indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bulekurus
User
spacer line

Op 5 juni vervalt mijn Kitas, wanneer denken jullie dat ik de procedure moet starten om te verlengen.
Als ik de procedure gestart hebt kan ik ondertussen naar Europa vliegen of moet ik in IndonesiŽ blijven omdat ik dan geen paspoort heb.

groeten

spacer line  

Voor Bali :

Ik startte tot vorig jaar de procedure voor het verlengen van mijn KITAS op 4 weken voor afloopdatum oude KITAS.

Het paspoort dient op het Immigratiekantoor "in de procedure" te blijven. Ophalen van het paspoort betekende einde (verlengings)procedure. Men moet dus in Indonesie blijven.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Hallo,
Ik ben getrouwd en heb voor het eerst een Kitas. Mijn Kitas verloopt op 10 December 2016 volgend jaar.

Mijn vraag is hoeveel dagen van tevoren moet ik het officieel laten verlengen? Ik ben namelijk in November 2016 een maand in Nederland voor werk en pas terug in indonesiŽ op 28 November. Dat is 12 dagen voordat mijn Kitas afloopt.

Is dat op tijd om mijn Kitas nog te verlengen? Als het niet kan wat zijn dan de gevolgen?

Ik hoor hiet graag meer over van iemand die mij dat kan vertellen.

Gr. Frans

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Heb de mijne 5 dagen voor verval aan mijn agent gegeven. 2 dagen later was hij dood, zijn dochter heeft het overgenomen. 2 dagen voor dat hij verviel was het in orde. je hebt tijd genoeg

There's a big difference between kneeling down and bending over!

spacer line  

Wah keren.
Bedankt voor de informatie, geeft veel rust. Ik dacht dat het eerder moest maar zit dus goed.

Ik vond het wel een heel erg gedoe met al die papieren. In Singapore hadden ze mijn naam verkeerd op de zegel gezet en moest een rectificatie brief aanvragen en op Bali bij het inleveren van mijn paspoort had ik ineens 4 originele documenten nodig. De wet was veranderd. Van onze Kartu Keluarga hadden we alleen een copie hier.

Als we 700.000 extra zouden betalen was het document niet meer nodig. Maar komt het toch goed.

asepers
User
spacer line

Op 20-12-2015 02:56 schreef nsenada:
Heb de mijne 5 dagen voor verval aan mijn agent gegeven. 2 dagen later was hij dood, zijn dochter heeft het overgenomen. 2 dagen voor dat hij verviel was het in orde. je hebt tijd genoeg

In 3 dagen in orde?
Dit is onjuiste info voor het verlengen van een Kitas of Kitap.

Mijn ervaring is,dat dit minimaal 4 weken zou moeten duren,
maar in de praktijk veeeeel langer kan duren.
Tijdens het verlengen is je paspoort in proces,dus kun je het land niet uit.

Ik geef 4 weken van te voren het paspoort af.
Mogelijk in overleg kun je de procedure op een latere datum strarten.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

onjuiste info? Ik weet toch zelf best Hoe lang ik erover gedaan heb.
Misschien dat het elders in Indonesia langer duurt, kan best. En voor Kitap zal het zeker langer duren.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

asepers
User
spacer line

Op 21-12-2015 01:23 schreef nsenada:
onjuiste info? Ik weet toch zelf best Hoe lang ik erover gedaan heb.
Misschien dat het elders in Indonesia langer duurt, kan best. En voor Kitap zal het zeker langer duren.

Ik geef dit door,daar het misschien problemen kan geven voor frans.steijger.

Mogelijk dat er verschillende soorten Kitas zijn.
Mijn Kitas Lansia (oude lullen visum) verlengen duurt 4 weken +/+.
papieren gaan via Jakarta.

spacer line  

Ik heb een kitas omdat ik getrouwd ben en woon in Denpasar, Bali.

Volgens mij maakt het niet uit hoe lang het duurt. Als het ingeleverd wordt voordat het verlopen is is het gewoon in proces en oke? Dan krijg je het misschien wel pas na de verlope datum terug, maar kan dacht ik?

Of extra betalen helpt misschien ook?
Emoticon: Party! Emoticon: Party!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Onze Bali expert AEB geeft aan 4 weken vooraf starten frans.steijger
ik zou dat advies opvolgen sowieso zolang het in proces is heb je geen paspoort
dus ... weinig reizen dan (internationaal)
Ik vermoed dat je de plannen aan moet passen.

Extra betalen ... spoedprocedure ... dat helpt wellicht maar dan het beste het via een lokale agent regelen of zelf direct (voor de volledige info) contact opnemen met de imigrasi

bulekurus
User
spacer line

Kitas heeft drie dagen geduurd met een doosje chocolade van de lidl, in januari aanvraag voor kitap ben benieuwd hoelang maar heb nu twee doosjes chocolade van de lidl. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. bulekurus: Daar kan ik het volgende over zeggen:

Had mijn (complete) setje papieren en bijbehorende zaken (paspoort, etc.,) voor KITAP aanvraag ingeleverd op 16 Februari 2015 en kreeg e.e.a. pas terug in handen op 05 Mei 2015, oftewel bijna 11 weken.

Zou maar wat meer doosjes chocolade van de Lidl meebrengen Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Niet bij ieder kantor imigrasi lusten ze chocolaatjes
Ligt ook een beetje aan de tijd van het jaar wat er "geofferd" moet worden
om een "speciale behandeling" te krijgen.

Het belangrijkste .... er is geen gulden regel in Indonesie
Hoe het gaat in Jakarta kan in Denpasar,Yogja,Medan heel anders gaan.

Dus alle ervaringen van iedereen overal kunnen volledig anders zijn.
Frans.steijger het beste is om het lokaal zelf te onderzoeken
Maar als het om Denpasar gaat is het antwoord al duidelijk.
Minstens een paar dozen chocolaatjes om te kijken of er iets geregeld
kan worden in het ergste geval reisplannen aanpassen.

spacer line  

Ik heb uitgezocht dat je het in ieder geval voordat je kitas verloopt moet verlengen en maakt uiteindelijk niet uit hoeveel dagen van tevoren.

Je kunt een kitas ook niet laten verlopen. Als je besluit om bijvoorbeeld nog maar af en toe een maand naar indonesie te gaan moet je je kitas stopzetten. Kosten ongeveer 80.000.
Als je dat niet doet krijg je problemen als je indonesie weer inkomt.

Goed om te weten allemaal hehe. Maar het is inderdaad overal anders.

Ik geloof dat het goed zit met mijn verlenging en 10 dagen vM tevoren is dus ruim op tijd bij mijn burootje Emoticon: Party! Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

71,407,388 topic views - 232,216 posts - 13,673 topics - 21,867 members - last post @ 19-05-2019 19:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

118,274,806 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com