indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Anders doe ik gewoon een burka aan Emoticon: Laugh out loud

Als je een burka aan doet vergeet vooral NIET je voeten te bedekken, je valt uit de toon

als ze mannenvoeten zien, ha.haaa Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 27-01-2015 18:46 Kembang wrote:

[quote removed]

Als je een burka aan doet vergeet vooral NIET je voeten te bedekken, je valt uit de toon

als ze mannenvoeten zien, ha.haaa Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Dat wordt lastig ik heb maat 45

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dan heb je een probleem hier met zo'n grote voeten
Je valt dan gelijk op.
Maar je kan ook je eigen verbergen achter een masker zien ze ook niet dat je uit Holland komt..... Emoticon: Shiny Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja ik denk dat het allemaal prachtig is in Aceh.
Lieve mensen moderate Islam gabbertjes die niemand kwaad doen.
Allemaal lieve mensen, maar als Bapak een broek draagt tot net onder de knie, dan mag dat niet dan kan hij zweepslagen krijgen Emoticon: Confused
Als ibu een strakke broek aan heeft dan mag dat niet, ook dan kan ze zweepslagen krijgen voor onzedelijk gedrag Emoticon: Confused

Waar gaat dit over?
De moderate moslims in Aceh, allemaal lieve mensen niets extreems te vinden Emoticon: Confused
Maar bij elke verkiezing winnen de extremen met een ruime meerderheid, Ayooooo wakker worden dames en heren. Emoticon: Bye bye

Zonder steun van de bevolking kan dit niet gebeuren, of zie ik het weer fout Emoticon: Blush

De stelling van AM t.a.v. Myamar en AlbaniŽ??????
Landen die decennia lang niet toegankelijk waren, daar was geen keuze, zelfs niet voor toeristen.
Aceh wel dus, de bevolking heeft zijn keiuze bepaald, Shariah en niets anders.
Westerlingen die daar heen moeten gaan om te tonen hoe het wel moet en niet weg blijven Emoticon: Confused
Neen dubbelo neen, wegblijven daar, laten ze hun eigen shariah boontjes maar doppen daar.

Op termijn gaan al dat soort achterlijke mensonterende regio's naar de kloten, net als het middenoosten waar het westen nog afhankelijk van is voor olie.
Op termijn zal met alternatieve energie en het opdrogen van de oliebronnen dit soort staten/provincies terugvallen naar de middel eeuwen.
Waar ze overigens thuis horen met hun achterlijke sharia wetten, opzouten wegwezen.

Als je sharia wetten in wil voeren prima, weiger dan ook die vermalijdede westerse toeristen in korte broeken en halve blote tieten, maar de poen he, daar gaat het om, de poen, daar zetten we de sharia wel even voor op een laag pitje.
Gatverdamme wat en schijnheilige graflijers Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Je bent toch zeker niet getroffen door het Stockolm syndroom Merdekasah Emoticon: Confused
Het is zo verwarrend wat je schrijft Emoticon: Blush

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-01-2015 10:50 Malam wrote:
Tja ik denk dat het allemaal prachtig is in Aceh.
Lieve mensen moderate Islam gabbertjes die niemand kwaad doen.
Allemaal lieve mensen, maar als Bapak een broek draagt tot net onder de knie, dan mag dat niet dan kan hij zweepslagen krijgen Emoticon: Confused
Als ibu een strakke broek aan heeft dan mag dat niet, ook dan kan ze zweepslagen krijgen voor onzedelijk gedrag Emoticon: Confused

Waar gaat dit over?
De moderate moslims in Aceh, allemaal lieve mensen niets extreems te vinden Emoticon: Confused
Maar bij elke verkiezing winnen de extremen met een ruime meerderheid, Ayooooo wakker worden dames en heren. Emoticon: Bye bye

Zonder steun van de bevolking kan dit niet gebeuren, of zie ik het weer fout Emoticon: Blush

