indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Beste,

In 2013 ben ik 4 maanden op Java verbleven. Nu is het plan om in 2015 voor ongeveer 9 maanden te verblijven op Java. In 2013 heb ik een sponsorbrief + kopie KTP van de uitnodigende partij (in indonesie) gebruikt op een visum te verkrijgen. Hierna ben ik na 60 dagen elke maand naar die Indonesische ambassade gegaan om mijn visum te verlengen. Maar omdat zover ik weet 6 maanden daarbij het maximale is, vroeg ik mijn af of iemand mijn kan vertellen wat de beste aanpak is bij een verblijf van ongeveer 9 maanden. Ook voor deze trip kan dezelfde persoon voor mij sponsorbrief + kopie KTP aanleveren. Misschien is er zelfs een mogelijkheid om niet elke maand naar de indonesische ambassade te gaan?

Ik hoor graag wat de beste manier van aanpak is,

Gr Jefferson

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met een viusm sosial budaya kun je uiterlijk 6 maanden in Indonesie verblijven.
Ik neem aan dat je toen bij het immirgratiekantoor geweest bent. De Indonesische ambassades zijn buiten Indonesie en niet daarbinnen; het betreft een vertegenwoordiging van het land.
Als je 9 maanden in Indonesie wilt verblijven dan kun je opnieuw een 60- daags visum aanvragen en dit elke maand verlengen tot 6 maanden. Daarna moet je het land uit om opnieuw een visum aan te vragen, bijvoorbeeld in Kuala L of Singapore en ook dit weer 1 keer verlengen tot die 3 maanden. Elke maand verlengen moet.
Alternatief is 4 maal een 60 daags toeristenvisum, dus 4 maal het land uit en 1 keer een VOA voor 30 dagen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

bedankt voor je snelle reactie Anne Mieke. Als de 6 maanden voorbij hoef ik niet perse naar Nederland, maar ik kan dus ook naar de buurlanden van indonesie reizen. Om daarna de volgende dag bij terugkomst weer opnieuw 6 maanden in indonesie te verblijven als dat nodig zou zijn?

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Een nieuw visum aanvragen hoeft inderdaad niet in Nederland maar kan ook in buurlanden. Je moet voor een nieuwe visumaanvraag in principe rekenen op een proces van 3 werkdagen bij de ambassade, geloof ik. Er zijn (in elk geval in Singapore) wel 'mannetjes' die tegen een vergoeding het proces voor je doen, en dan binnen een dag.

Als je het land weer in wilt met een visum-on-arrival dan kan je in principe Singapore of Maleisi ingaan en meteen weer rechtsomkeert maken (zolang je maar een stempeltje van de immigratie daar hebt).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Hou er wel even rekening mee dat je bij aanvraag van een visa social budaya
een uitreisticket uit Indonesia (na 6 maanden) moet kunnen overleggen

Dus niet alleen een retourtje voor 9 maanden NL - Indonesia

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-02-2015 18:23 merdekaSah wrote:
Dus niet alleen een retourtje voor 9 maanden NL - Indonesia
Papier is geduldig..... Emoticon: Confused Sinds wanneer hebben ambassademedewerkers verstand van tickets en de voorwaarden? Net zo min als de immigratie als je het mij vraagt dus dat is nog het gemakkelijkste deel...

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 17-02-2015 18:49 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Papier is geduldig..... Emoticon: Confused Sinds wanneer hebben ambassademedewerkers verstand van tickets en de voorwaarden? Net zo min als de immigratie als je het mij vraagt dus dat is nog het gemakkelijkste deel...

Het verschil tussen 6 maanden en 9 maanden dat weten ook ambassademedewerkers
Bovendien moet je bij de aanvraag van een sosbud ook de vertrek en terugkeerdatum
(datum waarop men indonesia verlaat) en het aantal dagen aangeven waarvoor je het visum aanvraagt
Bij de imigrasi moet men ook kopieen van de tickets overleggen
en soms vraagt men ook bij aankomst op de luchthaven deze bewijzen al.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik vind het toch al verwarrend alles, je weet niet meer tegenwoordig wat wel en niet kan
Op Schiphol word na de geldigheid van de visum gekeken en dat word afgestemd op vertrek datum van je ticket.
Ik had gisteren een ander probleem en dat was, dat ik niet naar binnen mocht bij de immigratie dienst van Jakarta om mijn visum te verlengen, moet een lange broek dragen.
Ik had een driekwart broek aan en ik ben daar al zo vaak geweest, maar heb dat bord nooit zien staan.
helaas .heb ik nu ook problemen met mijn computer, chroom werkt niet en Explorer werkt gedeeltelijk zit nu in dit laatste dit te typen.
Zal straks kijken of ik alles weer opgang kan krijgen, moet net als gisteren weer terug en mijn nieuwe laptop op halen die werkte ook plotseling niet meer...... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Er wordt bij "publieke" instellingen steeds meer gelet op hoe men zich kleedt
Niet alleen bij de imigrasi t.o.v. buitenlanders.

