indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kaat2013
User
spacer line

Hoi, ik heb al veel gehad aan dit forum, dus ik gooi er nog maar een vraag in ;-)
Wij gaan het tweede deel van onze reis naar Java, vliegen op Yogj. en starten dus daar. Na een paar dagen Borobudur/Prambanan/Yog. willen we graag de Bromo vulkaan bezoeken. Uiteindelijk moeten we dan terug naar Yog. omdat we vanaf daar vliegen naar Jakarta en Nederland.
Wij reizen met een kind, waardoor ik niet al te lange dagen wil maken. Nu vraag ik me af wat het prettigst is, ik heb alle topics rondom de Bromo hier gelezen maar ik kan niet goed een keus maken en de afstanden inschatten.
Dus; wie heeft er een suggestie voor een soort reisschema?
Ik vraag me af:
-Is het comfortabel in 1 dag naar Malang reizen; met de (nacht)trein? Of liever met een driver? is de route ernaar toe mooi? Of kun je beter nog een tussenstop inlassen?
-Is er een hotel aan te raden in Malang? Het hoeft niet heel goedkoop en voor onze dochter zou een zwembadje prettig zijn.
-Is het goed te doen om dan op 1 dag vanaf Malang de bromo te bezoeken en weer terug te gaan naar het hotel? We gaan net de sunset bekijken, maar gewoon overdag.
Ik las hier dat het leuk is om eerst vanaf G. Penkajan te kijken en dan de Bromo op te gaan.
-Is het dan slim om na de Bromo nog een nacht in Malang te blijven, zijn er meerder trips naar de vulkanen aan te raden zonder heel lang in de auto te zitten?
En als laatste de terugweg: wat is aangenaam/boeiend qua terugreis naar Yogjakarta?

Veel vragen, maar ik ben jullie HEEEL dankbaar (en mijn dochter ook ;-)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er is tegenwoordig een dagtrein van Yogya naar Malang maar deze doet er lang over. Je kunt ook met de trein eerst naar Surabaya en dan verder per trein naar Malang maar daar zul je niet veel tijd mee winnen. Yogyakarta-Malang is een behoorlijk eind rijden maar wel te doen met een auto met chauffeur of een travel en een goed alternatief als je met een kind reist.

Hotels zijn er veel in Malang. Tegenwoordig ook het Horison hotel dat misschien voldoet aan je wensen.
De rit vanuit Malang naar de Penanjakan is 2 tot 3 uur. De Penanjakan wordt gekozen omdat je vanaf hier de zonsopgang kan zien over het Tenggergebergte. Daarna rijd je over de zandzee tot bijna aan de voet van de Bromo die je met trappen kunt beklimmen. Heel gemakkelijk. De zwaveldampen kunnen wel op je borst slaan.

Vanuit Bromo zou je dan ook nog via Probolinggo naar Surabaya kunnen reizen en daar overnachten en dan verder met de trein naar Yogyakarta.
Alternatief is een overnachting (of 2) in een van de bergdorpen noordwest van Malang zoals Tretes, Batu of Selecta.
Vanuit Malang terug naar Yogya kun je ook de zuidroute nemen via Blitar en een bezoek brengen aan de hype rondom het toeristische grafmonument van Soekarno. Je zou ook nog in Blitar kunnen overnachten.
Met de trein in omgekeerde richting dus van Malang naar Yogya kun je gebruik maken van een dagtrein (ongeveer 7 uur). Het mooiste is om deze route te combineren, dus bijvoorbeeld heen met de auto en terug met de trein of omgekeerd.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jeroen/Oyibo: deze graag plaatsen in het subforum Java

Kaat2013
User
spacer line

Dank je weer, Anne Mieke,
We hebben na de Bromo nog een paar dagen over en eigenlijk zou ik dan wel relaxen/strand willen, ook om dochter wat tegemoet te komen. In Malang wil ik niet teveel stad bezoeken omdat we net uit Yogy. komen. Is er ergens in het noorden een mooi strand, op niet teveel reisafstand van Surabaya?

