indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ohreally
User
spacer line

Hallo allemaal,

29 Augustus jl. is mijn vrouw bevallen van een kind en we wonen nu al 3 jaar samen. In al die tijd is ze niet naar IndonesiŽ geweest. Hoog tijd dus. Ik heb geprobeerd of ik vrij kon krijgen rond die tijd, maar dat is me helaas niet gelukt.

Nu hoor ik verschillende dingen wat betreft voorzorgsmaatregelen. Naar het schijnt moet ik een brief opstellen waarin ik permissie zou geven dat mijn vrouw ons kind meeneemt naar IndonesiŽ anders wordt ze niet toegelaten. Anderen zeggen weer dat ik alleen een uitreksel van het geboorteregister en een kopie van mijn paspoort moet uitdraaien.

Wat is nou precies waar?

Alvast bedankt!

spacer line  

Gewoon pragmatisch blijven, en een krabbeltje/briefje mee geven plus de relevante copieen.
Welke nationaliteit heeft je vrouw( en dochter ) ?

Die (extra) maatregelen werd soms gedaan om zeker te zijn dat de moeder(en kind) terug komt naar Nederland.Je hoort soms bepaalde verhalen die niet leuk zijn.
Anders bel je even de Marechaussee.
Mag toch aannemen dat je hun wegbracht naar Schiphol ?

bisa dicek of makemyday .

ohreally
User
spacer line

Bedankt voor je reactie. Dus een kopie van een paspoort met een toestemming brief en een uitreksel van het geboorte register volstaat, verder niets?

Uiteraard breng ik ze weg. Emoticon: Wink

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hier blijkt een formeel formulier voor te zijn:

http://www.rijksoverheid.nl/do(...)-het-buitenland.html

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Goed dat ik dit nu lees. Mijn vrouw (Indonesische) en zoon (Nederlander nu 14 ) zijn al vaker zonder mij naar IndonesiŽ gereisd. Voor de zekerheid een korte toestemmingsbrief (2 talig)met copy paspoort toegevoegd. De marechaussee heeft er nooit om gevraagd, maar wel de immigratie in IndonesiŽ. Komende zomer gaan ze weer 6 weken en ik volg later. Bovenstaand formulier is alleen Nederlandstalig, dus zal toch nog een Engels/ Indonesische brief moeten maken voor hen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik heb het dus al 2x met de marechaussee meegemaakt. Weliswaar omgekeerde richting maar altijd een door een notaris opgestelde toestemming om kind mee te mogen nemen zonder de andere ouder, zowel geldend voor ma als pa.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Blijf het raar vinden. Mijn wederhelft vliegt op en neer met de kleine. Zonder papiertje. Ik vlieg met dochter alleen. Afrika, Europa, Azie. Nou zou het kunnen zijn dat het ongehoorde aantal paginaas met stempels en via in het paspoort reden is niets te vragen?

Nog aan mij, nog aan,mijn wederhelft. Gezien het aantal vliegbewegingen is het amper toeval te noemen het niet gevraagd is.

Ehhhh?

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ge zijt een gezegend mens Anorak Emoticon: Worship Emoticon: Smile

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Alleen met immigratie dan YB Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

sukadi46
User
spacer line

Acufjo, is je zoon van van je vrouw of van een evt. vorige vrouw. Als hij van je huidige echtgenote is kan je gewoon een Indonesisch paspoort voor hem aanvragen, moet dan op 18j leeftijd een narionaliteit kiezen.
Scheelt je visum kosten. Mijn zoontje vertrekt van uit Schiphol met een Ned. paspoort en komt in Indo met een Ind. paspoort en vv. Ben je ook van je toestemmings brif af. Een vriendin van ons gaat regelmatig zonder man (hekel aan Jakarta en malls) naar Jakarta toe zonder toestemmings brief

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-04-2015 10:32 sukadi46 wrote: ........man (hekel aan Jakarta en malls)......
Een man van mijn hart. Geweldig.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zou het te maken hebben YB dat we reizen met Nederlands paspoort?

Misschien dat dit een verklaring is ?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee Oyibo. Hoewel mijn kinderen evenzo een Nederlands paspoort hebben, heb ik toch reeds 2x moeten aantonen dat de moeder erin meestemde dat ik ťťn van onze kinderen het land "binnen smokkelde". Nederlandse immigratie dus. Juist andersom naar Indoland nog geen probleem gehad (maar ja, heb dan ook een voorkeursbehandeling bij binnenkomst doorgaans vanwege iemand die me "opwacht" Emoticon: Wink .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dan begrijp ik de "willekeur" niet helemaal. Want de afstanden die we vliegen hebben we 2 keer security en paspoort check. Ongeacht waar? Kabouter loopt rond. Ik geef 2 paspoorten. Ze kijken een keer. Lachen. Stempel en daar gaan we. Niemand vraagt iets. Nog in Nederland. Nog in Afrika of Azie. Nooit gevraagd om een brief. Erger voor mij waarschijnlijk. Als ze er om vragen? Kan ik alleen zeggen. Kijk naar de visa. Moeder komt later. Of ze komt achter me in de rij. Ben alleen met mijn dochter 4 keer de wereld rond gevlogen. Niks. Nakkes. Nada. Leg het maar uit YB. Ja onze visa zijn allemaal gelijk. Ook bestemming. Of gewoon Nederland. En als we uit gaan? Zeggen ze wel thuis !

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zie er waarschijnlijk nog onguurder uit dan jij (wat ik me haast niet kan voorstellen) Emoticon: Bye bye Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-04-2015 14:32 oyibo wrote: Leg het maar uit YB. Ja onze visa zijn allemaal gelijk. Ook bestemming. Of gewoon Nederland. En als we uit gaan? Zeggen ze wel thuis !
Ik moest zelfs eenmaal mijn dochter melden bij de politie alhoewel als ze zou blijven, is dat ook geen probleem want ze is ook Nederlandse. Rare jongens die Nederlandse immigratie-boys.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat is gekomen Y-B door dat er velen nieuw Nederlanders bij scheiding van moeder en vader er ontvoerde kinderen in het buitenland terecht zijn gekomen, dus zo slecht was en is die maatregeling niet....... Emoticon: Smile Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hahaha. Die YB. Als ik me kop geschoren heb. Zoals elke 3:weken? En ik bij immigratie zou werken zou ik onmiddelijk denken. Stoppen die vent Ik ben daarbij moeders mooiste niet Emoticon: Laugh out loud

Daarom noem ik het willekeur YB. Maarja.......... Zeg het maar. Ik denk YB dat ze echt wel een database in Nederland hebben. En de kleine en paspoort heeft waar meer stempels en stickers voor dependant in staan dan menig volwassen. Ze zien de mijne. Dan die van de kleine. En daarna meestal van wederhelft. En als die er niet is? Kijken..... Okee door.

Schiet mij maar lek.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,679 posts - 13,689 topics - 24,530 members - last post @ 21-09-2019 06:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,463,269 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com