indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jorritmm
User
spacer line

Hi allemaal,
Mijn vriendin uit Indonesie zal deze zomer hier heen komen.
Wij zullen garant voor haar staan echter zullen de tickets gewoon door haar aangeschaft worden. Nu zijn wij er van op de hoogte dat wij gewoon meoten kunnen aantonen dat wij voor haar kunnen zorgen doormiddel van bankrekening afschriften etc. Echter wordt er op de site van de ambassade aangegeven;

"Bewijs van voldoende middelen van bestaan van uzelf en/of uw referent; van degene die voor de reis- en verblijfskosten betaalt."

Zoals ik al eerder zei, zijn wij niet de gene die de tickets zullen betalen. Betekend dit dat zij ook haar rekening moet laten zien aan de ambassade?

Alvast bedankt!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

een van de twee is voldoende
wel zal zij oa een toestemmingsbrief van haar werkgever dienen te overleggen
en aan moeten tonen dat ze terugkeert (oa interview)
ook een verzekering ziektekosten vereist

voor specifieke info en/of ondersteuning www.djavaconsults.nl

totto
User
spacer line

Toets "documenten aanvraag Schengen visum" in op google en je krijgt een pdf met alle eisen. Ik krijg hem niet gekopieerd.
Dat bekent dat er een ticket, loonstroken van jullie, waaruit blijkt dat je indien ze niet terug gaat voor 5 jaar garant staat voor € 10.000 per jaar etc.. Ook dien je een ziektekosten verzekering af te sluiten bij b.v. Ooms. Zelf neem ik liever een reisverzekering bij Ace in Indonesië. Ruimere dekking en zelfde prijs. Er zijn meer eisen maar die lees je op documenten etc. . Vooral de uitnodiging met reden zijn belangrijk. Daarna komt er een interview waarbij men dit checkt c.q. doorzaagd. Soms wel-soms niet.

Toto Travel.com

pierre
User
spacer line

Op 08-02-2015 18:54 schreef jorritmm:
Hi allemaal,
Mijn vriendin uit Indonesie zal deze zomer hier heen komen.
Wij zullen garant voor haar staan echter zullen de tickets gewoon door haar aangeschaft worden. Nu zijn wij er van op de hoogte dat wij gewoon meoten kunnen aantonen dat wij voor haar kunnen zorgen doormiddel van bankrekening afschriften etc. Echter wordt er op de site van de ambassade aangegeven;

[quote verwijderd]

Zoals ik al eerder zei, zijn wij niet de gene die de tickets zullen betalen. Betekend dit dat zij ook haar rekening moet laten zien aan de ambassade?

Alvast bedankt!

Wat je in eerste instantie dient te doen is op jou gemeente huis het formulier logies en garant bewijs af te halen, in te vullen en opsturen naar je vriendin ( zij heeft deze nodig om de visa te kunnen aanvragen.
zie hier voor meer info
http://www.rijksoverheid.nl/on(...)enland-overkomt.html

zij hoeft in het geheel geen inkomsten te laten zien, aangezien jullie garant staan.
Wanneer je vrienin op eigen kracht hier naar toe zou komen dan dient ze inderdaad wel te bewijzen dat ze kan beschikken over € 34,- per dag gedurende de periode dat ze naar Nederland komt. komt ze 20 dagen dan dient ze bewijsmateriaal te overleggen dat ze beschikt over € 680 ,- enz enz

om te bewijzen dat jullie in staat zijn om voor haar garant te staan zul je op de proppen moeten komen met een arbeidsovereenkomst en 1 of 2 recente loonstrookjes, daarbij dien je voldoen aan de inkomens eis die de IND eist, momenteel is dat € 1501,80 bruto per maand.
Bankafschriften heeft de IND geen boodschap aan, dus hiermee behoef jij niet mee op de proppen te komen.

