indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Michaella
User
spacer line

Deze zomer ga ik met mijn zoon voor 3 weken naar Azie de eerste keer. Nu heb ik een rondreis bedacht ; wij vliegen op Bali, paar dagen Bali, dan naar Lombok met de boot dan naar 1 van de Gill eilanden (rustige) Verder naar Nusa Penida of Nusa Lembongan. En weer terug naar Bali.
Kent iemand dit rondje? Is dit te doen?
Wij zoeken rustige niet te toeristische plekken om te slapen. Het liefst aan het strand. Constant kom ik terecht bij Booking.com. Kent iemand andere sites voor slaapplekken. Wij gaan in juli dus in vrij drukke periode.

Alle tips zijn welkom en ben ik erg blij mee!!! Dank jullie wel.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Michaella
Antwoorden op je vragen: ja ik ken dit rondje. Ja het is te doen.

Ik wil wel even wat uitleggen. Naar alle waarschijnlijkheid heb je het over Gili Trawangan (party), Meno(rustig) en Air (er tussenin). Gili is echter in het Indonesisch/Sasak een ander woord voor klein eiland of atol en daarvan heb je er meer dan 3 uit de kust van Lombok,. Een paar andere bekende zijn Gili Lampu (oost) en Gili Nanggu (west).

Je zoekt niet toeristische plekken om te slapen? Op een de eerste drie gilis: die zijn er zijn, alle drie DE eilanden zijn alleen maar toeristisch. Wil je dat niet dan zijn de gilis'vooral ten oosten van Lombok een betere keuze. Verder staan lang niet alle hotels op Booking.com of Agoda.nl. Het ligt ook een beetje aan je budget. Deze site biedt ook veel hotels en als het low budget moet zijn dan kun je kijken op Thorn Tree van Lonely Planet.

Als je in juli gaat dan moet je verder rekening houden met de Ramadan en het op handen zijnde suikerfeest.,
Verder vind ik persoonlijk 3 weken wel heel erg veel om dit "rondje"te doen. Er zijn nog zoveel anddere plekken die de moeite waard zijn, NIET (te) toeristisch en waar je mogelijk minder last hebt van de Ramadan cq het suikerfeest.
De "last" die je op de gili's kan ondervinden is een beetje lastig uit te leggen. De gilis zijn overbevolkt door toeristen. Dat wil zeggen dat toeristen het aantal originele bewoners in de zomdermaanden overtroeft. Jwe krijgt dan te maken met een wat vreemde situatie, bevolking die Ramadan doet en toeristen die het niet eens in de gaten hebben. Het kan ook zijn dat je te maken krijgt met wat meer gesloten eetgelegenheden en minder aanbod van alcohol. Transport wordt moeilijker naarmate het suikerfeest nadert. De islam op Lombok kan erg conservatief zijn. Men zal natuurlijk zoveel mogelijk de businees in het vizier houden maar echt helemaal lekker voelt het niet.
Net voor en vooral de week vanaf het suikerfeest is het druk in toeristische gebieden voor locals dus ook op Bali. Dan is het dit jaar dubbelop omdat het vanwege het seizoen sowieso al druk is.
Als het niet perse hoeft probeer dan de Ramadan en vooral het suikercfeest en de week erna te mijden. Alternatief is een combinatie met bijvoorbeeld Flores.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Michaella
User
spacer line

Dank je wel Anne Mieke voor de tips! Mag ik je nog wat voorleggen: Ik zat ondertussen ook al te denken aan de de Gill eilanden aan de west kant van Lombok. Aan de ramadan had ik even niet gedacht, dat trekt mij niet zo. Als ik het ga combineren met bv Flores dan worden het binnenlandse vluchten, toch? Dit rondje had ik eigenlijk een beetje uitgekozen vanwege de boottochtjes, leek mij leuk. Of denk ik dan erg grieks?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Flores is het best te combineren met Bali hoewel ik op mijn netvlies heb dat er mogelijk nu ook vluchten van Flores (en dan zal het wel Labuan Bajo zijn) naar Praya (Lombok) gaan. Denpasar-Labuan Bajo is ongeveer 1 uur en15 minuten.
Maar als je drie weken in totaal heb en Flores met alleen Bali wilt combineren dan kan er wel meer af dan alleen een paar dagen LB. Dan zou ik minstens een dag of 8 uittrekken en dan de trip Maumere-Labuan Bajo doen. De afstanden op Flores zijn niet heel groot maar omdat de weg door bergen gaat (veel bochten) moet je er wel wat tijd voor uit trekken. Maar, dan heb je ook wat. Een speedboottrip naar een van de bekende gili's is ook niet goedkoop en eten en drinken op deze eilanden is relatief duur. Op Flores heb je ook veel gewone lokale eetgelegenheden met een bijbehorende lokale prijs.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,537,326 topic views - 236,599 posts - 13,707 topics - 28,339 members - last post @ 16-02-2020 17:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,772,634 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com