De stelling van AM t.a.v. Myamar en AlbaniŽ??????
Landen die decennia lang niet toegankelijk waren, daar was geen keuze, zelfs niet voor toeristen.
Aceh wel dus, de bevolking heeft zijn keiuze bepaald, Shariah en niets anders.
Westerlingen die daar heen moeten gaan om te tonen hoe het wel moet en niet weg blijven Emoticon: Confused
Neen dubbelo neen, wegblijven daar, laten ze hun eigen shariah boontjes maar doppen daar.
Ik geloof niet dat het grootste deel van de bevolking hun keuze bepaald heeft en voor de sharia gekozen heeft, dat probeer ik te zeggen. Nogmaals, als daar massaal voor gekozen is waar komt dan al die tegenstand vandaan? (strakke broeken, gokken drank etc) En waarom zijn er dan megaborden nodig om duidelijk te maken wat je er allemaal wel en niet mag? Mocht er al zogenaamd massaal gekozen zijn dan zou dat heel goed onder dwang of corruptie tot stand gekomen zijn.
Met mijn vergelijking met Myanmar en Albanie bedoel ik te zeggen dat men juist in een land of gebied waar mensen beperkt worden andere zienswijzen en steun van buitenaf nodig zijn. Myanmar is overigens al een behoorlijke tijd toegankelijk tot toeristen, in elk geval al zeker 20 jaar maar in het begin beperkt. (Ik was er 11 jaar geleden).

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat je dus nu zegt Anne Mieke, dat het grootste deel van de bevolking geen keuze heeft bepaald of dat het op de ťťn of andere listige manier onder het tapijt is geschoffeld. Emoticon: Confused
Dat zou dan ook betekenen dat Aceh geen democratie is Emoticon: Confused
Dan kan de bevolking stemmen wat ze willen, maar dat maakt geen reet uit want de winst van de extremen staat dan al op voorhand vast? Bedoel je dat te zeggen?
Mocht dat zo zijn dan wordt het echt tijd dat Jakarta daar in gaat grijpen Emoticon: Blush

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

.... Myanmar is overigens al een behoorlijke tijd toegankelijk tot toeristen....

AlbaniŽ, ook grotendeels een moslimland, is ook al lang en breed voor toeristen toegankelijk. Ik ben er afgelopen september nog geweest.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nogmaals Myamar en AlbaniŽ in de vergelijking met Aceh gaat helemaal scheef, slaat als een tang op een varken.
Ik begrijp dat Anne Mieke het aanhaalde als voorbeeld dat dit soort geisoleerde landen er baat bij hebben er toeristen komen met verfrissende ideeŽn die de bevolking dan misschien wakker maakt of dat vele toeristen en een wereld opinie een land meer open maakt zoals Myamar.

Maar we hebben het hier over Aceh binnen de Democratische Republiek IndonesiŽ, dat zich steeds verder afsluit, maand na maand nieuwe wetten invoert die inmiddels lijken op de wetten van Saudi ArabiŽ.
Laten we allemaal even bij de les blijven, mensenrechten worden in Aceh met voeten getreden.
Een stellteje extreme geloofswaanzinnigen maakt uit wat de bevolking wel en niet mag, op straffe van een pak slaag met een zweep.
Een ieder die dat op de ťťn of andere manier tracht goed te praten komt voor mij uit een ei, grof ? Ja !, maar anders kan ik het niet omschrijven.

spacer line  

On 28-01-2015 11:50 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik geloof niet dat het grootste deel van de bevolking hun keuze bepaald heeft en voor de sharia gekozen heeft, dat probeer ik te zeggen.

Feit is dat bij de eerste democratische verkiezingen het volk gekozen had voor de GAM .
Dat men weet dat GAM bepaalde idee heeft over regeren en van hun contacten met buitenland ( o.a Libie etc) is ook duidelijk.
Dat ze iets meer geloviger zijn in vergelijking met de andere Indonesiers is ook een feit, in ieder geval dat beweren ze omdat ze trots zijn over hun status als Islamitische streek of vorstendom (Achin) , in de moderne tijd noemen ze Serambi van Mekkah.