Ik heb een extra nacht Cemoro Lawang erbij gepland omdat het blijkbaar toch nog 2-3 reizen is van Malang naar de Bromo. Toch weer 6 uur in de auto op 1 dag..

Ik had dan twee opties bedacht; zou je willen kijken of het wat is?

1. Yogyakarta-Malang (auto)
2. Overdag Malang-'s middags rit naar Cemoro Lawang, daar slapen (Lava view lodge?) (of is dit overdreven, die extra nacht?)
3. Bromo bezoek en terug naar Malang
4. Malang- strand
5. strand
6. strand
7. Trein terug van Surabaya (?) naar Yogyakarta

Optie 2:
1. Yogyakarta-Malang (auto)
2. Overdag Malang
3. Bromo bezoek
4. Malang- strand
5. strand
6. strand
7. Trein terug van Surabaya (?) naar Yogyakarta

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kaat er zijn veel mogelijkheden maar echt hele mooie stranden en dan ook nog niet te ver kan ik niet bedenken met jouw schema's.

Ten zuiden van Malang heb je strand (o.a. Balekambang) maar kost reistijd, ik schat zon 2 uur.
In het noorden in de buurt van Surabaya is niks wat de moeite waard is. In het noorden van Madura heb je stranden met duinen (!) maar dat is vanuit Surabaya al gauw 3 uur rijden.
Je zou ook nog naar Jepara kunnen rijden en daar de boot nemen naar de Karimun-eilanden, maar ook dat kost veel reistijd.

Als je niet naar Malang wilt dan zijn de bergdorpen Selecta of Batu een alternatief.

Ik zou die extra nacht in Cemoro Lawang niet doen. Juist doordat je s ochtends rond 8, 9 uur op pad gaat, en rond een uur of 3 in de middag weer terug ontloop je de massa.

Hieronder wat ik ervan kan maken:

1. Yogyakarta-Malang (auto) of naar Selecta of Batu
2. 8.00 uur vertrek naar Bromo, rond 15.00 uur weer terug naar Malang of Selecta of Batu.
3. Selecta of Batu
4. naar Jepara
5. Karimun
6. Karimun
7. Karimun-Jepara of Semarang en verder naar Yogyakarta

Het is aan te raden om Selecta, Batu en Karimun NIET in het weekend te laten vallen

2. 8.00 uur vertrek naar Bromo, rond 15.00 uur, terug naar Surabaya
3. Oversteek naar Madura (via Suramadubrug)
4. Madura
5. Madura
6. Madura
7. Madura-Surabaya-Yogyakarta
Madura is helemaal niet toeristisch en heeft een compleet ander landschap en cultuur dan Java
2. 8.00 uur vertrek naar Bromo, rond 15.00 uur naar Malang
3. strand zuid van Malang
4. strand zuid van Malang
5. strand zuid van Malang
6. terug naar Malang
7. trein Malang-Yogyakarta

Verder zou ik niet een rondje gaan maken maar juist in Malang of Surabaya beginnen en dan terug westwaarts reizen en dan vanaf Yogyakarta terug naar Jakarta (of omgekeerd). Met bovenstaande schemas ben je juist een dag extra reistijd kwijt terwijl dat helemaal niet hoeft. Dan kan je schema er ook heel anders uit zien.
Hieronder een voorbeeld.
1. Vertrek van Surabaya naar Ijen
2. bezoek Ijen, vervolgens naar Kalibaru
3. Kalibaru
4. Kalibaru
5. Kalibaru-Cemoro Lawang (hier overnachten maar dat betekent niet dat je met de meute mee op moet staan voor de zonsopgang)
6. bezoek Bromo, door naar Malang
7. trein Malang-Yogyakarta

Kaat2013
User
spacer line

Ok, ik zal de dag Cemoro Lawang er af halen. Dank je!

Dat strand ten Zuiden van Malang, waar moet ik dan op zoeken? Ik kijk op Google maps maar het is niet te zien waar stranden liggen..

