indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

trees
User
spacer line

ik kom er niet uit.
Wij komen in Kuala Lumpur aan met Lufthansa en gaan met Airasia verder naar Medan.
Kuala lumpur kennen een aantal verschillende terminals en luchthavens.
wie kan mij vertellen of wij naar een andere terminal cq luchthaven moeten

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Lufthansa komt aan op KLIA en Air Asia vertrekt van KLIA 2. De luchthavens (een paar kilometer) zijn met elkaar verbonden door een trein.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 02-02-2015 18:05 schreef trees:
ik kom er niet uit.
Wij komen in Kuala Lumpur aan met Lufthansa en gaan met Airasia verder naar Medan.
Kuala lumpur kennen een aantal verschillende terminals en luchthavens.
wie kan mij vertellen of wij naar een andere terminal cq luchthaven moeten

Terminal KLIA, waar Lufthansa aankomt en KLIA2, waar Air Asia vertrekt, is in feite het zelfde vliegveld.
De terminals zijn alleen van elkaar gescheiden.
KLIA2 is een gigantisch grote nieuwe terminal, en vanaf mei j.l. in gebruik, hoofdzakelijk t.b.v. Air Asia.
De treinverbinding tussen deze twee terminals kost 2 ringgit ( ca. 0,50), het loket voor de kaartjes (er is ook een kaartjesautomaat) bevindt zich vlak vr het perron op de benedenverdieping van KLIA.
Er zijn roltrappen en liften vanaf de aankomsthal naar dat treinstation.
Het is in feite de zelfde trein die vanaf het centraal station in Kuala Lumpur naar KLIA rijdt, alleen is het dan n halte verder, ca. 5 minuten rijden.
Je moet dus wel eventueel geld wisselen, of pinnen, b.v. in de aankomsthal.
Inchecken voor vertrek met Air Asia is op de tweede verdieping, staat daar ook duidelijk aangegeven, en er zin weer zowel roltrappen als liften aanwezig.

Raadpleeg verder eventueel de uitgebreide site van KLIA2 voor overige informatie.

FAR FROM THE MADDING CROWD

wereldreis
User
spacer line

Ik heb ook een vraag: ik kom aan met Air Asia vanuit Denpasar in Kuala Lumpur en wil dan de stad in.
Vorig jaar april ging ik met de stadsbus vanaf de oude terminal, maar er is nu een nieuwe terminal begrijp ik? hoe kom ik dan het snelst in de stad?

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 03-02-2015 10:41 schreef wereldreis:
Ik heb ook een vraag: ik kom aan met Air Asia vanuit Denpasar in Kuala Lumpur en wil dan de stad in.
Vorig jaar april ging ik met de stadsbus vanaf de oude terminal, maar er is nu een nieuwe terminal begrijp ik? hoe kom ik dan het snelst in de stad?

Het snelst met de trein, dus direct vanaf terminal KLIA2, met, na ca. 5 minuten, nog een tussenstop op KLIA.
Totale tijd ca. 45 minuten, kosten ca. 40 ringgit.
Met de bus kan ook nog steeds. Mooier uitzicht, kosten ca. 10 ringgit, maar duurt dubbel zo lang.

trees
User
spacer line

alvast bedankt voor jullie reactie maar ik heb toch nog een vraag: hoeveel overstaptijd moet ik aanhouden?
Wij komen om 16.15 aan in Kuala Lumpur en kunnen een vlucht nemen van 19.10 of 21.05.
Een overstap van 3 uur zal dat te krap zijn?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je zal hoe dan ook toch al snel een uur nodig hebben tussen de twee vluchten, plus twee uur voor vertrektijd aanwezig dus dan zijn die drie al op. Het is koffiedik kijken want als de aankomst aan de late kant is dan lijkt me dat niet fijn. Om "echt" zeker te zijn zou je het best die van 21.05 kunnen nemen maar je zal zien dat je dan ruim op tijd bent.... en omgekeerd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 06-02-2015 19:14 schreef trees:
alvast bedankt voor jullie reactie maar ik heb toch nog een vraag: hoeveel overstaptijd moet ik aanhouden?
Wij komen om 16.15 aan in Kuala Lumpur en kunnen een vlucht nemen van 19.10 of 21.05.
Een overstap van 3 uur zal dat te krap zijn?

Ik reis al 5 jaar via Kuala Lumpur, en zelfs met de nieuwe Air Asia terminal KLIA2 op 5 minuten verwijderd (vroeger was het een half uur met de bus) zou ik zeer zeker kiezen voor de doorvlucht van 21.05.
Rond 16.00 landen veel internationale vluchten op KLIA, en kan er een behoorlijke file staan bij de immigratie, waar o.a. nog steeds digitale vingerprints worden genomen, wat toch telkens iets meer tijd in beslag neemt.
Daarna moet je nog je bagage ophalen, geld wisselen, en je met de trein verplaatsen naar KLIA2. Voor de AA vlucht dien je uiterlijk 45 minuten vr vertrek in te checken.
Neem daar maar rustig de tijd voor, en ga niet stressen om dat allemaal binnen 3 uur te halen, als het ook anders kan. Heb je nog tijd zat om op je gemak een hapje te eten, of iets te drinken, bij de een van de vele cafetaria van KLIA2.

totto
User
spacer line

Als je met Air Asia doorvliegt van K.L. naar Yogya en je moet bijbetalen voor de bagage
zo'n 100 kg in totaal. Kun je dat dan met een creditcard doen of moet dat contant.
Moet je voor de treinkaartjes (8) ook eerst wisselen of per creditcard?

Toto Travel.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,727 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com