Dat sommige jongeren met al te strakke jeans rondlopen , of zelfs sex voor het huwelijk deden(haram) is ook een feit.
Daardoor komen ze in aanraking met de bestaande regels(PerDa) .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-01-2015 12:56 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dat sommige jongeren met al te strakke jeans rondlopen , of zelfs sex voor het huwelijk deden(haram) is ook een feit.
Daardoor komen ze in aanraking met de bestaande regels(PerDa) .

Sommige jongeren? Wat te denken van hele regimenten volwassen en zelfs getrouwde vrouwen met een te strakke broek volgens de sharia politie?
Mannen die geen driekwartbroeken mogen dragen?
Niet moslims die nu onder de sharia wetgeving vallen en met een zweep de pleuris worden geslagen als de wet zoals die normaal geldt in IndonesiŽ ergens niet in voorziet, zoals homofelie ?

Waarom wordt het zo gebagalelliseerd wat daar gebeurd Emoticon: Confused
Een schande wat daar gebeurd, geen andere woorden voor. Emoticon: Nooo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over burka gesproken.
Ik was in 2003 in de woestijn in Algerije en we zouden met een deeltaxi (zoals een travel in Indonesie) van Timimoune naar Ghardaia gaan, iets van 6 uur rijden met zand (duinen) zover je kon kijken, een enkele keer een tegenligger. Het was een oude gele Peugeot, misschien wel uit de jaren 70. Op de achterbank 4 personen waaronder nog 2 andere vrouwen, mijn exman en ik (vrouwen zitten nooit op de voorbank!) en op de passagiersstoel voorin nog 2 mannen. Met zijn zevenen dus waar je normaal met vieren in zit (niet alleen in Indonesie dus). Bijna letterlijk in the middle of nowhere was een politiepost (er gebeurde nogal het een en ander in die dagen), een klein vierkant gebouw omringd door alleen maar woestijn. De twee andere vrouwen waren gesluierd waarvan eentje bijna helemaal ingepakt. Er moest gestopt worden en de politie wilde alleen mij controleren. Ik had een broek en lang shirt met lange mouwen aan, niks mis mee maar ik week wel af van de andere vrouwen natuurlijk. Het bleef niet bij even mijn paspoort checken (ik weet niet hoe het nu is maar in die tijd kon je alleen op uitnodiging naar Algerije reizen). Ik moest mee de ďbunkeĒr in en daar werden mij de meeste bizarre vragen gesteld. Waar mijn ouders waren (ik was toen al op een leeftijd dat ik een kleinkind zou kunnen hebben) en vooral waar mijn vader was, wat voor werk dat ie deed en of ie wel wist waar ik was. Ook aan mijn toenmalige echtgenoot werden vragen gesteld.
Maar de moraal van dit verhaal is dat ik dit met een burka waarschijnlijk nooit had meegemaakt. Want inderdaad het is een goede vermomming die ons 20 minuten gedoe had gescheeld.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-01-2015 13:39 Malam wrote:

[quote removed]

Waarom wordt het zo gebagalelliseerd wat daar gebeurd Emoticon: Confused
Een schande wat daar gebeurd, geen andere woorden voor. Emoticon: Nooo
Malam daar heb je absoluut gelijk in. Het is ook schandalig. Maar niet alleen in Aceh. Ik las een paar weken terug een artikel dat Padang en omstreken ook extremer aan het worden is. En waarschijnlijk op nog wel meer plekken in Indonesie. Aceh heeft de focus terwijl er nog veel meer brandhaarden zijn in Indonesie zoials Poso in Midden Sulawesi. Er gebeuren overal in Indonesie vreemde dingen, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Kijk maar naar Bandung waar nu al een jaar alles, cafe's, discotheken enz. om 12 uur dicht moeten en waar de politie hardhandig optreed als ze ergens 5 minuten later dicht gaan....

Iemand die ik ken opende aantal jaren geleden klein cafeetje in Dago, was enorm succes, vervolgens bouwde en opende hij een veel grotere versie ook in Dago, liep als een trein, drukste tent in Bandung op z'n hoogtepunt. Wat gebeurde er? (Chinese) competitie werd verschrikkelijk jaloers dus die huurde de lokale extremisten in die vervolgens flinke demonstraties voor zijn tent gingen houden met anti-alcohol spandoeken en aantal keren is er redelijk wat geweld geweest. Zo gaat dat hier.....

