indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

eveline
User
spacer line

www.upinthesky.nl/2019/03/11/n(...)max-8s-aan-de-grond/

Ook Indonesië houden ze aan de grond.
Ik heb zelf naar Garuda Amsterdam gebeld om te vragen of Garuda met dit type Boeing 737 Max van CGK naar DPS vliegt dit weekend.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-03-2019 11:59 Malam wrote:
Ethiopië heeft direct na de crash van de Boeing 737 max de rest van die toestellen aan de grond gehouden, Cayman Air moet zijn toestellen ook aan de grond houden, in China geldt er vanaf vandaag een vliegverbod voor alle 737 max.
Net werd bekend dat ook Indonesië de toestellen aan de grond houdt en TUI in Nederland maakt bekend geen redenen te zien de toestellen aan de grond te houden. Emoticon: Confused

Leest jij de laatste berichten niet eerst voor je een bericht schrijft Eveline. Emoticon: Confused

eveline
User
spacer line

Oops sorry Malam, dat had ik idd niet gezien.
Ik vlieg namelijk overmorgen naar Indonesië, wil het graag weten met welke kist Garuda naar Bali vliegt..... het was voor me een opluchting toen ik dat bericht las.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja daar kan ik mij als beroepsschijtebroek als het over vliegen gaat alles bij voorstellen. Emoticon: Laugh out loud
Veilige vlucht en een fijn verblijf op het godeneiland.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-03-2019 10:58 erwin wrote:
Een vliegtuig van Ethiopian Airlines is vandaag neergestort.

Het is hetzelfde type als dat van Lion Air. Bij Boeing beginnen een aantal mensen te zweten.

www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/1(...)-na-opstijgen-in-ad/

En dat zweten wordt per dag erger. Emoticon: Yes!
Goed beschouwd heeft Boeing zijn klanten die met zo'n Max toestel vliegen met een kluitje in het riet gestuurd na de crash van het Lion Air toestel. Emoticon: Bye bye
Er zit een fout in de software, ze zijn bezig die op te lossen, maar ze hebben de maatschappijen ondertussen een handleiding toegestuurd hoe piloten moeten handelen als de computer van het vliegtuig een eigen leven gaat leiden. Emoticon: Confused
Vandaag maakten Australië en Singapore bekend dat ze het luchtruim per direct hebben gesloten voor vliegtuigen van dit type en Lion Air heeft de bestelling van 4 toestellen opgeschort. Emoticon: Talk to the hand

Ik begin zachtjes het vermoeden te krijgen dat de FAA de enorme belangen van Boeing net iets belangrijker vinden als de veiligheid, evenals de Nederlandse luchtvaart autoriteiten die TUI door laat vliegen in die vogels die schijnbaar een kronkel hebben. Emoticon: Blush
Ik zag gisteren een interview met Menno Baksteen de voormalige voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers, die toegaf dat er een software probleem is, maarrrrr de piloten zijn geïnstrueerd hoe hier mee om te gaan, dus het is veilig om te vliegen, probeer dat maar te vertellen tegen de familieleden van de omgekomen passagiers van dat Ethiopische toestel Baksteen (Maar niet je naam noemen Emoticon: Shut up! )

jstar
User
spacer line

Blijkbaar heeft het Verenigd Koninkrijk ook een verbod uitgevaardigd voor hun luchtruim. Dus dan wordt een TUI automatisch erbij betrokken...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Jstar verdomd, ik lees het net, ze hebben niet alleen een verbod om in het luchtruim te komen maar de toestellen die daar vliegen 5 en later in deze week zou de 6e in gebruik worden genomen, moeten ook aan de grond blijven. Emoticon: Yes!
Eigenlijk wel logisch als je het luchtruim sluit voor die dingsies bedenk ik me ineens. Emoticon: Laugh out loud

Ho ho heet van de naald, vers van de pers, ook TUI houdt nu zijn toestellen aan de grond. Emoticon: Talk to the hand
Ook Brazilië, de catastrofe voor Boeing is compleet, ik ben benieuwd wat de FAA nu gaat doen.

