indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

John87
User
spacer line

Hallo!

Ik ben als verrassing voor mijn vriendin op zoek naar een fles rode wijn van het eiland Bali. Ik weet dat Hatten Wines op Bali gemaakt wordt, maar ik kan het nergens vinden in Nederland. Mijn vriendin komt van Bali en houdt van rode wijn, dus leek dit mij wel een leuk kado.

Heeft iemand een idee hoe ik hier aan kan komen in Nederland?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oei John heb je wel eens het idee gehad om Hatten wines op internet te bezoeken?.
Denk je nu werkelijk dat de wijnen van het godeneiland Bali een wereldwijd product is Emoticon: Confused
Nog verder gaan, is het een speciaal kado, of is je vriendin een liefhebster, want meestal wordt die veredelde azijn verkocht in kroegen op Bali voor prijzen waar je spontaan van gaat hyperventileren Emoticon: Wink
Wat denk je van een spotgoedkope Merlot of Chardonnay van Lidl Emoticon: Confused
Haal je het etiket vanaf, zeg je dat dit in verband met de douane is en je vriendin zal met het bocht wat ze op Bali gewend is denken dat er een engeltje op haar tong piest Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Malam je brengt me op een idee mbt dat etiket.
Idd die Hatten hoeft voor mij persoonlijk ook niet, zeker niet met een geweldig wijnland als Australie in de buurt. Er is nog een andere in Indonesie, produktie in samenwerking met Australie maar ik ben ff de naam kwijt. Die is beter te drinken maar komt nog steeds niet in de buurt van een Penfolds, Peter Lehman of Lindemans.
Ik zou inderdaad voor een goeie Australische gaan, etiket eraf weken en zelf iets moois maken met plaatjes, leuke tekst etc. Heb je ook iets origineels Ik heb dat voor mijn werk ook wel eens gedaan.

Ik heb wijn uit Bali nog nooit in Nederland gezien.(en dat kan ik me wel voorstellen omdat er veel betere wijnen te koop zijn)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Even zoeken via deze site http://www.vinogusto.com/nl/wi(...)tten-wines-aga-white

Er zijn een aantal indonesische restaurants (zelfs een malaysian restaurant in Amsterdam)
die Hattens wijn regelmatig op de kaart hebben staan
Wellicht kun je daar een flesje overnemen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ongelooflijk, wie gaat dat nou importeren? Daar is toch geen markt voor? Duur en slecht.
Ik heb jarenlang "reclame" moeten maken voor Hatten maar dat ging met moeite. Rose is OK maar de rest niet.
Ik geloof ook niet dat er ook maar 1 Baline(e)s(e) is die van Hatten wijn houdt; deze wordt geproduceerd voor de buitenlanders. De Balinezen houden het bij hun arak en zijn totaal geen liefhebbers van wijn.

joost
User
spacer line

Anne Mieke die wijn heet Plaga. Australische druiven import.
3 ltr voor 395.000 in Lovina.
1 fles 150.009
Dan heb je nog Cape Discovery o.a een Cabernet Merlot 2011 voor 150.000. Ook gebotteld in Indonesie.
Beter weg te drinken dan de Hatten

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee die Plaga is het niet. Cape Discovery komt me wel bekend voor maar het is iets met een T geloof ik en ik meen shiraz (da's mijn favo druif).
Maar maakt niet uit, ik kom gemiddeld maar een keer per jaar en meestal kort op Bali, de rest van de tijd zit ik ergens anders. Op Java en in Kupang is nog wel iets van wijn te vinden maar in het oosten (Maluku en Papua) vergeet het maar en zal ik met moeten doen met af en toe een mix of de lokale arak Emoticon: Confused

Indonesiers vinden wijn over het algemeen niet lekker (te zuur, te bitter) dus ik zie ook geen gat in de markt. Indonesiers die wel wijn drinken wonen meestal in de grote steden in het westen (Jakarta, Surabaya, Bandung etc) ze hebben er nul verstand (en da's ook begrijpelijk) van en voor hen is het dan ook meestal gewoon status.
Als Indonesiers het over wijn hebben dan bedoelen ze meestal die verschrikkelijke Orang Tua en da's voor mij gevoel net zoiets als poeliepek (dropwater van laurierdrop)..... Yach.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,315 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,897 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com