Ben overigens van plan om naar Aceh te gaan, vooral kleine stadjes, op zoek naar oude radiostations en hun vaak verstoffende platen collecties, kijken wat ik daar kan vinden Emoticon: Smile

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Bagataliseren .... ik dacht het niet. Maar ook niet buitenproportioneel opblazen en
de Islam de Koran en alle Moslims een stempel geven omdat een klein gedeelte
met hun extremistische ideeen in hun achtertuin hun eigen regeltjes invoeren.

Dat ze dat in hun tuintje zo willen dat mag, dat heet souvereiniteit.
Daar hoef ik het persoonlijk niet mee eens te zijn en dat weerhoudt
mij ook niet om zo n gebied te bezoeken.
Zeker niet omdat ik daar christelijke en gematigde moslim familie heb wonen
en omdat de omgeving gewoonweg prachtig is.

Op de binnenplaats van de moskee na het gebed zul je mij niet vinden.

Stockholmsyndroom heb ik niet Malam en ook geen blinde vlek die mijn kijk
op alles wat mooi is in Indonesia en onder de moslims vertroebeld.
Ik geniet van het leven en het moois in Indonesia en ik ontvlucht graag "ons"
democratisch NL waar een aantal politiek waanzinnigen ook doen wat zij denken dat
goed is voor het volk terwijl steeds meer Nederlanders steen en been klagen over
dat beleid.

Appels en peren kun je niet vergelijken, maar in Aceh liggen niet alleen rotte appels
Dat is een beetje kortzichtig. Ik zeg het DUIDELIJK en niet grof.

Maar je weet inmiddels dat ik van mijn hart geen beerput maak.

spacer line  

Bagataliseren ?
Ik neem het juist zeer serieus , en zeker als je als man je (nog) mooie kuiten niet mag tonen .
Dus ik moet mijn Seamen Bermuda thuislaten ?

Nou dan ga ik liever naar Malaysia , en hoef ik de orang utan niet te zien ( bij Artis is het goedkoper) .
Kijk of het jongeren zijn , ouderen , getrouwden etc , dat maakt niet uit (voor hun) , zo lang je geen aanleiding geef ( verkeerd gedrag , verkeerde kleding etc ) , dat moet men (de bewoner daaro ) toch weten ? .

koming
User
User icon of koming
spacer line

Daarom ga ik graag naar Papoea. Daar kan een Javaans moslimmeisje gewoon ongehuwd samenwonen met haar christelijke papoeavriendje bij haar ouders thuis. En iedereen weet dat en iedereen vindt dat goed of gedoogt het.
Die situatie geldt niet voor heel Papoea, maar het is maar een voorbeeld om aan te geven dat het ook anders kan.

Koming

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat zal ook ťťn van de redenenen zijn steeds meer Javanen daar heen te sturen, niet alleen het roven van de rijkdommen, maar ook de Islamitische normen en waarden bijbrengen.

Geen vreemde zaak de grootste oorlogsmisdadigers die de Nederlanden ooit hebben gehad na de V.O.C. waren vadertje Drees en Joseph Luns.
Bij de onderhandelingen over de onafhankelijkheid van IndonesiŽ wilden deze geldwolven absoluut niet over West Irian spreken.
Onder het mom van, wij willen West Irian uit het stenen tijdperk halen. maar de werkelijkheid was binnenkamers al besproken, West Irian was/is Godvergeten rijk aan grondstoffen.