De relatie tussen Boeing en Lion Air is gespannen sinds de crash van Lion Air-vlucht JT601 in oktober. Daarbij kwamen alle 189 inzittenden om het leven. Mede-oprichter Rusdi Kirana van Lion Air zei eind vorig jaar al dat hij van plan was om voor 22 miljard dollar aan bestellingen bij Boeing te annuleren uit woede over de reactie van de Amerikanen na de crash met het toestel van Lion Air. Boeing kwam na de crash met een aangepaste richtlijn voor piloten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Geweldig, ik zag gisteren die vliegteef van TUI op de tv met veel bravoure zeggen dat ze hun Max toestellen aan de grond zouden houden, toen dacht ik even van, nou nou dat is nogal een beslissing, dat gaat een smak muntjes kosten, maar wel een verstandig besluit. Emoticon: Yes!
En dan blijkt twee uur er na dat TUI gewoon de show wilde stelen, want dan blijkt dat de autoriteiten hadden besloten dat het luchtruim in heel Europa voor de Boeing Max verboden gebied is . Emoticon: Laugh out loud

jstar
User
spacer line

De Amerikanen zullen Boeing wel een hand boven het hoofd houden. Daarmee heb ik natuurlijk niet gezegd dat het om een structurele fout met dat vliegtuig zou gaan. Maar bij Southwesterm Airlines en zo zijn er zeel veel in dienst. En het is een grote werkgever.

jstar
User
spacer line

Nu de Amerikanen (en Canadezen) onder druk van de publieke opinie tóch hebben besloten de vliegtuigen aan de grond te houden, heeft Boeing zélf verklaard dat zij dit ook adviseren (Wow, spuit 11).

Maar het grote nieuws is eigenlijk:
https://www.bloomberg.com/news(...)s-after-africa-crash

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb eens zitten spitten waarom de FAA het verdomde om de Boeing 737 max 8 aan de grond te houden
Waarom werd de Boeing Dreamliner met een rokende accu wel aan de grond gehouden door de FAA en de Max 8 niet .
De rokende accu was duidelijk een fout in de Dreamliner, waar de piloot niets mee kon en van de Max 8 is nog niet aangetoond dat het een fout is die de piloot niet op kan lossen. Emoticon: Talk to the hand

De FAA schat de Amerikaanse piloten hoger in als piloten van derde wereld landen gezien hun opleiding en ervaring, alleen toen Europa en gisteren eerder op de dag ook Canada het luchtruim sloten, kon de FAA mede door de druk van de vakbonden niet achter blijven.
Dat Boeing in januari het crashen van het twee maanden oude toestel van Lion Air weet aan slecht onderhoud en een fout van de piloot, terwijl onderzoek uit wees dat de computer het toestel 26 keer naar beneden liet duiken, heeft veel kwaad bloed gezet bij Lion Air. Emoticon: Yes!

Na de crash van het Ethiopische en naar het laat uitzien onder dezelfde omstandigheden als het Lion Air toestel, zal Boeing als ze Lion Air nog als klant willen houden, heel diep door het stof moeten gaan en terecht. Emoticon: Blush
Norwegian Air is de eerste maatschappij die de kosten van het aan de grond houden van de Boeing max bij Boeing neer heeft gelegd en ik denk dat er nog velen zullen volgen, zeker omdat na het crashen van het Lion Air toestel beloofde update van de boordcomputer er nog steeds niet is. Emoticon: Confused
Ik denk dat het uitlezen van de zwarte doos van het Ethiopische toestel in Frankrijk en niet in de VS een goede zaak is.

jstar
User
spacer line

Ja, voor Norwegian (een low cost een beetje zoals Ryan Air of Vueling, maar dan op de Amerikaanse oostkust) is het natuurlijk helemaal een ramp. Ze hebben volgens mij vnl. die 737 dus moeten ze zelfs ander maatschappijen inschakelen. Die vliegtuigen zijn veel groter en duurder. En ze vliegen van vliegvelden in Amerika waar niemand ooit van gehoord heeft dus de passagiers moeten eerst naar andere luchthavens daar gebracht worden.

jstar
User
spacer line

Toen ik twee jaar geleden Qatar nam, werd door technische problemen de Dreamliner vervangen door een ander type voor die vlucht naar Doha. Dat was al een ramp, de layout en indeling van het vliegtuig kwam niet overeen en iedereen wilde natuurlijk naast de familie zitten etc.

Toen zei de staf op de luchthaven trouwens dat ze alleen maar problemen met die
Dreamliner hadden. Schept wel vertrouwen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als ik RTL-Z moet geloven zeggen Amerikaanse luchtvaart autoriteiten dat deze grap wel een paar maanden kan gaan duren omdat er aanwijzingen zijn dat beide vliegtuigen door dezelfde fout zijn gecrasht. Emoticon: Blush
Boeing stevent af op een financiële strop die zijn weerga niet kent, er zijn inmiddels meer maatschappijen die hun order in willen trekken, dus Boeing zal snel met een oplossing moeten komen en daarna diep in de buidel moeten gaan tasten.
Reken maar dat ze nu bij Lion Air hun slinger hebben, die gaan dit tot op het bot uit onderhandelen, bij Airbus zitten ze nu op de punt van hun stoel.

