keurig netjes. Adang is een gids die ik absoluut kan aanraden. Hij heeft er alles aan gedaan om ons een onvergetelijke trip te bezorgen. Wandelingen door de theeplantages en de jungle, heerlijke maaltijden (veeeel te veel), een erg interessante rondleiding op een theefabriek etc. Er was helaas een groot nadeel: het was veel tekort. Ook onze kinderen waren het er over eens dat we minstens 3 of 4 overnachtingen hadden moeten hebben. We hebben Ronald net misgelopen. Via de plaatselijke tamtam begrepen we dat hij net weg was toen wij kwamen.
Verder nog een absolute aanrader: de Ocean queen (resort) in Cosolok, Pelabuhanratu. Na de 3 dagen in Halimun hebben we daar heerlijk geluierd, gelezen, gezwommen. Voor ons is dit resortje een perfecte plek. Grote, maar simpele bungalows, aan het strand. Het prettige is dat bij de prijs inbegrepen een jongeman zorgt voor de bungalow. Je bespreekt met hem wat je wilt eten, geeft hem geld om naar de markt te gaan en hij kookt voor je in je eigen bungalow (of buiten bij de barbecue). Ik heb veel van zijn kookkunsten geleerd en ook een beetje met hem zitten OH-en. Een leuk concept, voor ons veel leuker dan een of ander chique hotel. Dat is ons wel duidelijk geworden: de duurdere hotels waren eigenljk het minst leuk, zelfde voor de restaurants.
Nu zitten de we de laatste dagen op Bali, net 3 dagen Pemuteran achter de rug, waar we prachtig hebben gesnorkeld bij Menjangan Island. Nu nog 2 dagen Ubud en 3 dagen Legian. En dan... tja, aan alle mooie dingen komt een eind. Ik zal hier weer met bloedend hart weggaan..

Groetjes Elsbeth

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Elsbeth,

Een verwittigd vrouw is er 2 waard! Ik had je verteld dat wij er 4 nachten verbleven. Maar het paste niet in je drukke schema. Ik ben blij dat jullie tevreden zijn van Adang. Hij geeft blijkbaar nog steeds dezelfde goede service. Jullie verblijf was wel elders dan waar wij toen sliepen, maar het klinkt zelfs beter. Zalig vond ik gewekt worden door de geluiden van de jungle.
Ik ben voorstander van een beperkt schema. Ik blijf liever een dag te lang op een plaats. Dan vul ik de tijd wel op met lezen of zo. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten, ik ga elk jaar naar Indonesië.
Veel plezier met het vervolg van de reis!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
User
spacer line

Hai Erwin, ja, je had helemaal gelijk, we hadden er meer tijd voor uit moeten trekken. Toch zou ik moeilijk kunnen zeggen wat we dan hadden moeten schrappen, het was allemaal heel erg leuk. Vanochtend weer geland op Schiphol en nu weer vreselijk wennen aan het hier zijn. De laatste dagen op Bali waren ook leuk, kinderen hebben gesurfd bij Legian Beach. Volgende keer moet het er toch maar eens van komen om naar de Molukken te gaan, gecombineerd met Flores..
Groeten Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-08-2011 21:11 elsbeth wrote:
Volgende keer moet het er toch maar eens van komen om naar de Molukken te gaan, gecombineerd met Flores..
Groeten Elsbeth
Emoticon: Smile
Is alleen reistechnisch niet handig.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

He Anne Mieke, ik dacht wel dat jij er als de kippen bij zou zijn als het over deze eilanden gaat. Maar hoezo reistechnisch niet handig? I.v.m. klimaat over vliegmogelijkheden? Ik heb me er nog totaal niet in verdiept, maar de kinderen hadden grote moeite om naar huis te gaan. Ze willen heel erg graag weer terugkomen in Indonesie. Ach, er staat nog zoveel op mijn verlanglijstje; Kalimantan, Flores en Molukken..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je vanuit Flores naar Ambon wil dat moet je OF via Denpasar weer terug OF je vliegt via Kupang (Timor). Bij het laatste ben je aangewezen op Merpati als ik me niet vergis en ze vliegen maar een keer of 3, 4 per week. Daarbij komt dat je dan eerst naar Makassar moet en van daar uit de aansluiting naar Ambon, maar...... met een overnachting (en misschoen ook nog wel met een overnachting in Kupang.....) Vanuit Denpasar is er volgens mij ook niet zo bar veel rechtstreeks naar Ambon (uit mijn hoofd), ook soms overstappen in Makassar.

Maar dat verdiepen komt nog wel.

we zijn off topic Emoticon: Blush

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Hi Elsbeth.,

Ja je hebt ons net misgelopen, want wij waren de 20e in Halimun, maar dan wel augustus.
Wij hebben in Malasari gelogeer, dat is het laatste dorpje voor het onderzoeksinsituut. Erg gaaf. Wij hebbeb uiteindelijk 4,5 juta betaald voor 2 volw en 4 kids.

Verder hebben we een geweldige reis gehad. De Merapi op en in Balarante (net onder de top) papier macheen met de kinderen daar.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

elsbeth
User
spacer line

Ha ha, dat zal dan wel een ander Nederlands gezin zijn geweest dat we net hebben misgelopen rond 20 juli!
Maar je agat ons toch wel iets meer vertellen van je reis, he? Ik ben erg beniuewd hoe jullie het hebben gehad en hoe je kinderen het ervaren hebben. Hoe oud zijn ze ok al weer?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,349 posts - 13,684 topics - 23,688 members - last post @ 20-08-2019 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,204,342 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com