Wild vlees wat buiten de t-shirts hangt wordt resoluut de deur gewezen

eveline
User
spacer line

Ik weet niet of dat nu zo is, maar bij me werd er nooit naar de datum van mijn ticket gekeken.
Een business ticket is een jaar geldig, de ambtenaar let er daar niet op. Of de datum terug nu op 6 maanden of 9 maanden staan... Datum was gratis te wijzigen.
Het ging de ambtenaar er alleen om dat je een retour ticket hebt, dat was iig in mijn geval.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-02-2015 09:35 eveline wrote:
Ik weet niet of dat nu zo is, maar bij me werd er nooit naar de datum van mijn ticket gekeken.
Een business ticket is een jaar geldig, de ambtenaar let er daar niet op. Of de datum terug nu op 6 maanden of 9 maanden staan... Datum was gratis te wijzigen.
Het ging de ambtenaar er alleen om dat je een retour ticket hebt, dat was iig in mijn geval.
Precies dat bedoel ik.
Ambassade- en immigratiepersoneel hebben echt geen verstand van voorwaarden en boekingsklassen van tickets, zoals M, L, Y, X ( en zo ongeveer nog het hele alfabet) die aangeven welke voorwaarden er aan en ticket zitten (zoals al dan niet tegen administratie- of meerkosten omboeken naar een andere datum). En, met alle respect, dat hebben de meeste reizigers ook niet.

Daarom schreef ik ook: papier is geduldig. het overleggen van een retourticket heeft naar mijn idee geen enkele waarde (en wat de waarde is van het overleggen een ticket bij de Nederlandse ambassade voor een Indonesier die naar Nederland wil begrijp ik al helemaal niet maar dat is een ander verhaal).
Verder worden nog steeds niet alle tickets in PDF uitgegeven dus daar kan je nog vanalles mee. Ik reis zelf ook regelmatig met een geprinte mail (op mijn smartphone) waar de reservering rechtstreeks instaat. Zo wijzig ik bijna altijd het lettertype zodat het makkelijker leesbaar is n maak bepaalde teksten zoals reserveringsnummer, vet.

spacer line  

Ok lijkt me handig om alvast van te voren het ticket naar Singapore of KUL te boeken zodat er geen probleem is. Maar als ik dan aan kom in SNG of KUL waar kan ik dan de aanvraag van het nieuwe visum regelen? Vliegveld, NL ambassade, IND ambassade.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat wil je doen dan? Een VOA (visa upon arrival 30 dagen geldig, inclusief aankomst- en vertrekdag) Of wil je een 60 daags visum hebben?
Als je opnieuw een VOA wilt dan koop je die bij aankomst in Indonesie.
We proberen het allemaal zo goed mogelijk op te schrijven maar het blijft blijkbaar toch lastig. Ik zal het nog een keer uitleggen.
Een visum voor Indonesie koop je op het vliegveld in Indonesie en dus NOOIT op een vliegveld in een buitenland.
Een nieuw 60 daags visum koop je vooraf in het buitenland en bij een Indonesische ambassade of consulaat bij een Indonesische ambassade.
Een Indonesische ambassade is nooit in het land zelf en doet dus ook geen verlengingen. Dat doet het immigratiekantoor.
Een Nederlandse ambassade heeft hier helemaal niets mee te maken . Een ambassade is een vertegenwoordiging van het betreffende land.

Een ticket naar Singapore regelen hoef je niet heel erg ver van te voren te doen

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Ferry ticket van Batam naar Singapore is voldoende als uitreis, kost een paar euro en volgens mij een jaar geldig. Tevens in Batam de enige keer geweest dat iemand vd immigratie me ooit naar een uitreis ticket gevraagd heeft.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

Ok duidelijk, dan zal ik als ik naar SNG of KUL reis naar de indonesische ambassade gaan om daar een nieuw 60daags visum te regelen. Bedankt voor de hulp

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In SNG kan ik je een adres geven van een agent in China town, in de ochtend inleveren en rond 3 uur in de middag klaar.
Lekker bavianen door China town en lekkere hapjes smikkelen Emoticon: Yummie!
Sukses

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is dan ook geen retourticket dat moet worden overlegd, maar een ticket 'Indonesie uit'.. als het misverstand al begint met het woord 'retourticket', dan kunnen we het er beter maar niet over hebben.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-02-2015 12:58 Malam wrote:
In SNG kan ik je een adres geven van een agent in China town, in de ochtend inleveren en rond 3 uur in de middag klaar.
Lekker bavianen door China town en lekkere hapjes smikkelen Emoticon: Yummie!
Sukses
Laatste keer dat ik dat deed, voor mijn huidige KITAS, zat ik om half twaalf aan een groot bord nasi goreng en een ijskoude Tiger bier, onder een parasolletje in de buurt van Chinatown. Heb daarna nog wat boodschapjes gedaan en was einde dag weer terug in Indonesie. Prima te doen zo, mits je geen centenneukende Nederlander bent, want dan kun je beter lekker 3 dagen hotel pakken daar (want narekenen is teveel gevraagd wellicht).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,578 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com