Trump nam het op voor Boeing een "amazing fenominal company", ik ben benieuwd of die maffiapresident aandelen heeft in Boeing.
Bovenal is het boven deze stoelendans van miljarden Dollars uit, belangrijk dat de familie van de slachtoffers (zeker die van Indonesië) opheldering en een fatsoenlijke schade vergoeding krijgen, die ene familie di Boeing heeft aangeklaagd komt steeds sterker te staan.
Voor als nog tasten de families van de slachtoffers van het Lion Air toestel nog steeds in het duister en zijn ze afgescheept met een fooi. Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo dan een artikel in de The Seattle Times, een heel uitgebreid onderzoek, de FAA zou zijn eigen ingenieurs onder druk hebben gezet, tevens zijn een hele berg veiligheidstesten/goedkeuringscertificaten overgelaten aan Boeing zelf. Emoticon: Confused
De reden, de lancering van de 737 Max 8 van Boeing die het antwoord moest worden op de Airbus 320Neo had 9 maanden vertraging opgelopen.
Als dit waar is, dan is door de FAA de veiligheid van passagiers ondergeschikt gemaakt aan economische belangen van Boeing, ik denk dat ze bij Lion Air op het puntje van hun stoel zitten. Emoticon: Yes!
Maar ook bij Airbus, als dit waar is dan kan dat een "level playing field" kwestie worden tussen Europa en de Verenigde Staten.

https://www.seattletimes.com/b(...)-the-lion-air-crash/

jstar
User
spacer line

On 18-03-2019 11:34 Malam wrote:
.... de FAA zou zijn eigen ingenieurs onder druk hebben gezet, tevens zijn een hele berg veiligheidstesten/goedkeuringscertificaten overgelaten aan Boeing zelf. Emoticon: Confused

"Wij van WC-Eend adviseren...."

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Ja als dit werkelijk zo is gegaan en het wordt ook nog aan de grote klok gehangen dan is deze wc eend gegarandeerd een aangeschoten fucky duck. Emoticon: Yes!
Ik denk dat ze bij Airbus inmiddels blaren op hun tengels hebben van het verkneukeld handen wrijven. Emoticon: Shiny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Lion Air zou heel goede advocaten naar Amerika moeten sturen om daar Boeing aan te klagen, ze halen zeker een miljard op.
Maar aangezien ze geen goede advocaten voor handen hebben, zullen ze dat wel over laten aan het geluk Allah zorgt voor de rest... Amen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je kon er op wachten, justitie is een onderzoek begonnen naar de FAA, nadat de Seattle Times een aantal feiten rond de goedkeuringsprocedure van de Boeing 737 max naar boven haalde die rammelden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019(...)ing-737-max-a3953730

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oeps, Garuda annuleert de order van 49 Boeing 737 max toestellen. Emoticon: Talk to the hand

https://www.ad.nl/buitenland/g(...)de-boeings~a473bbf4/

Er beginnen buiten het onderzoek naar de handel en wandel van de Amerikaanse luchtvaart autoriteit FAA ook vragen te rijzen wat de invloed van Trump is geweest op het zo laat sluiten van het Amerikaanse luchtruim. Emoticon: Blush

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2(...)voor-boeing-blijven/

spacer line  

1) Dat gaat weer kassa worden voor advocaten
2) Daar gaan we weer, vingerwijzen. Trump. We zullen zien. Vrij normaal dat grote spelers campagnes steunen hoor. Niks nieuws met Trump. Elke voorgaande president heeft gelden ontvangen. Miljoenen en 2 jaar lang heeft het de boeroepers en Democraten gekost om dat Trump-Russen ding bewezen te krijgen. Alles hebben ze uit de kast gehaald. Na 2 jaar vechten: Niet bewezen. Nu dit weer.
Het houdt gewoon niet op.

Ik zit te wachten op het bericht dat de Russen erachter zitten...

Heldere ziende

spacer line  

Op 19-03-2019 09:19 schreef Malam:
Je kon er op wachten, justitie is een onderzoek begonnen naar de FAA, nadat de Seattle Times een aantal feiten rond de goedkeuringsprocedure van de Boeing 737 max naar boven haalde die rammelden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019(...)ing-737-max-a3953730

Oei, dat zou wel heel ernstig zijn

Heldere ziende

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 22-03-2019 09:28 jakarta-snacks wrote:
1) Dat gaat weer kassa worden voor advocaten
2) Daar gaan we weer, vingerwijzen. Trump. We zullen zien. Vrij normaal dat grote spelers campagnes steunen hoor. Niks nieuws met Trump. Elke voorgaande president heeft gelden ontvangen. Miljoenen en 2 jaar lang heeft het de boeroepers en Democraten gekost om dat Trump-Russen ding bewezen te krijgen. Alles hebben ze uit de kast gehaald. Na 2 jaar vechten: Niet bewezen. Nu dit weer.
Het houdt gewoon niet op.