De meeste visum worden afgewezen op het feit vestigings gevaar of het niet aannemelijk maken van het reisdoel.
om het fenomeen vestiging gevaar te ontkrachten dient jou vriendin met voldoende bewijs op de proppen te komen dat ze gegarendeert terug zal keren naar het land van herkomst, dit kan bv zijn en arbeidscontract, ontroerende goederen, schoolgaande kinderen, enz enz

jorritmm
User
spacer line

Dus ze hoeft niks te laten zien als zij zelf de tickets aanschaft, en wij garant voor haar staan en alles daarnaast bekostigen.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Zoals hierboven gesteld: ze moet OOK jouw garantieverklaring kunnen overleggen, zowel bij de aanvraag van visum als wanneer ze op Schiphol staat. Dat laatste krijgt ze ook te horen bij de Nederlandse Ambassade wanneer het visum wordt afgegeven.

Dus: op Schiphol wordt dit nogmaals gecheckt.

m.vr.gr.

Koming

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-02-2015 07:31 jorritmm wrote:
Dus ze hoeft niks te laten zien als zij zelf de tickets aanschaft, en wij garant voor haar staan en alles daarnaast bekostigen.

Jorritmm, lees nu snotverdorrie eens wat Pierre schrijft, die man weet van de hoed en de rand.

Wat je in eerste instantie dient te doen is op jou gemeente huis het formulier logies en garant bewijs af te halen, in te vullen en opsturen naar je vriendin ( zij heeft deze nodig om de visa te kunnen aanvragen.
zie hier voor meer info
http://www.rijksoverheid.nl/on(...)enland-overkomt.html

zij hoeft in het geheel geen inkomsten te laten zien, aangezien jullie garant staan.
Wanneer je vrienin op eigen kracht hier naar toe zou komen dan dient ze inderdaad wel te bewijzen dat ze kan beschikken over € 34,- per dag gedurende de periode dat ze naar Nederland komt. komt ze 20 dagen dan dient ze bewijsmateriaal te overleggen dat ze beschikt over € 680 ,- enz enz

om te bewijzen dat jullie in staat zijn om voor haar garant te staan zul je op de proppen moeten komen met een arbeidsovereenkomst en 1 of 2 recente loonstrookjes, daarbij dien je voldoen aan de inkomens eis die de IND eist, momenteel is dat € 1501,80 bruto per maand.
Bankafschriften heeft de IND geen boodschap aan, dus hiermee behoef jij niet mee op de proppen te komen.

De meeste visum worden afgewezen op het feit vestigings gevaar of het niet aannemelijk maken van het reisdoel.
om het fenomeen vestiging gevaar te ontkrachten dient jou vriendin met voldoende bewijs op de proppen te komen dat ze gegarendeert terug zal keren naar het land van herkomst, dit kan bv zijn en arbeidscontract, ontroerende goederen, schoolgaande kinderen, enz enz

zieleffe
User
spacer line

Goed zo Malam dat is het helemaal geen verkeerde informatie en er bij schrijven dat je voor 2 jaar geldige bewijs kan krijgen, voor Shengenlanden dus weer niet dat gedoe bij de ambassade.
voor de volgende keer.
Niet te verwarren dat je visum maar 3 maanden geldig is en dan moet je nederland verlaten.
Wanneer je weer terug mag komen ben ik vergeten.
Zo is dat met mijn schoonzuster gebeurd, die kreeg een stempel of inlegblad geldig 2 jaar.
Ze willen niet te veel werk hebben bij de ambassade, wegens bezuiniging.
Doe je voordeel mee en nu weet ik niet of je dan zelf goed bemiddeld moet zijn.
Dat is mijn schoonzus wel of het daar aangelegen heeft weet ik niet.
maar we hadden wel een uitnodiging formulier bij de gemeente gehaald... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-02-2015 12:23 zieleffe wrote:
Niet te verwarren dat je visum maar 3 maanden geldig is en dan moet je nederland verlaten.
Wanneer je weer terug mag komen ben ik vergeten.
Het visum is 90 dagen geldig (is net wat anders) en kan opgebruikt worden in 180 dagen. Na vertrek uit Nederland moeten er vervolgens 90 dagen tussen zitten voor het volgend bezoek.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
spacer line

