indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wereldreis
User
spacer line

Zondag vertrek in naar kennissen in Jakarta, we vliegen met Malaysia airlines 30 kg bagage pp. Vorig jaar 2 rugzakjes en 3 dozen. Weten jullie of dit nog steeds op deze manier mag? Ik kan het niet meer terug vinden op hun site. Het is nooit een probleem geweest!

Ik ben trouwens ook benieuwd of de vliegtuigen van Malaysia airlines al weer vol zitten.

wereldreis
User
spacer line

Zaterdag mer Malaysia airlines naar Jakarta gevlogen. LET OP de bagage regels zijn sinds april 2015 gewijzigd.
30 kg pp maar niet méér dan 2 items.
Voorheen nam ik ivm vrijwilligerswerk 3 dozen van 10 kg mee maar dat is niet meer toegestaan, dat is betalen!

Al neem je 1 doos van 2 kg en bv 1 van 28 kg mee dat maakt niet uit als het maar niet mer dan twee items zijn.
Ook wordt je handbagage gewogen. Als je handkoffertje méér dan 7 kg weegt kun je het eruit halen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat betreft die handbagage vraag ik mij toch af of dat zo is. Ik zit zelf met mijn handbagage altijd over de limiet van 5 of 7 kg maar heb daar nooit problemen mee gehad. Het wordt wel stricter en strenger (en dat is op zich niet verkeerd)maar wat ik vaker meemaak de laatste twee jaren is dat de handbagge bij de incheckbagage wordt opgeteld (dat gebeurde ook twee weken geleden met Emirates met exact dezelfde restricites van 30/7kg. Ik vind dat ook eerlijker. Mijn incheckbagage is hooguit 14 kg en kom dan totaal aan ongeveer 24 kg. Uiteindelijk gaat het om de berekening van de brandstof en maakthet dus niet uit waar het gewicht zit, in het ruim of in de cabine.

Die 30 kg bij Malaysian is al bijna 3 jaar maar je bedoelt nu waarschijnlijk die 2 items.Misschien dat dat de maken heeft met de afspraken mbt bagageafhandeling op de luchthavens?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

wereldreis
User
spacer line

Handbagage moest op de band en werd gewogen 9 kg dus er moest 2 kg uit!

Ik bedoel inderdaad wat betreft de 2 items, dat was in april jl nog niet zo.

1 doos extra koste me 71 euro ondanks dat ik in het totaal 30 kg had.

Misschien komt het omdat het vliegtuig overboekt was we konden 300 pp terug krijgen als we een andere vlucht namen.
...en nog eens 2 uur vertraging zodat we de aansluitende vlucht miste in Kuala lumpur.
Hoop gedoe dus deze reis!

spacer line  

Goed dat ik het nu weet.
Heb ooit problemen gehad op Schiphol, we zijn met 3-en.
Ik moet een deel van onze cabin trolley (2) overhevelen , heb bijna 30 minuten over gedaan .
Achter ons was het een file geworden.ha ha ha
Uiteindelijk loop ik met 1 lege trolley en mijn zoon met half lege met mijn medicijnen.
Alles gaat netjes naar de koffers/bagageruim.

A.M het gaat niet alleen om gewicht , maar ook om volume .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn twee dingen bij het boeken van een vliegticket die je soms moet zoeken. Een ervan is de bagage. Het is vooral vervelend omdat maatschappiijen diverse gewichten en maatvoeringen hanteren. Dat het ook om volume gaat snap ik maar ik begrijp niet waarom bagage niet opgeteld wordt. ik heb nog nooit meegemaakt dat ik mijn handbagage niet kwijt kon bij een internationale vlucht. Dat is wel anders met binnenlandse vluchten hier waarbij iedereen vooral veel dozen meeneemt en er helemaal niet wordt gekeken naar aantallen laat staan naar gewicht. Ik zie ook regelmatig mensen "onderhandelen" en als het dan zo strict is dan snap ik dat weer niet. Het totale gewicht van het vliegtuig is van invloed om de te tanken brandstof. Waarom men een paar jaar geleden bij diverse maatschappijen van 20 naar 30 kg is gegaan is mij een raadsel. Ik snap dat als mensen veel oleh2 meenemen, kleding of wat dan ook voor het goede doel die 30 kg welkom is maar ik heb ze niet nodig. Misschien een idee om een basisprijs voor een ticket in te voeren en je zelf kan aangeven hoeveel je uiteindelijk mee wilt nemen. Iedereen blij volgens mij. En ook die handbagage optellen dus. Ik reis altijd alleen en daar waar anderen bepaalde zaken kunnen delen zoals laptop, camera('s) "stekkertjes en snoertjes" etc kan ik dat niet. Ik zou het ook niet zo fijn vinden om juist. dat in mijn incheckbagage te stoppen

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,770 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 13:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,343,634 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com