Ik zit te wachten op het bericht dat de Russen erachter zitten...

Trumpie had net zijn eigen privé-piloot voorgedragen als nieuwe topman van de FAA. Zit een behoorlijk reukje aan dit.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dan bestaat er een wet in Indonesië dat de nabestaanden van een vliegtuigcrash in dit geval de Boeing Max JT 610 van Lion Air, recht hebben op een schadevergoeding van 1,25 miljard Rupiah buiten begrafenis en verloren bagage kosten. Emoticon: Blush
In deze wet zijn geen voorwaarden voor het verkrijgen van deze schadevergoeding opgenomen.
Wat doet Lion Air. Emoticon: Confused
Willen de nabestaanden die schadevergoeding krijgen dan moeten ze een contract ondertekenen dat ze af zien van verdere stappen tegen Lion Air ennnn tegen Boeing. Emoticon: Stupid
Tientallen hebben de verklaring ondertekend, tja 78.000 Euro is een hoop geld, maar een schijntje als je bijvoorbeeld als 30 jarige met 2 of 3 kinderen achter blijft, ook in Indonesië, het wordt helemaal schrijnend als blijkt dat Lion Air of Boeing fouten hebben gemaakt en zich dan achter dit contract verstoppen. Emoticon: Angry
Tientallen nabestaanden verdommen het die verklaring te ondertekenen, die hebben dus nog geen stuiver gehad, dit touw trekken duurt nu al 5 maanden, het is bekend bij de minister van Transport, het ministerie die de wet in 2011 in het leven heeft geroepen, maar die steken geen klauw uit. Emoticon: Talk to the hand

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er komen druppels gewijs steeds meer gegevens naar buiten dat Boeing en de FAA op grote schaal de hand hebben gelicht met veiligheidsvoorschriften, certificering en trainen van piloten.
In de haast om de voorsprong van Airbus in te halen is als basis van de 737 max 8 de 737 gebruikt waar er al duizenden van vliegen, een extraatje in het nieuwe toestel was onder andere het Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS).

Voor maatschappijen die de Max kochten was het ook aantrekkelijk dat er volgens Boeing geen dure trainingsprogramma's voor de piloten nodig waren, het blijkt dat Boeing de piloten een training van enkele uren gaf met behulp van een i-pad, er heeft er niet één in de simulator van de Max gezeten, dat was niet nodig volgens Boeing.
Het blijkt dat de piloten geen idee hadden wat het nieuwe MCAS systeem inhield, toen de piloten van Lion Air dan ook in eens tegen een vreemd gedragend vliegtuig aan liepen omdat het MCAS systeem reageerde op een kapotte sensor, wisten ze niet wat hun over kwam.

Ook is het volkomen belachelijk dat het systeem een eigen leven ging leiden door maar één kapotte sensor en dat er geen tweede is waar naar overgeschakeld kan worden.
Uit de gegevens van de zwarte doos blijkt dat de piloot 27 keer op de knop heeft gedrukt om het MCAS systeem uit te schakelen, maar het systeem schakelde zichzelf weer in, om het definitief uit te schakelen zijn veel meer handelingen nodig, daar waren de piloten niet in getraind.

Tenslotte is de piloot nog in de handleiding gaan zoeken op het laatste moment, maar toen was het al te laat, uit de nagebootste vlucht in de simulator is inmiddels gebleken dat de piloten slechts 40 seconden hadden om uit te vogelen wat er precies aan de hand was en de boel uit te zetten, aangezien ze daar de training niet voor hadden gehad, was het toestel reddeloos verloren.

Alle gegevens die druppelsgewijs naar buiten komen wijzen er op dat er schandalig door de FAA en Boeing is gehandeld, het zal wel weinig gevolgen hebben, de economische belangen van Boeing zijn te groot, maar zoals het er nu uit ziet heeft dat onnodig honderden slachtoffers gekost.
Als je deskundigen moet geloven kunnen de maatschappijen ook naar een schadevergoeding fluiten voor het aan de grond houden van hun toestellen, dat schijnt door Boeing waterdicht te zijn afgetimmerd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,040 posts - 13,697 topics - 25,808 members - last post @ 20-11-2019 23:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,918,594 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com