indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Frida, ik had het al eerder aangegeven. Als je toch meteen door naar Yogya gaat dan kun je net zo goed het vliegtuig nemen de volgende ochtend. Het kost iets meer maar je wint er ook een vakantiedag mee.

En als het toch voor 1 nacht is dan maar beter het Maxone hotel omdat je dan 's avonds nog een gezellige straat hebt. Ik heb er 1,5 jaar geleden nog gelogeerd maar ik vond de airco toen een ramp. Voor de rest prima.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

frida
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Dank,ik ben in het andere topic bezig met het reizen,haa,haa,want ik overweeg nu idd wel om het vliegtuig te pakken met Batik Air. Alhoewel ik voor mijn werk regelmatig vlieg,heb ik het niet zo op vliegen. En al helemaal niet op die korte binnenlandse vluchten,maar misschien heb ik daar in Indonesie een verkeerd beeld van.

En anders het Max One Hotel.

Ik vind het vervoer idd heel lastig,om niet al teveel reistijd te verdoen en daardoor misschien de helft over te moeten slaan,maar we willen ook wel graag wat zien.
Anders kunnen we beter thuis blijven.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Korte binnenlandse vluchten ??

Jakarta - Yogjakarta

per vliegtuig 1 uur 15 minuten
per trein 11 tot 13 uur
per auto/bus 13 tot 16 uur

frida
User
spacer line

merdekaSah,

dank

Ja,waar hebben we het over:vliegen 1 uur 15 minuten en de trein 11-13 uur
en we kunnen in de rest van Java , na Yogya ook nog veel van de natuur zien.

Dat was mijn idee,met het vliegtuig,dan missen we zoveel vd natuur,maar dat wordt verderop wel gecompenseerd,denk ik,want dan ben je veel meer op de auto met chauffeur of stukken met de trein aangewezen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met de trein van Jakarta naar Yogya mis je het stuk naar Bandung in elk geval niet. Eigenlijk is alleen het traject van Bandung naar Yogya de moeite waard maar dan zie je vooral rijstvelden.

Om alleen daarvoor de trein te nemen is ook weer zoiets. Want rijstvelden zul je echt nog meer dan genoeg zien. Het zou iets anders zijn als je toch van plan was om een paar dagen in Jakarta en in Bandung te blijven. Maar als de bestemming Yogya is dan rechtstreeks en vliegen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met de trein van Jakarta naar Yogya is 7 tot 8 uur (verdag anders heb je er nog niks aan) en geen 11 tot 13. Vanaf Rp 285.000.

Met Batik is het ongeveer Rp 525.000

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

De trein Jakarta-Jogja gaat, als 'ie er 7 tot 8 uur over doet, volgens mij altijd via Cirebon en Purwokerto. Voor zover mij bekend gaan er geen rechtstreekse treinen Jakarta-Bandung-Jogja, en zul je om die route te doen altijd moeten overstappen in Bandung. Jakarta-Bandung is ongeveer 3 uur, Bandung-Jogja is 8 uur. Inclusief overstaptijd kom je dus op z'n minst wel op 11 tot 13 uur uit.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesiƫ: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 12-06-2015 09:49 merdekaSah wrote:

Korte binnenlandse vluchten ??

Jakarta - Yogjakarta

per vliegtuig 1 uur 15 minuten
per trein 11 tot 13 uur
per auto/bus 13 tot 16 uur

Ik put uit mijn eigen ervaringen Niet uit (spoor)boekjes
Ongetwijfeld zal niet iedere reis even lang duren, hangt ook een beetje af van de
(weers)omstandigheden cq tijd van het jaar.

Maar 7-8 uur heb ik nog nooit meegemaakt op die route AM

Erwinn ik heb zelf ervaringen met de route via Cirebon (ZONDER OVERSTAPPEN)
maar een zeer groot gedeelte werd er stapvoets gereden
Reden .... onbekend

frida
User
spacer line

MerdekaSah,
Jij zegt dat je nog nooit 7-8 uur hebt meegemaakt.
Hoe lang dan,over t algemeen?

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Zoals hierboven aangehaald Frida voor wat betreft de vliegtijd laat ik dan vertragingen,
op tijd aanwezig zijn op het vliegveld, taxirit naar vliegveld nog even buiten beschouwing
M.a.w. op tijd vertrekken naar het vliegveld en hopen dat er geen vertragingen zijn.

frida
User
spacer line

Ja,idd met het vliegtuig ben je het een met t ander ook wel 7-8 uur onderweg
Maar met de trein heb je er een dagtaak aan 10-13 uur en dan moet je de tijd naar t station toe er ook nog bijrekenen....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zomaar een voorbeeld. Bron: Indonesische Spoorwegen.
Jakarta Gambir naar Yogyakarta

https://tiket.kereta-api.co.id(...)s=c2NoZWR1bGU=GAMBIR (GMR) - YOGYAKARTA (YK)

Kamis, 25 Juni 2015

ARGO DWIPANGGA (10) 08:00 15:35

TAKSAKA PAGI (52) 08:50-16:32

Dit is niet van nooit meemaken maar zoals het is volgens dienstregeling. Tel erbij op 1,5 uur van hotel naar station en van station naar hotel en je zit alles bij elkaar aan 9 uur. Nog steeds geen 11 of 13.

