indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Finish
User
User icon of Finish
spacer line

Indonesia to Offer Visa-Free for 30 Countries in April
Posted On 17 Mar 2015By : Leo Jegho2 CommentsTag: tourism, Visa
VisaPassort_freeDigitalPhotosNetPapaija2008Illustration (Image courtesy of papaija2008 at FreeDigitalPhotos.net).

Jakarta, GIVnews.com – Indonesia will offer visa-free short visit to citizens of 30 countries next month. This is in part aligned to the country’s target in welcoming 10 million tourists annually, from the nine million achieved in the past few years.

Currently, Indonesia has a visa-free policy for short term visit by tourists coming from 15 countries and regions. The policy applies to visitors staying in the country for 30 days or less.

Among the citizens that will be offered free visa are those originating from China, Japan, South Korea, United States, Canada, Mexico, New Zealand, Russia, United Kingdom, Netherlands, Italy, Spain, Switzerland, Belgium, Sweden, Austria, Denmark, Norway, Finland, Poland, Hungary, Czech Republic, Qatar, United Arab Emirates, Kuwait, Bahrain, Oman, and south Africa, Minister of Tourism Arief Yahya said Monday, Kompas.com reported.

Meanwhile, the 15 countries and regions that are already offered visa-free short visit are Brunei Darussalam, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam, Cambodia, Myanmar, Laos, Chile, Hongkong, Macau, Morocco, Peru, and Turkey.

Australia, which accounted for 12 percent of total number of foreigners visiting Indonesia in 2014, will not be offered the visa-free stay.

Minister Arief said that the visa policy will enable Indonesia to beat Malaysia and Thailand whose tourist arrivals at this time are 27 million and 26 million annually, respectively. That target can be achieved in five years, according to Arief.

" REL="nofollow">http://www.globalindonesianvoi(...)in-april/[img]">

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

spacer line  

Weet iemand of het voa voor 30 dagen nog steeds is? Er was sprake dat het voa voor o.a. Nederlanders in april zou worden afgeschaft.

zieleffe
User
spacer line

Ik heb heel wat gevolgd op het gebied van visum.
Maar ben er zelf er nog niet zo goed op de hoogte, van wat er voor mogelijk heden er is.
Ik heb net gebrainstormd over de visum verlenging, van een half jaar en daarna weer voor een half jaar terug te keren naar Indonesië.
Velen gaan naar Singapore voor weer een sosbud van een half jaar?
Hoef je dan geen retour vliegticket te laten zien, voor je weer in Indonesië mag binnen komen.
Als je van uit Nederland gaat, dan moet je een retour ticket, mede laten tonen, bij een sosbud.
Dus begrijp niet hoe het dan in Singapore anders is.????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

wereldreis
User
spacer line

Ik heb 6 april bij aankomst in Jakarta nog 35$ moeten betalen, terwijl er op het visumkaartje dat ik kreeg 25$ stond..... Emoticon: Angry

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 14-05-2015 18:21 wereldreis wrote:
Ik heb 6 april bij aankomst in Jakarta nog 35$ moeten betalen, terwijl er op het visumkaartje dat ik kreeg 25$ stond..... Emoticon: Angry

9 april in Jakarta hetzelfde verhaal bij mij maar 34 euro dan

Even afwachten tot er iemand met een recentere ervaring komt

amiek
User
spacer line

Een vriend van mij heeft vorige week donderdag $ 35 betaald..

totto
User
spacer line

1 mei in Yogya € 34 betaald. Op het ticket van $ 25 was een stempel van $ 35 gezet.
Geen visa formulier meer in hoeven vullen. Wel douane formulier.

Toto Travel.com

totto
User
spacer line

Vertrekbelasting ( Bali) Ir 200.000 mits ticket voor 9 februari is gekocht.
Indien later gekocht niets. Wellicht in de ticketprijs?

Toto Travel.com

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 16-05-2015 10:46 totto wrote:
Vertrekbelasting ( Bali) Ir 200.000 mits ticket voor 9 februari is gekocht.
Indien later gekocht niets. Wellicht in de ticketprijs?

Weer zo'n onduidelijkheid waar dankbaar misbruik van wordt gemaakt
Het is mij opgevallen dat men bij veel toeristen moeilijjk doet over de tax
betalingsbewijzen geeft men vaak niet meer en bv in Jakarta zitten nu ineens bij
de vertrekhal (na de customs dus) mensen tax te collecteren

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat bedoel je Merdeka, binnenlands of internationaal?
5 weken terug betaalde ik mijn tax nog bij het inchecken en kreeg ik een stempeltje dat de tax was betaald.

wereldreis
User
spacer line

Ik moest 3 weken geleden 200.000 rp vertrekbelasting betalen bij vertrek uit Bali, dit moest ik tijdens het inchecken betalen, kreeg geen bewijs van betaling, het werd volgens de medewerker in de computer gezet. Niemand heeft er vervolgens ook nog naar gevraagd.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 18-05-2015 12:05 Malam wrote:
Wat bedoel je Merdeka, binnenlands of internationaal?
5 weken terug betaalde ik mijn tax nog bij het inchecken en kreeg ik een stempeltje dat de tax was betaald.

Beiden Malam Bij Jakarta naar Amsterdam (7 mei) zat men bij de gate met 4 man/vrouw
(en een kenau) stickers haalden ze pas tevoorschijn toen ik er iets van zei

Maar binnenlands goochelt men ook 8 binnenlandse vluchten gehad en 8 verschillende bedragen betaald en soms ook niet, soms met bewijsje soms niet. Een zooitje

songo
User
spacer line

Op 18-05-2015 20:00 schreef wereldreis:
Ik moest 3 weken geleden 200.000 rp vertrekbelasting betalen bij vertrek uit Bali, dit moest ik tijdens het inchecken betalen, kreeg geen bewijs van betaling, het werd volgens de medewerker in de computer gezet. Niemand heeft er vervolgens ook nog naar gevraagd.

Ik zit nu op vliegveld van Semarang en heb instlapkaarten gekregen voor semarang-jakarta en jakarta-amsterdam.op beide instapkaarten staat een stempel dat de airport tax reeds betaald is. Bij Garuda is de ticketprijs inclusief airport tax.

tujuan sama jalan yang lain aja

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,977,996 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com