Laten we eerlijk zijn, waar had Papua op dit moment het beste mee uitgesprongen, Nederlands bestuur, Indonesisch bestuur of onafhankelijkheid. Emoticon: Confused

Maar we gaan nu wel mijlenver afwijken van van het originele onderwerp Aceh Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hoe noemden men dat ook al weer reformatie,verspreiden van de Javanan over alle eilanden en je hebt je invloed gewaarborgd.
Maar als je het over Ace heb dan kwam net nog een heel verhaal op TVone druks en nog eens druks gevonden daar.
als je die stuk grond eens bekijk dan is het ook gemakkelijk dat daar te deponeren ze zijn daar meer met hun sharia bezig en de kalifaat dan ergens anders
dus begrijpelijk dat het een aantrekkelijk gebied is voor die handel. Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Puh!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er worden inderdaad enorm veel gebieden ontdekt waar ze drugs verbouwen in Aceh Ziel je heb gelijk.
Ze hebben meer aandacht voor strakke vrouwen broeken en neuken buiten het huwelijk om als voor de politie die daar de hele drugshandel in handen heeft.
Het is bizar hoeveel daar ontdekt wordt en dat is nog maar het topje van de ijsberg Emoticon: Angry

Dat ga je krijgen als je een stelletje terroristen en misdadigers autonomie geeft in ruil voor een deel van de olie die daar wordt gewonnen.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

In Aceh beschouwen ze cannabis zaad als een belangrijke smaakmaker in hun gerechten Ziel. Dat zit daar in hun cultuur. Tja, wat moet je dan met de rest van die planten doen?
De enige keer dat mij cannabis is aangeboden in Indo, was destijds in Banda Aceh.

spacer line  

De aanwezigheid van gandja plantages is al tientallen jaren bekend.
Tijdens mijn SMP tijd 50 jaar geleden kende ik een jongen in Jakarta die soms gandja rookte (zelf gerolde sigaret=een zeldzaamheid toen).
Toen kwam al stiekem in zeer kleine hoeveelheden gandja voor naar de grote steden , bij de alternatieve groepen.
De productie werd groter toen "men" de opbrengst voor bepaalde doeleinden gebruikten.
Waar men vroeger (tijdens de VOC tijd) gandja of andere verdovende middelen produceren zoals madat ( opium) kan men mss lezen in het boekje van Ewald van Vugt ( Wettig Opium) .

Pikant is dat verdovende middelen een haram stempel heeft.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

VanVugt heeft interessante boeken geschreven. Alleen zegt hij dingen die men in Nederland liever in de doofpot stopt.

In Aceh gaat het gezegde: ďAls je met twee gram wiet gepakt wordt, ga je de gevangenis in. Word je met twee ton wiet gepakt, dan kun je jezelf vrijkopen.Ē .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ben benieuwd wanneer de jojo begint met de drugs in deze regio aan te pakken en witjurken met veel bombarie voor een vuurpeleton zet.

Dat durft tie niet. Shapelle Corby werd vorig jaar vrijgelaten na een doodstraf. Dus neemt jojo een,paar buitenlanders. Maar in eigen,parochie?. En dat bedoel ik met dat deze jojo een zwans is.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hij geeft juist, heb ik ergens gelezen, kan het niet zo snel meer terug vinden ,dat hij 100.000 druksverslaafden gratie wilt verlenen.
Dus het gebruik is niet strafbaar, maar het verhandelen.
Schiet mij maar lek het is net als in Nederland de omgedraaide wereld.
Als je verslaafd bent,dan heb je toch druks nodig en dan bezit je toch druks,of zie ik dat weer verkeerd
Oh je denkt dat dan de Polri geen handel meer heeft, als er geen verslaafde meer zijn .
Ja ja zo gaat dat in die bekrompen wereldje........... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Kunnen ook druks tussen zitten pado's

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Tja, wat zal de straf zijn voor witjurken die drugs verbouwen Ziel?

Een gepaste straf rechtsreeks uit hun eigen krakend verse kalifaat?
Met 50 jaar geleden Om Sid kunnen we niks. En we zitten er ook niet op te wachten.

Die jojo heeft geen eenduidig beleid. Dat maakt RI kwetsbaar. Zeker voor de ogen die vanuit het buitenland kijken. En eigenlijk is dat wat jojo keihard nodig heeft.

Where there is a will there will be relatives.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,131,644 topic views - 233,103 posts - 13,680 topics - 23,064 members - last post @ 18-07-2019 05:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,758,013 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com