indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

aspooren
User
spacer line

We zitten krap in onze tijd en twee dagen na Ramadan. We twijfelen tussen treinreis Bandung-Yogya of relaxter wb tijd: trein Jakarta-Yogya. De eerste treinreis schijnt mooi te zijn, maar is die tussen Jakarta en Yogya ook mooi?? Iemand ervaring? En gezien de drukte wilen we graag vooraf kaartjes reserveren. Kan iemand aangeven hoe we dat vanuit Nederland vooraf kunnen regelen?
Dank je!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat je bedoelt Bandung Yogya of Jakarta-Bandung omdat Bandung tussen Jakarta en Yogyakarta ligt. Het mooiset stuk is van Bandung naar Yogya. Tussen Jakarta en Bandung is er niet zoveel aan. Dat neemt niet weg dat de trein nog steeds een fijn vervoermiddel is en je in 3 uur van Jakarta in Bandung bent.
Een treinkaartje vooraf reserveren heb ik nooit gedaan maar het moet wel kunnen vanuit Nederland. Probeer deze sites eens
http://www.tiket.com/kereta-ap(...)bKssMCFWLLtAodbFoAGg
of
https://tiket.kereta-api.co.id/ (de Indonesische Spoorwegen)

Maar er zal vast wel iemand langs komen die dit recent heeft gedaan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sukadi46
User
spacer line

Je kan ook Jakarta Yogya reizen via Cirabon. Daar zit ook tussen Cirebon en Yogya mooie stukken bij. Ben voorin op de Lok meegereden, omdat ik als machinist bij de NS werkte voor mijn pensioen. Op de dag zelf tickets kopen is tricky, omdat er bij de Eksekutif treinen alleen zitplaatsen zijn ( relaxt en betrekkelijk luxe) dus uitverkocht is uitverkocht.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 27-01-2015 00:59 schreef sukadi46:
Je kan ook Jakarta Yogya reizen via Cirabon. Daar zit ook tussen Cirebon en Yogya mooie stukken bij. Ben voorin op de Lok meegereden, omdat ik als machinist bij de NS werkte voor mijn pensioen. Op de dag zelf tickets kopen is tricky, omdat er bij de Eksekutif treinen alleen zitplaatsen zijn ( relaxt en betrekkelijk luxe) dus uitverkocht is uitverkocht.

Klopt helemaal.
Ik heb deze maand nog het stuk Ciribon-Solo gereden, stopt ook in Yogjakarta, en deze trein gaat niet via Bandung. Argo Dwipanga overdag vertrekt 8 uur in Jakarta, en komt 15.30 in Yogjakarta aan. (Bima of Senja Utama 's nachts)
Ruim van te voren boeken via internet, en zeker rond de ramadan.
Je kunt ook met creditcard betalen.
Er zijn diverse prijsklassen voor het executief ticket, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper, en dan is de stoelkeuze ook ruimer.
Maar, ik dacht, maximaal 60 dagen vooruit te boeken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

of je nu via Cirebon of Bandung gaat maakt qua reis en tijd niet extreem veel uit. Je moet namelijk toch eerst Jakarta uit via Bekasi en dergelijke, dat is een uur naar krotten en de aanleg van de 2e set dubbelspoor tot aan Cikarang kijken. Ik vind dat wel iets hebben, maar je zou dus ook het eerste uur een tukkie kunnen doen.

Eenmaal de drukte uit kom je in schitterend mooie gebieden, hetzij heuvels en bergen, hetzij kilometers en kilometers aan rijstvelden van de Pantura.

De route tussen Gambir (Jakarta) en Cirebon / Semarang heb ik de afgelopen maanden meermaals met de trein gedaan, ook in de nachtelijke uren, waarbij ik de grootste lol heb gehad met vrijwel het voltallige personeel in de kantine-wagen.

In de rustige tijden kun je een dag voor vertrek nog wel kaartjes krijgen, al is het soms voor een trein eerder of later dan je zou willen. Rond het einde van de Ramadan zul je zien dat tickets maanden voor vertrek al geheel uitverkocht zijn.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,105 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com