Als in POP logeert dan zit je 10 minuten van de luchthaven, tel erbij op 2 uur inchecktijd, 1 uur vlucht en 1 uur om in de stad te komen, dus in totaal 4,5 uur met het vliegtuig, maar vooral het gemak en een dag vakantiewinst.

Eerst in Jakarta logeren om vervolgens met de ochtendtrein naar Yogya te gaan heeft volgens mij weinig zin, maar ieder zijn ding natuurlijk. Het is de hele dag in de trein zitten, laat in de middag aankomen in Yogya, terwijl je met het vliegtuig al om 10 uur in de ochtend ingecheckt kunt hebben. Ik ben in december/januari met Batik gevlogen heen en terug Jakarta-Yogya, gewoon op tijd en fijne en comfortabele vliegtuigen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wanneer is de reis overigens? Want als die de komende maand is dan hebben we misschien een ander probleem ivm Ramadan en suikerfeest.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 12-06-2015 15:25 Anne Mieke wrote:
Wanneer is de reis overigens? Want als die de komende maand is dan hebben we misschien een ander probleem ivm Ramadan en suikerfeest.

Ik heb nog maar weinig meegemaakt in Indonesia wat volgens het boekje gaat AM
Dus die boekjes laat ik voor wat het is en zet daar mijn persoonlijke ervaringen naast

Vanaf 6 juli t/m 26 juli kan men in Indonesia dit jaar rekenen op de grote reizigersstroom
rondom het suikerfeest. De jaarlijkse puinhoop.

Of je nu met trein,auto of vliegtuig gaat dan overal kom je die trubbel tegen
En hogere prijzen en veelal alles al volgeboekt
Reizen dan alleen als het niet anders kan.

De ramadan start volgende week maar dat veroorzaakt geen trubbel bij het reizen
Of je moet net op de gebedsmomenten of rond etenstijd je chauffeur kwijt zijn.
Extra rusttijden zijn dan wel aan te raden maar een goede moslim onderbreekt
de reis zelf wel als het tijd is om te bidden.

spacer line  

On 12-06-2015 11:28 Erwinn wrote:
De trein Jakarta-Jogja gaat, als 'ie er 7 tot 8 uur over doet, volgens mij altijd via Cirebon en Purwokerto. Voor zover mij bekend gaan er geen rechtstreekse treinen Jakarta-Bandung-Jogja, en zul je om die route te doen altijd moeten overstappen in Bandung.Jakarta-Bandung is ongeveer 3 uur, Bandung-Jogja is 8 uur. Inclusief overstaptijd kom je dus op z'n minst wel op 11 tot 13 uur uit.

Dat kan kloppen .
Er is een verschil tussen de Pantura / Noordelijke route en de Zuidelijke route via Bandung, Tasikmalaya -Yogya.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 12-06-2015 08:37 frida wrote:

Surya Atmadja,jij noemt de Bajaj taxi en Argo zijn dit dezelfde taxi's?
Wij komen s'avonds rond 18 uur aan in Jakarta,blijven daar niet,we willen de volgende morgen door naar Yogja,dan is het misschien wel verstandig om van tevoren de treintickets te kopen?

Alle taxi in Jkt moeten de Argometer /Taximeter voeren.
Voor korte afstanden willen ze soms een afgesproken prijs hebben.
Voorbeeld als je van Centraal station AMS naar Leidseplein moet betaal je volgens taximeter(Argo) 5-6 euro of onder de 10 eurie ?
Dus stoute taxichauffers kunnen een toerist vaak een afgesproken prijs vragen, soms omrijden.

Als je van Maxone hotel gaat naar Gambir , zal de Argometer maximaal 15.000 rph aangeven.
Dus 1 euro.
Ga je met de Blauwe Bajaj( tuk-tuk) , kost het mss duurder dan met een taxi met airco.
Je moet nog gaan pingelen, betaal je mss 2x de ritprijs van een taxi.

Als je omstreeks 19-20.00 uur melde bij de receptie (bv Maxone of Fave ) dan kan je met een blauwe bajaj mss naar Gambir gaan , of door de receptie jou ticket laten verzorgen.
Zou ik doen, of in NL kopen via Yogyakarta.nl.
Heb je geen sores meer en zeker als je voor de1ste keer komt.
Kost klein fooitje , kan je zelf naar Plaza Indonesia met de Bajaj of taxi gaan om te dineren, gebruik je weinig tijd efficient.
http://www.grand-indonesia.com/

Als de luxe Mall gesloten is op 22.00 uur , en je wil nog koffie drinken , zijn er mss restaurants bar/pizza , Mc Donald 24hrs open op loopafstand van je hotel Maxone.
Taxi kost ongeveer 1-1,5 eurie .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,954 posts - 13,528 topics - 16,746 members - last post @ 24-11-2017 03:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,493,657 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com