En vraag 2: hoe lang zou de tocht Malang-Maduro zijn?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hierbij een link voor een plattegrond van Oost Java waar ook stranden op staan.

https://bpnjatim.files.wordpre(...)/2008/03/jatim-2.jpg

Als je vanuit Malang wilt vertrekken naar Madura dan tel er maar 2 tot 3 uur bij. Er zijn veel overnachtingsmogelijkheden in de grote steden van Madura o.a. Bangkalan, Pamekasan en Sumenep.
Voor de goede orde: Madura is geen eiland zoals Bali of Sumatera. Er is vrijwel geen toerisme, je zult er waarschijnlijk geen westerse toeristen aantreffen. Madura is vooral bekend om tabak, zout, grote perahu's, stierenrennen, "brandend zand" en stranden met duinen in het noorden bij Slopeng (hier is tenminste 1 hotel). In het oosten zijn ook mooie brede stranden maar ik weet niet of daar inmiddels al accommodatie is.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Even over Bromo Kaat....kijkt rst naar het weer, anders is het jammer om naar de Bromo te gaan, het is een hele en vooral enge/ gevaarlijke rit om naar de zonsopgang te willen kijken!!!!! Als ik dit vantevoren had geweten was ik zelfs niet eens gegaan.....
Ik had de pech en was ook teleurgesteld dat het bewolkt weer was.....met andere woorden ik heb niets gezien en dus ook weinig van genoten!!
Ik schrijf dit gezien je met een kind reist...
Succes verder en veel plezier toegewenst... Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is het mooie van de natuur, dat je nooit weet wat het wordt. Het voordeel van Kaat is, als ze het met een dagtrip gaat doen en niet 's nachts vertrekken er veel meer tijd is en dus ook tijd dat de wolken weer verdwijnen. Als je maar lang genoeg blijft.

Maar een enge en gevaarlijke rit? Ik zou ervoor tekenen als alle wegen naar vulkanen zo goed waren als die naar de Bromo.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 27-01-2015 10:10 Anne Mieke wrote:
Jeroen/Oyibo: deze graag plaatsen in het subforum Java
gedaan!

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

[ b]Maar een enge en gevaarlijke rit? Ik zou ervoor tekenen als alle wegen naar vulkanen zo goed waren als die naar de Bromo.

Eerst de smalle weg de berg op rijden waar die idiote busjes elkaar inhalen !!!! Of busjes die naar beneden denderen en nt langs elkaar heen tijden...wetende dat links n rechts diepe ravijnen zijn bbbrrrr. En ongelukken gezien , waarvan er en voor mijn neus slipte en z de ravijn in zag vallen. En dan moet nog nodig zeggen dat het daar veilig is AM ??? Emoticon: So funny Emoticon: So funny Emoticon: So funny Nit meer van mijn leven zulke bergen te rijden...

Kaat2013
User
spacer line

Eh.. ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren.. Maar wij gaan in elk geval overdag de bromo op, ik zie het in het donker ook niet zo zitten.

Pascal.F
User
spacer line

Laat je niet afschrikken Kaat !
Vorig jaar Bromo nog bezocht en niets gevaarlijk aan.
Ochtendvlucht van Yogja naar Surabaja
Priv transport naar Bromo met aankomst rond 15 uur in het hotel.
Om 3.30uur wordt je gewekt en vertrekt je met de jeep naar het uitzichtpunt waar je de zon ziet opkomen.
Er staan enkele honderden mensen !!
Daarna rijd de jeep door de zandzee en wandel je de trappen op naar de krater.
Terug jeep in en om 9 uur zit men aan de ontbijttafel.
Transport naar volgende bestemming.
Allemaal zeer eenvoudig te regelen.