Hartstikke goed Anne_Miek die aanvulling, zo is er duidelijkheid want Y- B www.djavaconsults.nl heeft er vaak over gehad dat het niet zo erg is bij de Ambassade in Jakarta, dat nu alles door moet sluissen naar de ambassade Kuala Lumpur Maleisie...... Emoticon: Shiny
Zoals je merdeka al schreef je kan van hem zijn hulp krijgen
Zo hebben de mensen wat aan om gegevens te vergaren. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
User
spacer line

Op 09-02-2015 07:31 schreef jorritmm:

Je hebt het volgens mij niet helemaal goed begrepen of gelezen.
zoals koming en Malam ook al vermelden, ze moet juist jou ondertekend en gelegaliseerde logies en garant verklaring laten zien op de ambassade.

De link die ik in mijn vorige posting heb gezet, die heb ik niet voor niets voor je opgezocht en geplaatst in mijn posting. lees deze dan ook goed door.

in die link staat ook een doorklik linkje naar het logies en garantverklaring formulier, uitprinten en invullen, hiermee toog je naar je gemeente huis en onder toeziend oog van de gemeente ambtenaar onderteken je dit formulier. nadat je dit formulier hebt ondertekend, dan krijg je een stempel en paraaf van de gemeente, dit noemen ze het legalisatie van het forumlier, zonder deze stempel is het formulier niet geldig en staat je vriendin voor jan L*L op de ambassade.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Je kunt dit beter later verzorgen / ondersteunen door een intermediair
die al vaker met dit bijltje heeft gehakt als zelf gaan experimenteren.

LET OP Niet alle aanvragen voor een VKV worden gehonoreerd
dus sowieso niet vooraf een ticket aanschaffen

Maar het is een advies. Of je het opvolgt is eigen verantwoordelijkheid / keuze

pierre
User
spacer line

Op 09-02-2015 20:14 schreef merdekaSah:

Je kunt dit beter later verzorgen / ondersteunen door een intermediair
die al vaker met dit bijltje heeft gehakt als zelf gaan experimenteren.

LET OP Niet alle aanvragen voor een VKV worden gehonoreerd
dus sowieso niet vooraf een ticket aanschaffen

Maar het is een advies. Of je het opvolgt is eigen verantwoordelijkheid / keuze

Hoezo? zo moeilijk is het toch niet om het logies en garantverklaring door te gemeente te laten ondertekenen.
en het visum aanvragen op de ambassade is ook niet zo moeilijk.

OP voorhand een ticket kopen dat raad ik ook ten sterkste af, trouwens dat raad de IND ook af om te doen.
het echte ticket koop je pas NADAT het visum is toegewezen.
Maar voor de visa aanvraag heb je wel een tijdelijke reservering nodig
( maar die is eenvoudig te verkrijgen op elke reisbureau in Indonesie)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb nooit begrepen wat de toegevoegde waarde is van een reservering.
En inderdaad een normale visumaanvraag kun je best zelf. De persoon in kwestie moet toch naar de ambassade en zal ook zelf de antwoorden moeten geven. Alle andere zaken zijn allemaal van te voren te vergaren.
En bij afwijzing: een advokaat erbij (tegen minimale kosten vanuit Nederland) en bezwaar aantekenen. Het probleem is bijna altijd het zogenaamde vestigingsgevaar.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Inderdaad Anne Mieke, ik heb die reservering ook nooit begrepen, deze is maar voor enkele dagen en op de ambassade weten ze dit ook, maar tja regeltjes he?? ze zijn er gek op.

in geval van afwijzing en je wilt in bezwaar dien je dit zo wie zo bij de IND in Nederland te doen, bezwaar aantekenen op de ambassade zal niet lukken. ( en wordt ook niet geaccepteerd)
De referent dient in Nederland bij de IND in bezwaar te gaan.
Een advokaat is niet echt noodzakelijk, maar kan wel handig zijn als men de weg niet weet.
De eerste VKV aanvraag van Elly was ook afgewezen op vestiging gevaar, maar ik ben zelf in bezwaar gegaan met een onderbouwend bezwaarschrift, na dit werd de visa gewoon toegewezen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,628 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,977,028 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com