Veel plezier !

joost
User
spacer line

Zoals Pascal zegt laat je niet afschrikken tav de Bromo
Ik neem aan dat jullie in de zomer reizen. Dan heb je veel kans dat het helder is om de zonsopkomst te zien.
Indien je vanuit Malang rechtstreeks naar de Pananjakan wilt zal je snachts/savonds laat vertrekken.
Met een kind???
Tegenwoordig vanuit Malang naar Surabaya mag je zeker 4 tot 5 uur rekenen. Laat staan naar je bestemming op Madura wat zeker mooie stranden heeft.
Ik reis dikwijls naar Surabaya. Zondags nog langer onderweg
Het is geen vakantie uitje meer hoewel de Indonesier het er voor over heeft om naar Batu te gaan.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat autorijden veel tijd kost.
Bondowoso Surabaya gemiddeld 6/7 uur met een koffiestop = 189 km.
Ik zou gaan vliegen van Yogja naar Surabaya.
Neem een auto naar de Bromo met 1 overnachting.
Dan naar Madura voor het strand.
Vlieg terug naar Yogja of de trein
E.e.a gebaseerd op reizen met een kind en een lange zit in een auto.
Succes

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik hoor het wel Kaat hoe jij het hebt ervaren.....

Vl plezier tijdens het reizen en hati hati.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-01-2015 12:21 joost wrote:
Tegenwoordig vanuit Malang naar Surabaya mag je zeker 4 tot 5 uur rekenen. Laat staan naar je bestemming op Madura wat zeker mooie stranden heeft.
Ik reis dikwijls naar Surabaya. Zondags nog langer onderweg
Ik ben afgelopen september nog van Surabaya naar Malang gereden in nog geen 2 uur (en ook weer terug). Dat was op een zondag en de verkeersdrukte was niet abnormaal in beide richtingen. Ook de keren daarvoor heb ik er nooit langer dan 2 a 2,5 uur over gedaan.
Vanuit Bromo naar Surabaya hoeft niet via Malang maar kan net zo goed via Probolinggo.

Kaat2013
User
spacer line

Ik ben er uit; we gaan in Malang verblijven, 4 dagen, en maken dan een dagtrip naar de Bromo. Wel overdag, ik zie het niet zitten om met een kind midden in de nacht op pad te gaan.
Nog iemand een tip voor een goede (veilige!) chauffeur?

Pascal.F
User
spacer line

Kaat,
Gebruik Joost van op dit forum zijn driver.
Hij preekt een beetje nederlands en is heel voorzichtig.
Joost vraag ook steeds feedback

Kaat2013
User
spacer line

Ok, goed plan. Hoe kan ik Joost benaderen? Heeft hij een site of mailadres?

Pascal.F
User
spacer line

Kaat ,
Inloggen en op zijn naam tikken.
Hij leest ook regelmatig mee op het forum

joost
User
spacer line

Heb je mijn mailadres gevonden Kaat ?

Kaat2013
User
spacer line

Jazeker, heb je zojuist gemaild. Dank jullie!

joost
User
spacer line

Ok Kaat. Ik wacht af doch tot nu toe niets ontvangen
gr Joost

Ferdi
User
spacer line

Wij zijn destijds s nachts als groep met twee busjes van het hotel naar een plaats gereden waar we overstapten op paarden, ja, met hun baasje erbij en we hebben een lange tocht gemaakt over de hier eerder besproken smalle paadjes, stapvoets verder door de zandwoestijn en heel veilig aangekomen aan de voet van die stenentrap bij de Bromo. Daar ben je dan dus niet alleen.... Uren wachten, maar dan krijg je langzamerhand ook een prachtig uitzicht over de verre omgeving, een langzaam opkomende rode bol, schitterend, door de nevel een redelijke zonsopkomst (tja, het weer). En de terugweg weer met dezelfde paardjes langzaam lopend aan de teugel. En toen zagen we pas over welke smalle paadjes die paardjes gelopen hadden, maar zij kennen die weg he en dat blijkt dus heel veilig (toch een klein beetje spannend...). Een belevenis die mij altijd zal bijstaan! Ik hoop voor jullie dat je dat nu ook nog met die paardjes kan regelen.

johny
User
spacer line

Oke ik will

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,323,535 topic views - 223,753 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 19-11-2017 18:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,308,881 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com